W liniach Gold Winga Tour wyczuwa się sportowego ducha. Elementy wzornictwa podkreślają w całej sylwetce komfort oraz dynamiczne możliwości podwozia i silnika. Każdy detal prezentuje – tradycyjnie w tym modelu – wyjątkową precyzję montażu, wykończenia i jakości wykorzystanych materiałów. Śmiało pochylona do przodu „twarz” motocykla, tworzy z kompaktowymi proporcjami owiewek dynamiczny rozpoznawalny front modelu.
Główna linia motocykla, rozciągająca się przez całą jego długość, zwraca uwagę na zróżnicowane funkcje górnej i dolnej części nadwozia. Centralnym elementem jest owiewka z wyrazistymi, płaskimi powierzchniami, a także detale poprawiające aerodynamikę. Tworzy to napięcia, które wskazują na potencjał osiągów, jakie oferuje motocykl.
Jeśli przyjrzymy się poszczególnym elementom i zespołom: przedniemu zawieszeniu z podwójnym wahaczem, sześciocylindrowemu silnikowi typu bokser czy układowi wydechowemu, to w każdym dostrzeżemy ich funkcjonalne piękno. Wyjątkowo spójna całość wygląda na dzieło ręki jednego konstruktora, w którym zastosowano najwyższego poziomu inżynierię wspomaganą elektroniką.
Wygoda, kontrola komfortu termicznego, a co nie mniej ważne, kontrola przepływu powietrza, były bardzo wysoko na liście priorytetów konstruktorów Gold Winga Tour. Owiewka kieruje strumień powietrza wokół kierowcy i pasażera, zapewniając przyjemny chłód delikatnej bryzy.
Powiększona przednia szyba, której położenie jest regulowane elektrycznie przełącznikiem umieszczonym z lewej strony kierownicy, zapewnia doskonałą ochronę przed wiatrem, a jednocześnie – po zmianie ustawienia – daje poczucie przestrzeni i swobody. Kąt nachylenia i wysokość szyby reguluje się bezstopniowo. Opcjonalnie dostępne są: powiększona szyba, w pełni regulowany deflektor chroniący ramiona i górną część ciała oraz stałe deflektory osłaniające łydki i stopy.
Siedzenia kierowcy i pasażera są rozdzielone. Kierowca może cieszyć się prowadzeniem motocykla i skoncentrować na tym całą swoją uwagę. Kształt siedzenia pasażera zapewnia wygodę i podparcie, a jednocześnie umożliwia ruchy i łatwy kontakt stóp z podłożem. Zarówno kierowca, jak i pasażer korzystają z luksusowego wykończenia siedzeń, wykonanego z zamszu i syntetycznej skóry, a kąt oparcia pasażera 23° pozwala na podróże w relaksującej pozycji.
Całe oświetlenie, w tym podwójne światła przeciwmgielne, wykonano w technice LED. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę „Jewel-Eye”. Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek. Ich działanie przerywane jest automatycznie po wyjściu z zakrętu – analiza różnicy prędkości przedniego i tylnego koła pozwala obliczyć kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w każdej sytuacji drogowej.
Prędkość, ustawiona przełącznikiem tempomatu (znajdującym się po prawej stronie kierownicy), jest podczas jazdy pokazywana w lewym dolnym rogu prędkościomierza. Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW) udało się uzyskać płynne dochodzenie do określonej prędkości, jak i bardzo stabilną pracę, szczególnie podczas jazdy pod górę. W przypadku modeli z klasyczną przekładnią, rozłączenie sprzęgła lub obrócenie manetki przepustnicy anuluje działanie tempomatu.
W przypadku wersji DCT (w trybie AT), po zakończeniu hamowania z uruchomionym tempomatem i wznowieniu jego działania, Gold Wing dąży do przywrócenia wcześniej ustawionej prędkości z odpowiednim harmonogramem zmiany biegów.
Luksusowe instrumentarium tworzy unikatowy kokpit motocykla. Dla tarcz wskaźników zegarowych wybrano różne kolory o niskim kontraście, z ciemnymi odcieniami, z zewnętrznymi częściami tarcz uformowanymi stożkowo, by wytworzyć poczucie głębi. Pierścień z metalową teksturą otacza każdą z tarcz, a podziałki podświetlone diodami LED wzmacniają głębię i tworzą spokojną, ale efektowną grafikę.
7-calowy pełnokolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT dostarcza komunikaty z systemu informacyjno-rozrywkowego (dla audio i nawigacji), a także umożliwia kontrolę nad trybami jazdy i ustawieniami zawieszenia kół. Informacje są wyświetlane w różnych segmentach ekranu w bardzo funkcjonalnym układzie, dzięki czemu kierowca może odczytać wszystkie istotne dane przy minimalnych zmianach pola widzenia.
Jasność wskazań jest regulowana automatycznie (dla maksymalnej jaskrawości, wynoszącej 1000 kandeli), a kierowca może wybrać 8 poziomów jasności. Wartość ciśnienia w oponach jest wyświetlana w lewym dolnym rogu wyświetlacza, szybko i wyraźnie ostrzegając kierowcę, jeśli ciśnienie w oponach stanie się zbyt niskie.
Honorowe miejsce na konsoli środkowej i na inteligentnym kluczyku otrzymał emblemat Gold Winga, a modele powstałe z okazji 50. rocznicy otrzymały specjalne detale z napisem „od 1975 r.” Trójwymiarowy, chromowany, dwutonowy wzór emblematu łączy w sobie siłę i godność głowy lwa z majestatycznymi skrzydłami orła gotowego do ataku, z wysuniętymi szponami. Smart Key – również ozdobiony rocznicowymi detalami – aktywuje wszystkie systemy motocykla, a także zawiera kluczyk awaryjny. Zapłon i blokadę kierownicy można włączać i wyłączać, mając pilot systemu Smart Key w kieszeni.
Całkowita pojemność bagażowa wynosi 121 l. Jako opcja dostępne są ekskluzywne, specjalnie zaprojektowane torby wewnętrzne. Obsługa kufrów jest bardzo prosta. Dzięki systemowi Smart Key, naciśnięcie jednego przycisku odblokowuje zamki wszystkich kufrów. Możliwe jest również tymczasowe odblokowanie zamków za pomocą pilota. Przycisk odblokowujący na pilocie systemu Smart Key umożliwia pasażerowi natychmiastowy dostęp do bagaży. Hydrauliczne amortyzatorki wygładzają otwieranie i zamykanie. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku wywołania powoduje miganie świateł awaryjnych.
Gold Wing jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto – dostępnymi teraz również przez Wi-Fi bez konieczności podłączania (łączność przewodowa nadal jest dostępna) – więc kierowca może wykorzystać spersonalizowane informacje i treści w swoim smartfonie, takie jak numery telefonów i listy odtwarzania muzyki. Nowy „Home Bar” pojawia się na górze ekranu Apple CarPlay i Android Auto, umożliwiając łatwą i szybką kontrolę głównych funkcji bez konieczności zagłębiania się w menu.
Łączność interkomu przez Bluetooth została ulepszona. Wcześniej zarówno kierowca, jak i pasażer musieli łączyć się niezależnie. Obecnie motocykl działa jako pośrednik, a nawet pojedyncze zestawy słuchawkowe Bluetooth mogą utrzymywać dźwięk, umożliwiając jednocześnie połączenia pasażera z kierowcą. Funkcja „Ducking” automatycznie obniża poziom muzyki w tle podczas rozmów, poprawiając jakość słyszanego dżwięku. Do dyspozycji są dwa gniazda USB typu C do ładowania smartfonów. Najwyższej jakości, lekkie głośniki – o zwiększonej mocy – gwarantują znakomite brzmienie i naturalność dźwięku, teraz jeszcze bardziej wyrazistego przy dużej prędkości.
Mapy i wskazówki nawigacyjne są wyświetlane na 7-calowym, pełnokolorowym ekranie ciekłokrystalicznym TFT w środkowej części zestawu wskaźników. System posiada żyrokompas, co podtrzymuje nawigowanie nawet w tunelach. Rezygnacja z dowolnego punktu trasy lub wybranie opcji "DOM" są możliwe także w czasie jazdy. Aktualizowane mapy oferują możliwość wprowadzenia do 99 różnych punktów orientacyjnych, aby kierowca mógł bardziej precyzyjnie planować podróże.
Pojemność zbiornika paliwa wynosi 21 litrów, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,4 l/100 km