W konstrukcji nowej ramy rurowej wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości, uzyskując redukcję jej masy o 1,7 kg. Klasyczna grzbietowa rama ma geometrię, która zapewnia najlepszą równowagę pomiędzy komfortem i stabilnością jazdy w linii prostej, z naciskiem na lekkość kierowania i sportowe wyczucie przy wszystkich kątach nachylenia. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie, to odpowiednio 26° i 92,4 mm, rozstaw osi wynosi 1285 mm, a masa z płynami – 117 kg, czyli o całe 11 kg mniej niż w poprzednim modelu.
Podwójne tylne amortyzatory oferują 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny i wraz z teleskopowym widelcem o średnicy 31 mm przyczyniają się do poprawy jakości jazdy. Stylowe, 18-calowe obręcze obu kół o podwójnych ramionach, wykonane z odlewanego ciśnieniowo aluminium, zwiększają stabilność i kulturę jazdy we wcale niełatwych, miejskich warunkach. Opony mają rozmiary 80/100 z przodu i 90/90 z tyłu. Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a z tyłu zastosowano hamulec bębnowy o średnicy 130 mm. Combined Braking System (CBS) oznacza, że aktywacja tylnego hamulca powoduje również zastosowanie pewnej siły hamowania z przodu.
Model 2021 CB125F zyskał nową, odważną stylizację, nie stroniącą od nawiązań do większych motocykli z rodziny CB, ale dla wielu klientów ważniejsze będą zmiany dokonane w przeprojektowanym podwoziu. Szeroki zbiornik paliwa i osłony ze srebrnymi wykończeniami bez skrępowania czerpią inspirację z rodziny CB-R Neo Sports Café, podczas gdy kanciasta owiewka czołowa i zaciemniona szyba, wzorowane na CB500F, zapewniają skuteczne odchylanie strugi powietrza i wzmacniają wizualną ostrość charakteru motocykla. W owiewce znajduje się również nowy reflektor LED i cyfrowy zestaw wskaźników, który zawiera informację o załączonym biegu i wyświetla dodatkowe informacje, takie jak aktualne i średnie zużycie paliwa, zasięg i sugestie ECO, które pozwalają na korzystanie z motocykla w najbardziej efektywny sposób. Przycisk start/stop jest przełącznikiem zintegrowanym (poprzedni model nie posiadał w standardzie przycisku stop), podobnie jak przełącznik świateł drogowych i mijania.
Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Również tłumik, o 45 mm krótszy w przypadku modelu na rok 2024, jest przyciemniony i wykończony nową, chromowaną osłoną termiczną o niemal pełnej długości. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.
CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Pozycja dosiadającego go kierowcy jest wyprostowana i zrelaksowana, z nieco przesuniętymi do przodu podnóżkami i z szeroką rurową kierownicą, co zapewnia lepszą kontrolę, dużą pewność jazdy i znakomitą widoczność. Siedzisko jest na wysokości 790 mm i zapewnia wygodne miejsce dla dwóch osób dorosłych. Wygodny uchwyt dla pasażera również jest standardem, a w modelu na rok 2024 – podobnie jak stopka centralna - wykonany jest z aluminium, co dodaje motocyklowi elegancji.