Honda prezentuje prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor napędzany nowym silnikiem V3 ze sprężarką sterowaną elektronicznie
Prototyp V3R 900 E-Compressor z elektronicznie sterowaną sprężarką opracowywano jako model oferujący nowe doznania dzięki niespotykanym wcześniej rozwiązaniom technicznym Hondy. Motocykl spełnia ideę dostarczania produktów przekraczających oczekiwania klientów, zgodnie z koncepcją “Joy of free and fun mobility”, opisaną w wizji Hondy na rok 2030.
Prototyp V3R 900 E-Compressor to rezultat wizji “Non-Rail Roller Coaster” (kolejki górskiej bez szyn) i połączenie najnowszych rozwiązań technicznych Hondy z ogromnym doświadczeniem firmy w zakresie rozwoju motocykli. Celem było stworzenie maszyny o dwóch cechach: „gwarantowane emocje” oraz „absolutny spokój ducha”.
Silnik to chłodzona wodą jednostka V3 o kącie rozwarcia cylindrów 75 stopni, zaprezentowana podczas zeszłorocznych targów EICMA. W tym roku potwierdzono pojemność skokową 900 cm3 i jednocześnie zachowano smukłą i kompaktową budowę jednostki. Jest to pierwszy na świecie* motocykl wykorzystujący elektronicznie sterowaną sprężarkę, która umożliwia precyzyjną kontrolę doładowania silnika i zapewnia wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów. Osiągi maszyny z jednostką o pojemności skokowej wynoszącej 900 cm3, będą porównywalne z tymi, oferowanymi przez motocykle wyposażone w silniki o pojemności 1200 cm3, przy jednoczesnym uzyskaniu parametrów poprawiających efektywność środowiskową.
Nadwozie charakteryzuje się asymetrycznymi owiewkami bocznymi, a emblemat na zbiorniku paliwa prezentuje nowy wzór „Honda Flagship WING”, który od przyszłego roku będzie stopniowo wprowadzany w modelach z najwyższej półki.
Prototyp V3R 900 E-Compressor ma stać się nowym kamieniem milowym drodze Hondy do zapewnienia niespotykanej dotąd przyjemność z jazdy, emocji i radości z posiadania motocykla.