Wśród najważniejszych elementów, które doprowadziły do uzyskania jeszcze lepszych parametrów jazdy NT1100 (w obu wariantach), jest sześcioosiowa inercyjna jednostka pomiarowa, umieszczona centralnie w motocyklu. Urządzenie to mierzy w czasie rzeczywistym kąty przechyłu bocznego, pochylenia przód-tył, kąt obrotu (znoszenia) oraz prędkość ich zmian. Wspomaga to zarządzanie trakcją tylnego koła poprzez system TBW, przyczepnością tylnego koła przy hamowaniu poprzez HSTC oraz unoszeniem przedniego koła z pomocą systemu Wheelie Control.
Kolejnym dodatkiem jest system ABS z funkcją pokonywania zakrętów i system kontroli unoszenia tylnego koła. IMU mierzy kąt pochylenia, opóźnienie (z pomocą czujników prędkości koła przedniego i tylnego), uwzględnia uślizg przedniego i tylnego koła, by precyzyjnie zarządzać ciśnieniem hamowania w systemie ABS. Jeśli system wykryje nagłe podniesienie tylnego koła, precyzyjnie kontroluje siłę hamowania, aby zachować stabilność.
Nowością w modelu NT1100 na rok 2025 jest opcjonalna elektroniczna regulacja charakterystyki zawieszenia Showa EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) w modelu NT1100 Electronic Suspension. Układ sprawdzony w Africa Twin Adventure Sports (a teraz również dostępny w Africa Twin) z ustawieniami specjalnie opracowanymi dla NT1100, automatycznie zapewnia optymalną siłę tłumienia w stosunku do prędkości dobicia. Dostosowuje stopień tłumienia w oparciu o informacje z trzech źródeł: prędkości motocykla (z modułu ECU), pozycji i ułożenia motocykla (z bezwładnościowego modułu pomiaru IMU) oraz zachowania widelca (z czujnika skoku).
Dzięki elastyczności systemu, regulację tłumienia można zaprogramować tak, by dobierać charakterystykę zawieszenia do zmieniającej się prędkości pojazdu, umożliwiając na przykład mocniejsze tłumienie przy wyższych prędkościach.
Mówiąc wprost, zawieszenie Showa EERA™ sprawia, że kierowca może jednym dotknięciem ekranu wybrać komfort jazdy przy niskich miejskich prędkościach, stabilność przy wysokich prędkościach i precyzję reakcji dostosowaną do mokrej nawierzchni. Showa-EERA™ ogranicza również nadmierne nurkowanie podczas gwałtownego hamowania.
Dostępne są trzy wstępnie zdefiniowane tryby pracy zawieszenia:
► URBAN to odpowiednik standardowych ustawień zawieszenia Showa, zapewniający zwinność motocykla w szerokim zakresie sytuacji drogowych.
► TOUR zapewnia maksymalną stabilność podczas hamowania i skręcania oraz najmocniejsze tłumienie przy dużych prędkościach, a także w czasie jazdy w dwie osoby z pełnym obciążeniem.
► RAIN łagodzi tłumienie, aby wygładzić i spowolnić reakcję zawieszenia w czasie jazdy po mokrej nawierzchni.
Tryb USER umożliwia indywidualny wybór ustawień tłumienia i napięcia wstępnego.
Showa-EERA™ oferuje również kierowcy możliwość precyzyjnej, 24-stopniowej regulacji napięcia wstępnego tylnej sprężyny, nawet podczas jazdy. Dostępna jest również standardowa konfiguracja Showa – odwrócony widelec przedni o średnicy 43 mm z kartridżem i wstępną regulacją zapewnia skok koła wynoszący 150 mm, a amortyzator wykorzystuje tłoczysko o średnicy 14 mm. Aby ułatwić przewożenie pasażera i/lub bagażu, napięcie wstępne sprężyny jest regulowane hydraulicznie w sposób zdalny.
Obręcze kół, to aluminiowe odlewy ciśnieniowe, wykonane z użyciem piaskowego rdzenia, co pozwala na uzyskanie niewypełnionej części piasty przedniego koła. Konstrukcja z krzyżującymi się szprychami (szprychy są zamocowane do obręczy po przekątnej) ma kilka zalet: łagodzi drgania na drodze w czasie jazdy po prostej i zapewnia dużą sztywność koła na zakrętach. Rozmiar opon, to 120/70-17 z przodu i 180/55-17 z tyłu.
Rozstaw osi wynosi 1535 mm, kąt główki ramy i wyprzedzenie to 26,5°/108 mm, a prześwit ustawiono na 175 mm. Masa własna NT1100 z manualną skrzynią biegów wynosi 238 kg, a z DCT – 248 kg. Wersja Electronic Suspension jest cięższa o 1 kg.
Podwójne przednie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm są ściskane przez lekkie, 4‑tłoczkowe zaciski montowane promieniowo. Tylną tarczę o średnicy 256 mm hamuje 1‑tłoczkowy zacisk.