HONDA CB125F na rok modelowy 2024

Podstawowy motocykl 125 cm3 musi być maszyną o wielu obliczach. Dla niektórych stanowi najbardziej ekonomiczny sposób dotarcia z punktu A do punktu B – ma zatem być przystępny cenowo i tani w eksploatacji. Ponadto musi to być motocykl wytrzymały, łatwy w obsłudze i ekonomiczny, a więc zapewniający prosty, bezproblemowy transport w najbardziej podstawowym zakresie.

Jednak dla wielu osób klasa 125 to początek motocyklowej przygody i ich pierwszy prawdziwy pojazd. Powinien więc oferować wspomniane wyżej walory, plus to wszystko, czego można wymagać od prawdziwego motocykla - ekscytację, wolność i przyjemność z jazdy, które jednoślady wnoszą w naszą codzienność. To wciąż nie wszystko, bo dla nowicjusza motocykl musi być również łatwy do opanowania w trakcie nauki, a do tego prezentować jakość wykonania i stylizację budzące dumę z posiadania takiej maszyny.

Dla każdego producenta ważne jest wywołanie zainteresowania i zdobycie zaufania nowych klientów. Dobre początkowe wrażenie może doprowadzić do powstania związku na całe życie, a model CB125F od dawna pełni w gamie modelowej Hondy funkcję wytrzymałego, przyjaznego dla użytkownika, podstawowego motocykla, który będzie idealnym pierwszym etapem motocyklowej przygody. CB125F był nowością w ofercie Hondy w 2015 roku. Obecny model zachował kluczową dla tej klasy wytrzymałość wynikającą z solidności i prostoty opartych na mocnym fundamencie wysokiej jakości, łatwości obsługi i dobrego stylu.

CB125F z roku modelowego 2021 został istotnie zmodyfikowany, co czyni go jeszcze bardziej pożądanym produktem i efektywnym pojazdem we wszystkich przewidzianych dla niego rolach. Nowy CB125F sprawi przyjemność zarówno jako codzienny środek lokomocji, jak i maszyna, która nauczy nowego kierowcę podstaw obchodzenia się z motocyklem. Ken Tomiyasu - Lider Projektu (LPL) CB125F 2021:

Ważne są dla nas wartości wzorcowe. Rozpoczęliśmy więc cichą rewolucję całkowicie nowym modelem CB125F, utrzymując jego dobre osiągi w mieście, a jednocześnie zwiększając oszczędność zużycia paliwa. W silniku eSP wykorzystaliśmy zaawansowane rozwiązania techniczne, by obniżyć współczynniki tarcia, zadbaliśmy o podwozie gwarantujące pewne prowadzenie i zadbaliśmy o wygląd, z którego właściciel może być naprawdę dumny. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że tak wielu ludzi rozpoczyna swoją motocyklową podróż z Hondą na motocyklu CB125F i wiemy, że zapewni on przyjemność z jazdy i walory praktyczne w równej proporcji".


Opis modelu

Nowy CB125F jest niewielką maszyną, której rozwój zaowocował złożeniem 19 wniosków patentowych. Motocykl produkowany w fabryce Hondy w Atessa, w południowo-wschodnich Włoszech, napędzany jest silnikiem Smart Power (eSP), chłodzonym powietrzem, oferującym ogromny skok pod względem oszczędności paliwa, który nie został okupiony utratą osiągów. CB125F jest także o 11 kg lżejszy, z przeprojektowaną ramą i nowoczesnym wyglądem w stylu dużego motocykla, a reflektor LED i odmieniony cyfrowy zestaw wskaźników podkreślają wysoką jakość wyposażenia i wykonania jednośladu.

Model CB125F na rok 2024 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

**NOWOŚĆ** Imperial Red Metallic
**NOWOŚĆ** Matt Marvel Blue Metallic
Black


Silnik  

Napęd CB125F powierzono nowemu, chłodzonemu powietrzem, 2-zaworowemu, jednocylindrowemu silnikowi eSP (‘enhanced Smart Power’) SOHC o pojemności 124 cm3 spełniającemu normę czystości spalin EURO5, który został zaprojektowany tak, by uzyskać optymalne osiągi na ruchliwych miejskich ulicach, przy wyraźnie obniżonym zużyciu paliwa i wysokiej niezawodności.
Moc maksymalna 8 kW jest osiągana przy 7 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 10,9 Nm przy 6.000 obr/min (w porównaniu do 7,8 kW przy 7 750 obr/min i 10,2 Nm przy 6 250 obr/min z poprzedniego modelu) Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50x63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Pokonanie pierwszych 200 metrów przy ruszaniu z miejsca zajmuje 12,4 sek., ale co ważniejsze, średnie zużycie paliwa zostało obniżone z 2,0 l/100 km do 1,5 l/100 km, co daje teoretyczny zasięg ponad 800 km na jednym tankowaniu zbiornika o pojemności 11 litrów.
W ciągu ostatnich 5 lat Honda dopracowała swoje silniki eSP, wzbogacając inżynierską wiedzę dzięki ciągłemu rozszerzaniu gamy konstruowanych skuterów o pojemności 125 cm3. Silnik eSP motocykla CB125F zawdzięcza swoje parametry ośmiu latom doświadczeń w dziedzinie rozwiązań redukujących tarcie wewnętrzne w każdym możliwym elemencie jednostek napędowych Hondy oraz decyzji o skonstruowaniu nowych silników od – jak to kiedyś określano – zupełnie czystego arkusza papieru.
Udoskonalanie zaczyna się od redukcji masy silnika. Nowy silnik eSP jest o 7 kg lżejszy od silnika, który zastąpił. Oś cylindra jest przesunięta względem osi wału korbowego, co zmniejsza tarcie pomiędzy ścianką tłoka a cylindrem, natomiast sam tłok jest chłodzony od spodu strumieniem oleju, co dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Sterowanie zaworami odbywa się za pomocą dźwigni i rolek wyposażonych w łożyska igiełkowe.
Alternator (Alternating Current Generator - ACG) jest również częścią formuły eSP - łącząc wytwarzanie energii elektrycznej i rozrusznika – pozwalając na oszczędność masy przy jednoczesnym uproszczeniu osprzętu silnika. Wysiłek potrzebny do uruchomienia silnika jest zredukowany dzięki układowi swing-back, który ustawia wał korbowy w pozycji przed suwem ssania, pozwalając silnikowi na natychmiastowy start oraz dzięki mechanizmowi dekompresyjnemu, który minimalizuje opór na wale korbowym, spowodowany sprężaniem mieszanki. Rozrusznik ACG jest zaskakująco cichy podczas pracy. W motocyklu zastosowano przekładnię 5-biegową, a napęd końcowy przekazywany jest za pomocą łańcucha o-ring.

Podwozie, stylizacja 

W konstrukcji nowej ramy rurowej wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości, uzyskując redukcję jej masy o 1,7 kg. Klasyczna grzbietowa rama ma geometrię, która zapewnia najlepszą równowagę pomiędzy komfortem i stabilnością jazdy w linii prostej, z naciskiem na lekkość kierowania i sportowe wyczucie przy wszystkich kątach nachylenia. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie, to odpowiednio 26° i 92,4 mm, rozstaw osi wynosi 1285 mm, a masa z płynami – 117 kg, czyli o całe 11 kg mniej niż w poprzednim modelu.

Podwójne tylne amortyzatory oferują 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny i wraz z teleskopowym widelcem o średnicy 31 mm przyczyniają się do poprawy jakości jazdy. Stylowe, 18-calowe obręcze obu kół o podwójnych ramionach, wykonane z odlewanego ciśnieniowo aluminium, zwiększają stabilność i kulturę jazdy we wcale niełatwych, miejskich warunkach. Opony mają rozmiary 80/100 z przodu i 90/90 z tyłu. Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a z tyłu zastosowano hamulec bębnowy o średnicy 130 mm. Combined Braking System (CBS) oznacza, że aktywacja tylnego hamulca powoduje również zastosowanie pewnej siły hamowania z przodu. Model 2021 CB125F zyskał nową, odważną stylizację, nie stroniącą od nawiązań do większych motocykli z rodziny CB, ale dla wielu klientów ważniejsze będą zmiany dokonane w przeprojektowanym podwoziu. Szeroki zbiornik paliwa i osłony ze srebrnymi wykończeniami bez skrępowania czerpią inspirację z rodziny CB-R Neo Sports Café, podczas gdy kanciasta owiewka czołowa i zaciemniona szyba, wzorowane na CB500F, zapewniają skuteczne odchylanie strugi powietrza i wzmacniają wizualną ostrość charakteru motocykla. W owiewce znajduje się również nowy reflektor LED i cyfrowy zestaw wskaźników, który zawiera informację o załączonym biegu i wyświetla dodatkowe informacje, takie jak aktualne i średnie zużycie paliwa, zasięg i sugestie ECO, które pozwalają na korzystanie z motocykla w najbardziej efektywny sposób. Przycisk start/stop jest przełącznikiem zintegrowanym (poprzedni model nie posiadał w standardzie przycisku stop), podobnie jak przełącznik świateł drogowych i mijania.

Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Również tłumik, o 45 mm krótszy w przypadku modelu na rok 2024, jest przyciemniony i wykończony nową, chromowaną osłoną termiczną o niemal pełnej długości. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.

CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Pozycja dosiadającego go kierowcy jest wyprostowana i zrelaksowana, z nieco przesuniętymi do przodu podnóżkami i z szeroką rurową kierownicą, co zapewnia lepszą kontrolę, dużą pewność jazdy i znakomitą widoczność. Siedzisko jest na wysokości 790 mm i zapewnia wygodne miejsce dla dwóch osób dorosłych. Wygodny uchwyt dla pasażera również jest standardem, a w modelu na rok 2024 – podobnie jak stopka centralna - wykonany jest z aluminium, co dodaje motocyklowi elegancji.


Dane techniczne

SILNIK  
Typ Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC
Pojemność skokowa 124 cm3
Liczba zaworów na cylinder 2
Średnica cylindra i skok 50 x 63,1 mm
Stopień sprężania 10,0:1
Moc maksymalna 8 kW przy 7 500 obr/min
Moment obrotowy 10,9 Nm przy 6 000 obr/min
Pojemność układu smarowania 1
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie Wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 11 l
Zużycie paliwa (cykl WMTC) 1,5 l/100 km
Emisja CO2 (cykl WMTC) 34 g/km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Pojemność akumulatora 12 V-5 Ah
Moc alternatora 390 W
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi
Typ skrzyni biegów 5-biegowa
Przełożenie główne Łańcuchowa
RAMA  
Typ Rurowa stalowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2015mm x 750mm x 1100mm
Rozstaw osi 1280 mm
Kąt pochylenia główki ramy 26°
Wyprzedzenie 92,4 mm
Wysokość siedziska 790 mm
Prześwit 160 mm
Masa własna 117 kg
Promień skrętu 2,04 m
ZAWIESZENIE  
Przednie Widelec teleskopowy 31 mm
Tył Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny
KOŁA  
Przednie 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium
Tył 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium
Opona przednia 80/100 18M/C
Opona tylna 90/90 18M/C
Hamulce  
Typ układu CBS
Przednie Tarcza pojedyncza 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem
Tył Bęben hamulcowy 130 mm
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników Prędkościomierz, licznik przebiegu, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik załączonego biegu
Reflektory LED



*Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.


*Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą, bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i konserwacji pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.


źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda liderem polskiego rynku jednośladów w roku 2023
Honda liderem polskiego rynku jednośladów w roku 2023

HONDA | Honda liderem sprzedaży motocykli i skuterów w Polsce po raz czwarty z rzędu. 

HONDA ST125 DAX na rok modelowy 2024
HONDA ST125 DAX na rok modelowy 2024

HONDA | Do oferty na rok modelowy 2024 YM dołącza nowe, modne malowanie Pearl Glittering Blue, by Dax w dalszym ciągu wywoływał uśmiechy na twarzach Europejczyków. 

Honda - Nowe malowania Daxa i aktualizacje kolorów CB125F w ofercie 2024
Honda - Nowe malowania Daxa i aktualizacje kolorów CB125F w ofercie 2024

HONDA | Po 41 latach nieobecności, Dax wrócił do Europy w ramach oferty modelowej Hondy na rok 2023, dołączając do małych motocykli - Monkey i MSX125 Grom. W wersji na rok 2024 zyskuje on nową, modną kolorystykę Pearl Glittering Blue. 

Najnowsze oferty

Honda CB 750 Hornet, Nowy
  • Model: CB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda NSS FORZA 125 Prawo Jazdy Kat. B, Kontrola trakcji HSTC
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CB 750 Hornet NOWOŚĆ
  • Model: CB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony