Honda CB125R na rok 2026 w Polsce

Każdy kierowca, który rozpoczyna motocyklową przygodę, poszukuje pewnych podstawowych zalet swojego pierwszego motocykla, takich jak łatwe do opanowania podwozie, ekscytujące osiągi silnika i zwinność. Gdyby udało się opakować te zalety w niepowtarzalną, klasyczną stylizację i dodać przydatne elementy wyposażenia, rezultatem byłaby wyjątkowa maszyna, z którą początek doświadczeń zdobywanych na dwóch kółkach byłby czystą przyjemnością.

To właśnie z myślą o nowych kierowcach poszukujących tego rodzaju pakietu Honda wprowadziła w 2017 roku zupełnie nowy model CB125R. Najmniejszy członek minimalistycznej rodziny Hondy – „Neo Sports Café” – został wprowadzony na rynek wraz z modelem CB300R oraz flagowym CB1000R i stanowił nowy, odważny dodatek klasy Premium do szeregu podstawowych maszyn Hondy.

Model na rok 2021 otrzymał nowy, czterozaworowy silnik i znaczące udoskonalenia w przednim zawieszeniu, co pozwoliło CB125R utrzymać przewagę nad konkurentami i miejsce na szczycie listy życzeń wielu młodych motocyklistów.

Model CB125R na rok 2024 wykonał duży krok naprzód, spełniając zaostrzone wymogi dot. emisji spalin, zgodnie z normą EURO5+. Ponadto otrzymał on zaawansowane rozwiązania, takie jak 5-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT sterowany całkowicie nowym zestawem przełączników.

Cztery nowe, wyraziste malowania jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność modelu na rok modelowy 2026.





Opis modelu

Przyciągające wzrok wzornictwo jest prawdziwym wyróżnikiem CB125R i dzięki temu łatwo go rozpoznać wśród innych motocykli.

Żwawy, dostarczający mnóstwo radości z jazd i zgodny z normą EURO5+, czterozaworowy silnik DOHC zapewnia solidną moc 15 KM (11,0 kW) i maksymalny moment obrotowy 11,6 Nm. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP) pozwala poczuć komfort typowy dla większych motocykli. Układ hamulcowy jest również mocną stroną tego modelu: 296-milimetrowa pływająca przednia tarcza jest obsługiwana przez radialnie zamontowany, czterotłoczkowy zacisk z systemem ABS kontrolowanym przez bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU). W roku 2025 arakcyjność modelu wzrosła dzięki pełnokolorowemu wyświetlaczowi o przekątnej 5 cali, sterowanemu za pomocą całkowicie nowego zestawu przełączników. Nowa gama kolorystyczna doda świeżości modelowi na rok 2026.

Model CB125R na rok 2026 będzie dostępny w następujących wersjach kolorystycznych:





Silnik

Model CB125R napędza czterozaworowa jednostka Hondy o pojemności 125 cm3, dysponująca maksymalną mocą – 15 KM (11 kW) przy 10000 obr/min i momentem obrotowym – 11,6 Nm przy 8000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń.

CB125R z roku modelowego 2024 został wyposażony w nowy, mniejszy i lżejszy katalizator w układzie wydechowym, co nie wpłynęło negatywnie na jego wydajność.

Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 mm x 48,4 mm, ze stopniem sprężania 11,3:1. System zasilania i wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje z kanałem dolotowym oraz rurą łączącą z filtrem powietrza i rezonatorem. Układ wydechowy podwieszono pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik.



Podwozie

Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej o nieregularnym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej, choć nie nadmiernej sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającą z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy.

Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów, rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego wyczucia drogi przez kierowcę. Pochylenie główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°oraz 90,2 mm.

Rozkład nacisków na osie przednią i tylną – 51,5% i 48,5% - zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe prowadzenie, czemu sprzyja również niska masa motocykla, wynosząca 130 kg (z płynami), a także niewielki rozstaw osi – 1 345 mm. Kierownica o zmiennym przekroju w stylu Fatbar obraca się o 40°, a promień skrętu wynoszący 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska wynosi 816 mm.

Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP), wykorzystuje amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, co zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylna kolumna monoshock nie posiada regulacji napięcia.

Pozostałą część układu jezdnego stanowią: przednia, promieniowo mocowana, pływająca tarcza o średnicy 296 mm, hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin oraz tylna tarcza 220 mm, współpracująca z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu, współdziałająca z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU (Inertial Measurement Unit), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu. Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się radialna opona 110/70R-17.





Stylizacja i wyposażenie

Wyróżniające się wzornictwo CB125R podąża za niepowtarzalnym językiem stylistycznym "Neo Sports Café" modelu CB1000R, łączącym minimalizm stylu retro z bardzo nowoczesnymi akcentami. W modelu 2024 styl ten został udoskonalony poprzez dodanie całkowicie nowego, 5-calowego, pełnokolorowego ekranu TFT odziedziczonego z modelu CB1000R. Na ekranie dostępne są trzy rodzaje wskazań prędkości/rpm – analogowe lub słupkowe, w zależności od preferencji kierowcy, a także wskaźnik zużycia paliwa, wybrany bieg i konfigurowalny punkt zmiany biegu na obrotomierzu. Obsługa wyświetlacza jest intuicyjna i odbywa się za pomocą nowego zestawu przełączników.

Ostro odcięty tył motocykla jest wyjątkowo kompaktowy i utrzymuje mocowanie tylnego błotnika. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium.

Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność CB125R do segmentu Premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne, górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest wąska i stylowa.

Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,19 l/100 km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 460 km na jednym baku.

Model CB125R 26YM wyróżnia się dużymi logo CB125R na osłonach chłodnicy w kontrastujących kolorach oraz logo Honda Wing na zbiorniku paliwa.



Akcesoria

Do modelu CB125R dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy, zawierająca:

·       Manetki z 5 poziomami podgrzewania i funkcją pamięci

·       Torbę na tylne siedzenie o pojemności 15 litrów z możliwością powiększenia do 22 litrów, w komplecie z osłoną przeciwdeszczową

·        Gniazdo 12V ACC



Dane techniczne

SILNIK

Typ

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy DOHC

Pojemność silnika (cm3)

124,9 cm3

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica i skok (mm)

57,3 mm x 48,4 mm

Stopień sprężania

11,3:1

Moc maks.

15 KM (11,0 kW) przy 10 000 obr./min

Maks. moment obrotowy

11,6 Nm przy 8 000 obr./min

Pojemność układu smarowania

1,5 l

Poziom hałasu

80,2 Lwot / 77,1 Lurban

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI

Pojemność baku

10,1 l

Zużycie paliwa

45,5 km/l (tryb WMTC)

UKŁAD ELEKTRYCZNY

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

YTZ6V 12V 5Ah MF

Moc alternatora

180 W/5000 obr./min

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przeniesienie napędu

Łańcuch z uszczelnieniem O-ring

RAMA

Typ

Wewnętrzna obrotowa rama typu diamond

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2025 mm x 820 mm x 1055 mm

Rozstaw osi

1345mm

Kąt główki ramy

24,2°

Wyprzedzenie

90,2 mm

Wysokość siedziska

816 mm

Prześwit

140mm

Masa własna

130 kg

Promień skrętu

2,3 m

ZAWIESZENIE

Przód

Widelec USD 41 mm (SFF-BP).

Tył

Pojedynczy amortyzator nieregulowany

KOŁA

Rozmiar obręczy przedniej

17M/C x MT3,00

Rozmiar obręczy tylnej

17M/C x MT4,00

Opona przednia

110/70R17M/C 54H

Opona tylna

150/60R17M/C 66H

HAMULCE

Układ ABS

Niezależny ABS z przodu i z tyłu z IMU

Wpisz przód

Promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm. Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk Nissin

Wpisz tył

Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

INSTRUMENTY I ELEKTRYKA

Zespół wskaźników

Pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CB1000GT na rok 2026 w Polsce
Honda CB1000GT na rok 2026 w Polsce

Honda wprowadza nowy rodzaj sportowego motocykla turystycznego, który będzie liderem w swojej klasie. CB1000GT bazuje na modelu Hornet

Honda prezentuje prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor napędzany nowym silnikiem V3 ze sprężarką sterowaną elektronicznie
Honda prezentuje prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor napędzany nowym silnikiem V3 ze sprężarką sterowaną elektronicznie

Podczas targów EICMA 2025 w Mediolanie we Włoszech Honda zaprezentowała prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor wyposażony w silnik V3 z elektronicznie sterowaną sprężarką.

Honda WN7 na rok 2026
Honda WN7 na rok 2026

Honda wprowadza na rynek swój pierwszy seryjny motocykl elektryczny – smukły, futurystyczny model WN7.

Najnowsze oferty

Honda Nx 500 abs LED Nowy, 2024 z 6-cio letnią gwarancją od rejestracji
  • Model: Nx
  • Przebieg: 478 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda X-ADV 350 ABS, Kontrola trakcji, Model 2025 *dostępne* PROMOCJA BlackWeek
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda X-ADV 350 ABS, Kontrola trakcji, Nowy  *dostępne* PROMOCJA BlackWeek
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony