Honda WN7 na rok 2026

Firma od swoich początków kieruje się życzeniem założyciela, Soichiro Hondy, aby zapewnić przyjazną mobilność dzięki nowoczesnej technice. „Siła marzeń” to globalny przekaz marki, a jego sednem jest swoboda poruszania się, zapewnianie pozytywnych emocji i dodawanie ludziom siły do realizacji ich marzeń. Honda chce być siłą twórczą, która umożliwia realizację tych ambicji – cel ten jest dziś tak samo aktualny, jak w 1949 roku, kiedy wszystko zaczęło się od pierwszej seryjnej Hondy, modelu Dream D-Type.

W przyszłości Honda zamierza osiągnąć neutralność emisyjną we wszystkich swoich produktach motocyklowych do 2040 roku. W Europie modele EM1 e: i CUV e: to elektryczne skutery miejskie, które wykorzystują technikę wymiennych akumulatorów Honda Mobile Power Pack e:, a teraz, jako zupełnie nowy model na rok 2026, pojawia się WN7 – pierwszy elektryczny motocykl Hondy.

Pierwotnie zaprezentowany jako EV FUN Concept, model WN7 został skonstruowany tak, by zapewnić ekscytujące wrażenia z jazdy, których nie może zaoferować silnik spalinowy (ICE). Wykorzystując całą wiedzę i doświadczenie inżynierskie zdobyte podczas pracy nad motocyklami Honda z silnikami spalinowymi, udoskonalono podstawowe parametry, jak przyspieszenie, jazdę ze stałą prędkością, hamowanie i pokonywanie zakrętów, a wszystko po to, by zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy, łączące DNA Hondy z niepowtarzalnym charakterem napędu elektrycznego.

„Opracowaliśmy pierwszy elektryczny model FUN Hondy, kierując się kluczową koncepcją „Be the Wind” (Bądź jak wiatr). „Zapewnia on cichą i płynną jazdę charakterystyczną dla pojazdów elektrycznych oraz poczucie jedności z maszyną, które sprawia, że kierowcy czują się, jakby unosił ich wiatr” – wyjaśnia kierownik dużego projektu, Masatsugu Tanaka. 

„Opierając się na moim 20-letnim doświadczeniu ze spalinowymi motocyklami Honda, wykorzystaliśmy zgromadzoną przez te lata wiedzę do stworzenia motocykla elektrycznego, który zapewnia prawdziwie ekscytujące wrażenia z jazdy. Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy na europejskich drogach, by ocenić osiągi podczas jazdy, łatwość ładowania i codzienną użyteczność, starannie dopracowując każdy aspekt motocykla, zapewniając naszym Klientom niezawodną jazdę i pozwalając im skupić się wyłącznie na czystej przyjemności.



Opis modelu

„Jedź z wiatrem. Wsłuchaj się w otoczenie. Poczuj ziemię.” Są to nadrzędne koncepcje, które doprowadziły do opracowania modelu WN7 (Wind Naked 7). A więc brak zapachu paliwa, emisji spalin, minimalny hałas, mniej ciepła i większa czystość pod każdym względem. Podobnie jak wiatr, pojazd jest cichy i łagodny, ale już po lekkim obróceniu manetki przyspiesza bez wysiłku.

Jest to motocykl adresowany przede wszystkim do młodszych odbiorców poszukujących swobody, jaką daje jazda jednośladem – zwłaszcza podczas dojazdów do pracy w mieście. Patrząc na WN7 być może zechcą przesiąść się z konwencjonalnych motocykli o małej pojemności silnika spalinowego na coś, co zapewnia prawdziwe osiągi, a jednocześnie jest inne, łatwe w prowadzeniu i nowe. Właśnie z tego powodu dostępna będzie opcja dla kierowców z prawem jazdy kategorii A1.

Liczba 7 w nazwie modelu Wind Naked 7 oznacza kategorię mocy, która wynosi tu 18 kW (11 kW w wersji A1), a oceniana jest w skali od 0 do 9 według klasyfikacji Hondy. Motocykl ma potencjalny zasięg 140 km (153 km w wersji 11 kW) (tryb WMTC) i wytwarza moc  do 50 kW oraz moment obrotowy 100 Nm. Można go ładować w domu lub za pomocą publicznej ładowarki samochodowej, do 80% w zaledwie 30 minut. Akumulator o pojemności 9,3 kWh zasila silnik chłodzony cieczą ze zintegrowanym zespołem napędowym (PDU). Napęd końcowy odbywa się za pomocą paska.

Aluminiowa “bezramowa” struktura samonośna wykorzystuje akumulator jako element przenoszący obciążenia, bez głównej rury łączącej przód i tył oraz jest wyposażona w przedni widelec Showa 43 mm USD i aluminiowy wahacz cantilever Pro-Arm. Hamulce Nissin z dwutłoczkowymi zaciskami z przodu współpracują z podwójnymi tarczami o średnicy 296 mm oraz z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu, który hamuje pojedynczą tarczę o średnicy 256 mm. Kontrolę hamowania powierzono dwukanałowemu systemowi ABS współpracującemu z IMU, co usprawnia działanie systemu ABS podczas pokonywania zakrętów. Rozmiar opon, to 120/70-17 z przodu i 150/60-17 z tyłu.

Dostępne są cztery domyślne tryby jazdy STANDARD, SPORT, RAIN i ECON oraz poziomy mocy hamowania w zakresie 0-3.  Moc hamowania można wybrać. Tryb pełzania do przodu i do tyłu jest również standardem, podobnie jak system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC) oraz system wspomagania ograniczenia prędkości Selectable Speed Limit Assist (SSLA), które kierowca może włączać według własnego uznania. 5-calowy ekran TFT wyposażony jest w funkcję łączności ze smartfonem Honda RoadSync oraz port ładowania USB-C, natomiast podwójny reflektor wyposażono w światła do jazdy dziennej (DRL) zapewniają pełne oświetlenie LED i automatyczne wyłączanie kierunkowskazów z funkcją sygnału awaryjnego hamowania (ESS).

Wyrafinowana, funkcjonalna stylistyka i nowe logo Hondy wyróżniają model WN7. Motocykl otrzyma nowoczesne opcje kolorystyczne:



Akumulator, układ napędowy i ładowanie   

Zaprojektowany z myślą o szybkich reakcjach i przyspieszeniach w warunkach miejskich, WN7 skutecznie dostarcza dużą siłę napędową na tylne koło już od niskich obrotów. Dystans 50 metrów ze startu zatrzymanego pokonuje w 3,9 s – tak jak CB500 Hornet – a do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,6 s, czyli szybciej niż CB500 Hornet. Maksymalna prędkość wersji o mocy 18 kW wynosi 129 km/h, a ustalona prędkość maksymalna to 127 km/h.

Silnik zamontowano poniżej punktu obrotu wahacza, aby obniżyć środek ciężkości i ułatwić prowadzenie. Moc szczytowa osiąga 50 kW, a mierzona zgodnie z procedurą EKG ciągła moc silnika wynosi 18 kW. Silnik chłodzony cieczą zapewnia stabilne osiągi przy ustalonej wysokiej mocy wyjściowej i jest tak połączony ze zintegrowanym zespołem napędowym (PDU), by zmniejszyć masę i straty energii. Silnik zapewnia moment obrotowy 100 Nm i maksymalną prędkość obrotową 4500 obr./min. Dostępna będzie również opcja dla kierowców z kategorią prawa jazdy A1.

Wewnętrzna konstrukcja wysokonapięciowego akumulatora (349,44 V) oraz zintegrowane układy elektroniczne sterujące przepływem mocy elektrycznej sprawiają, że cała elektronika systemu zasilania mieści się w jednym pakiecie, zamontowanym centralnie, co służy centralizacji masy, a także zmniejsza masę i liczbę komponentów. Strumień powietrza chłodzącego jest kierowany do chłodnicy przez podwójne wloty powietrza, które wkomponowano w stylistykę motocykla.

Ładowanie akumulatora jest łatwe, niezależnie od sytuacji i lokalizacji. Korzystając z ładowarki 230V prądu zmiennego, którą podłącza się do zwykłego gniazdka domowego, uzyskuje się czas ładowania od zera do pełnego naładowania wynoszący około 5,5 godziny. Specjalna ładowarka domowa o mocy 6 kVA, montowana na ścianie, umożliwia naładowanie akumulatora już po 2,4 godziny. Jednak opcją zmieniającą sytuację w motocyklu WN7 jest jego kompatybilność z szybkim ładowaniem samochodowym w standardzie CCS2, co pozwala na korzystanie z infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych i uzyskiwania krótszych czasów ładowania, jakie ten standard zapewnia. W praktyce oznacza to, że akumulator motocykla WN7 można naładować od 20% do 80% w zaledwie 30 minut, co pozwala na przejechanie dodatkowych 89 km (96 km w przypadku wersji dla kierowców z prawem jazdy kategorii A1 o mocy 11 kW).

Aby umożliwić kierowcy „bycie jak wiatr”, włożono wiele pracy w zminimalizowanie drgań i hałasu. Nawet przy wysokich obrotach na kierownicy prawie nie da się wyczuć drgań, jeśli porównujemy sytuację z czterocylindrowym motocyklem średniej klasy. Przekładnia redukcyjna przekazująca moc z silnika wykorzystuje uzębienie śrubowe zamiast czołowego, aby zmniejszyć uderzenia podczas przyspieszania lub zwalniania. Takie rozwiązanie zmniejsza również hałas, podobnie jak napęd pasowy wykorzystujący zoptymalizowaną geometrię koła pasowego przekładni głównej.



Tryby jazdy oraz poziomy intensywności hamowania silnikiem

Do wyboru są cztery domyślne tryby jazdy, korzystające z możliwości systemu Honda Selectable Torque Control (HSTC) i posiadające swoje własne, charakterystyczne cechy:

STANDARD jest idealny do codziennego użytku, z płynnym przekazywaniem siły napędowej i średnim poziomem mocy hamowania.

SPORT to przede wszystkim wysoki moment obrotowy i przyspieszenie już przy niskich obrotach silnika oraz wyższy poziom mocy hamowania.

RAIN charakteryzuje się płynnym, stałym przyspieszeniem i niewielką siłą hamowania, co pozwala łatwiej zachować stabilność jazdy.

ECON zapewnia najbardziej relaksującą jazdę dzięki najbardziej płynnemu przyspieszaniu i najsilniejszemu hamowaniu regeneracyjnemu spośród wszystkich dostępnych trybów jazdy, aby priorytetowo traktować oszczędność energii i ograniczać jej możliwe do uniknięcia zużywanie.

Poziom siły hamowania można regulować zgodnie z preferencjami, od 0 do 3 (maksymalnego) za pomocą łopatek umieszczonych po lewej stronie kierownicy i obsługiwanych kciukiem lewej ręki. Zmniejszenie mocy hamowania na autostradach zmniejsza częstotliwość regulacji dostarczanej mocy, zapewniając bardziej relaksującą jazdę. Na krętych drogach zwiększenie poziomu mocy hamowania pozwala na bardziej dynamiczną jazdę.

Wybrany poziom siły hamowania jest wyświetlany w lewym górnym rogu ekranu, niezależnie od tego, że każdy domyślny tryb jazdy ma swój własny poziom mocy hamowania.

W trybie SPORT na ekranie wyświetlane są również wskaźniki słupkowe lub kołowe, w zależności od wyboru kierowcy.



Podwozie

Dzięki zastosowaniu drążonych i otwartych elementów z odlewanego ciśnieniowo aluminium „bezramowe” podwozie maksymalnie wykorzystuje akumulator jako element nośny, a zoptymalizowane punkty mocowania i ich rozstaw zapewniają pożądaną sztywność skrętną całej struktury podwozia. Jako całość, konstrukcja nie jest nadmiernie sztywna, a starannie wyprofilowane ramiona w połączeniu z umieszczonymi między nimi wspornikami zapewniają zrównoważoną podatność w kierunku pionowym, bocznym oraz podatność skrętną, co przekłada się na zwinne prowadzenie i płynną jazdę.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25°/99 mm, przy rozstawie osi 1480 mm. WN7 to motocykl zaprojektowany z myślą o wszystkich kierowcach, od początkujących po zaawansowanych, tak by wszyscy mogli czerpać radość z jazdy, a wymiary motocykla przyczyniają się do łatwości jego użytkowania. Wysokość siedziska wynosi 800 mm, a dostęp do podłoża ułatwia węższa środkowa część siedzenia o szerokości zaledwie 260 mm. Geometria jest podobna jak w Hornecie, motocykl ma długość całkowitą 2156 mm, wysokość 1085 mm i kąt skrętu 35° przy promieniu skrętu 2,8 m (w porównaniu z 2093 mm, 1084 mm, 35° i 2,7 m w przypadku Horneta). Masa własna wynosi 217 kg.

Wysokość środka masy jest niższa i wynosi 477 mm w porównaniu z 501 mm, co ułatwia ustawienie motocykla w pozycji pionowej. Pozycja kierowcy jest nieco bardziej zrelaksowana niż w modelu Hornet, trójkąt kierowcy ma ten sam punkt biodrowy, ale punkt na kierownicy jest ustawiony niżej i nieco niższy jest też punkt podnóżków. Oznacza to wyprostowaną, swobodną pozycję podczas jazdy, idealną do poruszania się po ruchliwych miejskich ulicach.

Zawieszenie pochodzi z firmy Showa: przedni widelec USD 43 mm o skoku 120 mm oraz tylny amortyzator 41 mm współpracujący z aluminiowym wahaczem jednostronnym cantilever Pro-Arm, który zapewnia skok osi 120 mm. Pewność hamowania zapewniła firma Nissin dzięki przednim zaciskom z dwoma tłoczkami, które zaciskają się na dwóch tarczach o średnicy 296 mm oraz tylnym zaciskom jednotłoczkowym, które działają na pojedynczą tarczę o średnicy 256 mm. Kontrolę ABS podczas pokonywania zakrętów zapewnia system połączony z modułem IMU.

Obręcze kół ubrano w przednie i tylne opony o rozmiarze odpowiednio 120/70-17 i 150/60-17.



Wyposażenie i stylistyka

Model WN7 wprowadza również nowy język stylistyczny dla jednośladów Hondy. Zgodnie z kierunkiem projektowym „Spójność konstrukcji”, WN7 na pierwszy rzut oka wygląda jak typowy motocykl “mechaniczny”, ale po bliższym przyjrzeniu się widać swobodę, jaką daje projektowanie pojazdów elektrycznych.

Na przykład, poprzez usunięcie przestrzeni wokół tradycyjnego miejsca umieszczenia zbiornika paliwa, uzyskano niższą, smuklejszą i bardziej opływową sylwetkę motocykla. WN7 korzystający z napędu elektrycznego, wykorzystuje akumulator jako centralny element projektu. Poziome wykończenie obudowy akumulatora odzwierciedla ogólny koncept projektu WN7, który charakteryzuje się kilkoma wyraźnymi, celowo wprowadzonymi poziomymi liniami, takimi jak oświetlenie DRL, które rozciągają się poza widelec i wtapia się w główną część nadwozia.

Poziome linie pomagają również ukształtować nowy krój pisma Hondy, który dumnie prezentuje się na wyświetlaczu, symbolizując przejście Hondy do epoki elektryfikacji jednośladów. Nad główną częścią nadwozia znajdują się półprzezroczyste osłony przeciwwiatrowe, które pomagają też w dostarczaniu powietrza do pomysłowo zintegrowanej chłodnicy. 

Nowy wygląd uzupełnia przednie i tylne oświetlenie w technice LED, a charakterystyczne dla tego modelu lusterka na końcach kierownicy stają się kolejnym wyjątkowym akcentem stylistycznym.

WN7 jest dobrze przygotowany do życia w mieście. Tryb wspomagania jazdy do przodu i do tyłu przy bardzo niskich prędkościach pomaga wjeżdżać i wyjeżdżać z ciasnych przestrzeni. Funkcja Selectable Speed Limit Assist (SSLA) może pomóc podczas jazdy po mieście, zapobiegając niezamierzonemu przekroczeniu prędkości, do czego zachęca zdolność cichego przyspieszania motocykla WN7. Korzystanie z tej funkcji zależy od decyzji kierowcy, a do wyboru są trzy zaprogramowane prędkości. System Honda Smart Key umożliwia łatwą i płynną obsługę motocykla bez konieczności wyjmowania pilota z kieszeni kierowcy.

Korzystanie z aplikacji Honda RoadSync za pośrednictwem 5-calowego kolorowego ekranu TFT umożliwia prostą nawigację zakręt po zakręcie, a także daje kierowcy możliwość wykonywania połączeń telefonicznych lub słuchania muzyki (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku). Na wyświetlaczu pojawiają się również informacje specyficzne dla pojazdów elektrycznych, jak średnie zużycie energii, chwilowe zużycie energii, dostępny zasięg jazdy i konieczny czas ładowania.

Kierunkowskazy wyłączają się automatycznie po zmianie pasa ruchu lub zakończeniu skrętu, posiadają również funkcję sygnału awaryjnego zatrzymania (ESS), gdy podczas gwałtownego hamowania migają światła awaryjne, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu.



Akcesoria

Dla modelu WN7 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy:



Dane techniczne

WN7 2026

Typ 18 kW

Typ 11kW

Silnik

Moc obrotowa *1

18 kW

11 kW

Miejsce instalacji silnika

Przednia część podwozia

Maks. moment obrotowy Maksymalna

50,0 kW

11,2 kW

Maks. moment obrotowy Moment obrotowy

100 Nm

Przyspieszenie

3,9 sek. (0→50 m)

5,0 sek. (0→50 m)

Prędkość maksymalna (km/h)

129 km/h

120 km/h

Zasięg w trybie elektrycznym

140 km (WMTC2-2)

153 km (WMTC2-1)

Zużycie energii

81 Wh/km

76 Wh/km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Liczba akumulatorów

Jeden

Rodzaj akumulatora

Litowo-jonowy

Napięcie nominalne

349,44 V

Pojemność

9,3 kWh

Ładowanie akumulatora

Normalne - Typ2
Szybkie - CCS2

Czas ładowania 0%-100% *2

2,4 h przy normalnym ładowaniu (Tryb 3)

Czas ładowania 20%-80% *2

< 30 min. przy szybkim ładowaniu (Tryb 4)

RAMA

Typ ramy

Brak (podwozie bezramowe)

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2156 mm x 826 mm x 1085 mm

Rozstaw osi

1480 mm

Kąt pochylenia główki ramy

25°

Wyprzedzenie

99 mm

Wysokość siedziska

800 mm

Wysokość kierownicy

1022 mm

Prześwit

139 mm

Masa własna

217,5 kg

Promień skrętu

2,8 m

ZAWIESZENIE

Zawieszenie z przodu

Widelec teleskopowy, odwrócony, średnica goleni 43 mm, skok 120 mm, nieregulowany

Zawieszenie z tyłu

Monoshock, średnica41 mm skok osi 120 mm, regulowane napięcie wstępne

KOŁA

Koło przednie

17 x MT 3,50 odlew aluminiowy

Koło tylne

17 x MT 4,00 odlew aluminiowy

Opona przednia

120/70R17 M/C 58H

Opona tylna

150/60R17 M/C 66H

HAMULCE

Typ układu ABS

2-kanałowy współpracujący z IMU

Hamulec przedni

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy i podwójne tarcze o średnicy 296 mm

Hamulce tylne

Jednotłokowy zacisk hamulcowy i tarcza o średnicy 296 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

5-calowy ekran TFT

Reflektor

LED + DRL

Światła tylne

LED

Łączność

Aplikacja RoadSync

USB

1x Typ C

Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów

Tak

Immobilizer

Tak

Tryby jazdy

Cztery tryby jazdy (Sport, Standard, Rain, Econ)

Inteligentny klucz Smart Key

Tak

Wyposażenie dodatkowe

Asystent pełzania do przodu i do tyłu (maks. 5 km/h), asystent wyboru ograniczenia prędkości, selektor mocy hamowania

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CB1000GT na rok 2026 w Polsce
Honda CB1000GT na rok 2026 w Polsce

Honda wprowadza nowy rodzaj sportowego motocykla turystycznego, który będzie liderem w swojej klasie. CB1000GT bazuje na modelu Hornet

Honda prezentuje prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor napędzany nowym silnikiem V3 ze sprężarką sterowaną elektronicznie
Honda prezentuje prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor napędzany nowym silnikiem V3 ze sprężarką sterowaną elektronicznie

Podczas targów EICMA 2025 w Mediolanie we Włoszech Honda zaprezentowała prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor wyposażony w silnik V3 z elektronicznie sterowaną sprężarką.

Honda Forza 125 na rok 2026 w Polsce
Honda Forza 125 na rok 2026 w Polsce

skuter sportowy/GT Honda Forza 125 reprezentuje klasę premium jednośladów o małej pojemności.

Najnowsze oferty

Honda CB 750 Hornet, Model 2025 *do zamówienia
  • Model: CB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda CMX 1100 Rebel MT ABS Nowy model z TFT  *dostępne* PROMOCJA
  • Model: CMX
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda NSS FORZA 125 Prawo Jazdy Kat. B, HSTC,  6-cio letnia gwarancja
  • Model: NSS
  • Przebieg: 1 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony