NOWA HONDA CRF300L 2023 - CENNIK W POLSCE

W genach Hondy od dawna zapisana jest istota prawdziwego motocykla dwufunkcyjnego. Pod koniec lat 70. wprowadzono na rynek XL250S – motocykl zapewniający prawdziwą użyteczność na szosie i doskonałe osiągi w terenie. Później pojawiła się na rynku cała gama legendarnych już motocykli XL, które udowodniły, że połączenie oszczędnego i łatwego w obsłudze, jednocylindrowego czterosuwowego silnika z precyzyjnym podwoziem tworzy maszynę, która może być użyteczna, wszechstronna i – jak twierdzą kierowcy na całym świecie – potrafi dostarczać wiele radości. Ponad dziesięć lat temu, w dziale badawczo-rozwojowym Hondy prowadzono szczegółowe rozważania, dotyczące stworzenia zupełnie nowego motocykla uniwersalnego. Doświadczenia z bogatej historii startów w zawodach terenowych i enduro były niezastąpione, gdy rozpoczynano prace nad tym pojazdem. Na pierwszym miejscu postawiono potrzeby klientów. Podczas gdy niektórzy kierowcy kładą nacisk na osiągi na poziomie maszyn wyczynowych, wielu innych ceni sobie łatwość obsługi, praktyczność i wygodę. Do codziennego użytku w środowisku miejskim klienci oczekiwali wytrzymałego, praktycznego motocykla w najnowocześniejszym off-roadowym stylu. Ale w weekend ten sam motocykl miał im zapewnić przejażdżkę, gdziekolwiek fantazja poniesie, po szosie lub w terenie. Zespół rozwojowy zawsze starał się widzieć nowy uniwersalny motocykl Hondy w globalnej perspektywie. Taki pojazd potrzebował nie tylko mocnego i oszczędnego silnika, ale także solidnego i sprawnego podwozia. Do tego musiał być przystępny cenowo, oferować wysoką jakość, przy czym priorytetem były niskie ogólne koszty eksploatacji.

CRF250L, wprowadzony na rynki całej Europy w 2012 roku, był właśnie takim motocyklem. Inżynierowie Hondy opracowali dobrą formułę. CRF250L okazał się efektywną platformą, na której oprócz motocykla cieszącego się nieodmiennie powodzeniem na rynkach całego świata, powstała dodatkowo wersja RALLY. Przy okazji zwiększenia pojemności skokowej w roczniku modelowym 2020, nowy silnik CRF300L otrzymał również sprzęgło antyhoppingowe. Dzięki zmniejszeniu masy podwozia motocykl stał się lżejszy o 4 kg, miał zmienioną pozycję kierowcy, smuklejsze siedzenie i zbiornik oraz pozytywowy zestaw wskaźników LCD. CRF300L mechanicznie niezmieniony na rok 2023, z nową opcją malowania i standardowo montowanymi handbarami, pozostaje w każdym calu prawdziwym, wszechstronnym, dwuzadaniowym motocyklem.

-

-

NOWA HONDA CRF300L 2023 - CENA W POLSCE

Jednocylindrowy silnik CRF300L o pojemności 286 cm3 zapewnia moc 27,3KM i moment obrotowy 26,6 Nm. Przełożenia biegów od 1 do 5 są krótkie, aby poprawić reakcje i przyspieszenia, podczas gdy 6 bieg jest wydłużony, dla zapewnienia bardziej zrelaksowanej jazdy z dużą prędkością. Sprzęgło antyhoppingowe pomaga w kontrolowaniu tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów i wymaga niewielkich sił nacisku na dźwignię sprzęgła. Starannie zestrojona równowaga sztywności stalowej ramy, aluminiowego wahacza i dolnej półki zapewnia doskonałe sprzężenie zwrotne i wyczucie motocykla. Geometria układu kierowniczego zapewnia stabilność i zwinność, a przednie i tylne zawieszenia o dużym skoku gwarantują łagodne tłumienie nierówności i duży prześwit. Nadwozie o ostrych kształtach wyróżnia się smukłością zbiornika paliwa i siedzenia oraz pozytywowym wyświetlaczem LCD zestawu wskaźników. Pozycja kierowcy została tak dobrana, aby zapewnić lekkość prowadzenia w terenie i – co równie ważne – w mieście. CRF300L jest dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

  • [NOWOŚĆ 2023] Swift Gray z pomarańczowymi detalami i czarnymi osłonami dłoni
  • Extreme Red z czerwonymi osłonami dłoni

Dostosowane do przewidywanych potrzeb klienta, akcesoria do CRF300L obejmują 38-litrowy kufer górny, tylny bagażnik z mocowaniami oraz osłonę miski olejowej silnika. Cena Hondy CRF300L z rocznika 2023 będzie znana już wkrótce, wowczas także opublikujemy cennik na tej stronie.

-

-

CRF300 2023 - SILNIK

  • Jednocylindrowy silnik DOHC o pojemności 286 cm3, moc maksymalna 27 KM (20,1 kW), maksymalny moment obrotowy 26,6 Nm
  • Przełożenia skrzyni biegów dobrano zarówno pod kątem przyspieszeń, jak i jazdy z dużą prędkością
  • Sprzęgło antyhoppingowe z małym oporem dźwigni

Jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik DOHC wytwarza moc maksymalną 27 KM (20,1 kW) przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 26,6 Nm przy 6500 obr./min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 76 x 63 mm, a stopień sprężania, to 10,7:1. Aby dopasować przekładnię do charakterystyki silnika i zapewnić najefektywniejsze przyspieszenia, dobrano krótkie przełożenia biegów 1-5, natomiast 6 bieg jest na tyle “długi”, by zapewnić spokojną jazdę po autostradzie. Sprzęgło antyhoppingowe, zmniejszające wymagany nacisk na dźwignię, niweluje podskakiwanie tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów, co świetnie sprawdza się zarówno na drodze, jak i w terenie. Irydowa świeca zapłonowa, wraz z precyzyjnym dozowaniem paliwa przez układ wtryskowy PGM-FI, zwiększa sprawność spalania i poprawia ekologiczne parametry silnika. Zastosowano w nim przesunięcie osi cylindra względem osi wału korbowego, co zmniejsza wewnętrzne straty wynikające z tarcia, a tłok pokryto warstwą specjalnego materiału i dodatkowo zastosowano powłokę molibdenową. Wewnętrzna struktura pompy olejowej zapobiega napowietrzaniu tłoczonego oleju. Zastosowano metalowe, wciskane półpanewki łożysk głównych, natomiast w korbowodzie użyto tulei żeliwnej. Wałek wyrównoważający obniża poziom wibracji wytwarzanych przez silnik. W układzie chłodzenia zastosowano chłodnicę zdolną do odbierania 12,7 kW mocy cieplnej, umieszczoną po lewej stronie motocykla, zabezpieczoną polipropylenowym wlotem powietrza, wyposażonym w kierownice powietrza, poprawiające jego przepływ. Zastosowano wentylator chłodnicy o minimalnej grubości, aby utrzymywać równą temperaturę przy niskich prędkościach, zarówno w ulicznych korkach, jak i w trudnych warunkach terenowych.

-

RAMA I PODWOZIE

  • Prowadzenie i zwinność dostosowane do działania w każdym terenie
  • Lekka rama i wahacz ze zoptymalizowaną wzajemnie sztywnością obu elementów
  • Przednie i tylne zawieszenie o dużym skoku, duży prześwit

Masa CRF300L z płynami wynosi zaledwie 142 kg. Balans sztywności stalowej, częściowo podwójnej ramy kołyskowej jest dopracowany pod kątem wyczucia prowadzenia oraz optymalnej przyczepności przedniego i tylnego koła. Odpowiednio dobrano też sztywność jednoczęściowego, odlewanego z aluminium wahacza. Kołnierz regulacyjny łańcucha wykonano z aluminium metodą wyciskania. Dolną półkę wykonano z aluminium, co pozwala na zmniejszenie masy w obszarze położonym dość wysoko nad środkiem masy, co zapewnia szybszą reakcję układu kierowniczego. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie, to odpowiednio 27,5°/109 mm, rozstaw osi wynosi 1455 mm, a prześwit 285mm. Promień skrętu, to 2,3 metra. Odwrócony widelec Showa 43 mm otrzymał skok 260 mm, a sztywność sprężyny i tłumienie zostały zoptymalizowane celem uzyskania precyzyjnej kontroli w szerokim zakresie warunków terenowych i przy bardzo zróżnicowanych prędkościach. Zawieszenie tylne Pro-Link również posiada skok 260 mm, a amortyzator Showa jest konstrukcją jednorurową. Z przodu zastosowano pojedynczą tarczę hamulcową o średnicy 256 mm i dwutłoczkowy zacisk hamulcowy, tylne koło jest hamowane przez tarczę o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy. Podobnie jak w wyczynowych motocyklach CRF, tylna pompa hamulcowa jest teraz lekką, zintegrowaną konstrukcją. Tarcze typu „wave” również zapożyczono bezpośrednio z modeli CRF250R/CRF450R, pamiętając o ich wyjątkowych właściwościach samooczyszczania się w niekorzystnych warunkach. Dwukanałowy system ABS jest wyposażeniem standardowym. 21-calowe koło przednie i 18-calowe koło tylne zwiększają stabilność w nierównym terenie i pozwalają na montaż większego wyboru różnych opon terenowych, gdyby właściciel uznał to za potrzebne. Blokowe opony enduro (przednie 80/100-21 51P i tylne 120/80-18 62P) zapewniają przyczepność w bardzo szerokim zakresie warunków drogowych i terenowych.

-

-

HONDA CRF300L 2023 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą, jednocylindrowy DOHC
Pojemność skokowa (cm³) 286 cm3
Ilość zaworów na cylinder 4
´Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 76,0 x 63,0
Stopień sprężania 10,7:1
Moc maksymalna 20,1 kW (27 KM)/8500 obr./min
Maks. moment obrotowy 26,6 Nm/6500 obr./min
Pojemność układu smarowania 1,8 l
Poziom hałasu (dB) Lwot 76
Lurban 72,9
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 7,8 l
Zużycie paliwa 3,1 l/100km
Emisja CO2 wg WMTC 73 g/km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12V-7AH
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przełożenie główne Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa częściowo podwójna kołyskowa,
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2230 x 820 x 1200 mm
Rozstaw osi 1455 mm
Kąt pochylenia główki ramy 27,5°
Wyprzedzenie 109 mm
Wysokość siedziska 880 mm
Prześwit 285 mm
Masa własna 142 kg
Promień skrętu 2,3 m
ZAWIESZENIE
Przednie Widelec USD 43 mm
Tył System Pro-Link
KOŁA
Koło z przodu Aluminiowe szprychowe
Koło z tyłu Aluminiowe szprychowe
Opona przednia 80/100-21M/C 51P
Opona tylna 120/80-18M/C 62P
HAMULCE
Układ ABS 2-kanałowy system ABS
Hamulce przednie Tarcze 256 x 3,5 mm, dwutłoczkowe zaciski
Hamulce tylne 220 mm x  4,5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników LCD
Reflektor Żarówkowy
Światła tylne Żarówkowe

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024
Honda ujawnia przełomową nową koncepcję silnika na targach EICMA 2024

HONDA | czterosuwowy silnik V3 75° wyposażony w sprężarkę elektryczną, która zapewnia znaczny wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów, niezależnie od obrotów silnika

Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024
Honda prezentuje koncepcyjne motocykle elektryczne na targach EICMA 2024

HONDA | światowa premiera dwóch koncepcyjnych modeli elektrycznych: Fun Concept i Urban Concept, na targach EICMA 2024

Honda GB350S na rok 2025
Honda GB350S na rok 2025

HONDA | motocykl GB350S – odpowiedni dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Najnowsze oferty

Honda CB 650R E-Clutch, Nowy Wyprzedaż Rocznika !!!
  • Model: CB
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CB 125R ABS Prawo jazdy kat B
  • Model: CB
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda NSS FORZA 350 ABS, Kontrola Trakcji, Model 2025
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony