Nowe silniki forda i gama wersji hybrydowych

W trosce o środowisko naturalne producenci aut szukają coraz to nowszych rozwiązań, które mogłyby ograniczyć przedostawanie się spalin do atmosfery i chcą tworzyć pojazdy przyjazne ekologii. Wśród nich na uwagę zasługuje amerykańska marka Ford, a także samochody przez nią konstruowane. Do salonów producenta trafiły nowe auta z silnikami hybrydowymi, które powoli rewolucjonizują rynek i są doskonałą odpowiedzią na potrzeby wielu kierowców. 

Warto wymienić, chociażby w tym kontekście takie modele jak Ford S Max EcoBoost, Puma czy też Mondeo Hybrid. Przyjrzyjmy się więc bliżej, co znajduje się pod ich maską. W tym wpisie poznasz nowe silniki amerykańskiej marki.

EcoBoost i jego odmiany

W silnik EcoBoost wyposażony jest m.in. Ford Puma, Ford Ecosport oraz Ford Fiesta Titanium. Tradycyjna wersja tego modelu samochodu zawiera niezawodną jednostkę napędową o pojemności 1 litra o mocy 95 kM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Zapewnia on przyspieszenie do 100 km/h w czasie 11,9 sekundy, a także prędkość maksymalną w wysokości 173 km/h. Średnie spalanie to z kolei 5,7 l/100 km. Bardziej zaawansowany, jeśli chodzi o osiągi jest silnik EcoBoost Hybrid o pojemności 1.0 l. Tradycyjna jednostka napędowa jest wspierana bowiem przez jej elektryczny odpowiednik. Silnik dostępny jest w wariantach o dwóch mocach: 125 kM oraz 155kM, a także w wersjach z dwoma skrzyniami biegów: 6-stopniową manualną oraz 7-stopniową automatyczną sprzęgłową.


Osiągi 1.0 EcoBoost Hybrid

Warto na samym wstępie zaznaczyć, że silnik 1.0 EcoBoost Hybrid ma znacznie lepsze osiągi niż jego spalinowy odpowiednik. Przy średnim zużyciu paliwa 5,4-6.2 l/100 km, które jest zależne od wybranego wariantu skrzyni biegów, Ford Puma o mocy 125 kM jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w czasie 9,6 sekundy, a także osiągnąć prędkość maksymalną 190 km/h. Odmiana jednostki napędowej o mocy 155 kM pozwala na poprawienie tych wyników. Silnik ten zapewnia rozpędzenie do „setki” w czasie poniżej 9 sekund (dokładnie 8,7), a także prędkość maksymalną 200 km/h.

To jednak nie wszystko. Dla wielbicieli intensywniejszych wrażeń amerykański producent przygotował także mocniejszą wersję jednostki napędowej EcoBoost o pojemności 1,5 l oraz o mocy 200 kM. Wyposażona została w nią Puma ST.

Silniki EcoBlue, czyli znakomite połączenie niskiego zużycia paliwa oraz doskonałych osiągów

Amerykański producent aut w samochodach użytkowych (transit i transit custom) postawił na nowoczesne silniki dwulitrowe EcoBlue. Zaprojektowano je z myślą o połączeniu znakomitych osiągów wraz z niskim zużyciem paliwa, a także dostosowano do rygorystycznych standardów Euro 6. Tak więc powstały jednostki napędowe, których spalanie oscyluje w granicach 6,1 l/100 km. Silniki EcoBlue początkowo występowały w trzech wariantach różniących się od siebie mocą: 105 KM z momentem obrotowym 360 Nm, 130 KM (385 Nm) oraz 170 KM (405 Nm).

Jednostki napędowe zostały zamontowane w Fordzie Transit, by obniżyć w tym modelu samochodu emisję tlenku azotu do atmosfery. Wraz z czasem amerykański producent zaczął montować silniki EcoBlue także w autach samochodowych, a także stworzył jednostki o mniejszej pojemności (np. 1,5 EcoBlue o mocy 100 kM).


Jednostki napędowe AWD i RWD w Fordzie Mustang Mach-E

Ford wprowadził na rynek prawdziwą rewolucję, używając klasycznej nomenklatury do nazwania nowego SUV-a, a także wyposażając go w pełni elektryczny silnik. Obecność jednostki napędowej AWD W Mustangu Mach-E to powiew świeżości, o którym z całą pewnością należy wspomnieć. Samochód został bowiem wpisany na listę Rekordów Guinessa w kategorii najmniejszego zapotrzebowania na zużycie energii elektrycznej, co jest jedynie potwierdzeniem jego niesamowitych możliwości.

Mustang Mach-E dostępny jest w pięciu wariantach napędowych:

▸ RWD Standard Range, czyli napędzie na tylne koła o mocy 269 kM, przyspieszeniu do 100 km/h w czasie 6,9 s, zasięgu do 440 km i prędkości maksymalnej 180 km/h,
▸ RWD Extended Range, czyli napędzie na tylne koła o mocy 294 kM, przyspieszeniu do 100 km/h w czasie 7 s, zasięgu do 610 km i prędkości maksymalnej 180 km/h,
▸ AWD Standard Range, czyli napędzie na cztery koła o mocy 269 kM, przyspieszeniu do 100 km/h w czasie 6,3 s, zasięgu do 540 km i prędkości maksymalnej 180 km/h,
▸ AWD Extended Range, czyli napędzie na cztery koła o mocy 351 kM, przyspieszeniu do 100 km/h w czasie 5,8 s, zasięgu do 540 km i prędkości maksymalnej 180 km/h,
▸ GT o mocy 487 kM, przyspieszeniu do 100 km/h w czasie 4,4 s, zasięgu do 490 km i prędkości maksymalnej 200 km/h.


Nowe silniki Forda – nieustanny rozwój

Amerykański producent aut nieustannie wprowadza na rynek nowe jednostki napędowe, które rewolucjonizują rozwiązania stosowane w samochodach. Oprócz wyżej wymienionych silników warto wspomnieć, chociażby o nowoczesnych napędach hybrydowych Plug-in, systemie miękkiej hybrydy (MHEV) czy też pełnym hybrydowym układem napędowym (FHEV), które montowane są m.in. w Fordzie Kuga. W 2022 roku marka ze Stanów Zjednoczonych poinformowała, że w fabryce w Walencji tworzone będą nowe 2,5-litrowe silniki hybrydowe Duratec na rynek europejski, które będą napędzały (i już napędzają) model Kuga PHEV, a także modele w pełni hybrydowe Kuga, Galaxy i S-MAX. Warto więc regularnie odwiedzać salony samochodowe Forda i przekonywać się o nowościach.

Czytaj więcej o marce Ford

Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie
Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie

FORD | Ford E-Transit, pierwszy w historii marki w pełni elektryczny samochód dostawczy, oferuje 22 możliwości konfiguracji oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań i technologii. Jedną z nich jest system Pro Power Onboard – pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie.

Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco
Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

FORD Ford Bronco Badlands dzięki swojej konstrukcji zdolny jest do pokonywania najtrudniejszych terenów. Na liście systemów i rozwiązań zapewniających mu niezwykłe właściwości terenowe jest tryb jazdy „Rock Crawl”. Ma on swoje korzenie w wydarzeniu z 1911 roku.

Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu
Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu

FordHistoria Forda Capri to opowieść o samochodzie, który na zawsze odmienił europejski rynek motoryzacyjny. To eleganckie coupe, wprowadzone do produkcji w 1969 roku, szybko zyskało miano europejskiej odpowiedzi na amerykańskiego Mustanga.

Najnowsze oferty

Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost 288KM A10 4x4 - cesja leasingu
  • Model: Ranger Raptor
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 24256 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Tourneo Courier Titanium 1.0 EcoBoost 125KM M6
  • Model: Tourneo Courier
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost HYBRID 125 KMM6
  • Model: Focus
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 7 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony