Honda CB650R na rok 2026 w Polsce

Honda zawsze szukała nowych granic, tak w projektowaniu, jak i inżynierii. Trio CB1000R, CB300R i CB125R z roku modelowego 2018 wniosło świeżą tożsamość linii bezowiewkowych motocykli, łącząc inspiracje stylu café racer z ultra-minimalistycznym wyglądem w ramach linii "Neo Sports Café".

W ramach oferty na rok modelowy 2019 do rodziny dołączył CB650R, a kombinacja ciekawej stylistyki, dynamicznych osiągów, czterocylindrowego silnika i lekkiego, wszechstronnego układu jezdnego, zapewniła natychmiastowy sukces sprzedaży. Idąc za ciosem, motocykl na rok modelowy 2021 otrzymał ulepszone przednie zawieszenie, a także wiele innych udoskonaleń, które zwiększyły komfort, użyteczność i podniosły jego walory praktyczne.

Model na rok 2024 to ważna ewolucja CB650R. Odświeżony styl i większa funkcjonalność niewątpliwie przyciągną uwagę, jednak motocykl ten wraz z siostrzanym CBR650R przejdą do historii jako pierwsze modele dostępne z systemem Honda E‑Clutch. Rozwiązanie to zostało zaprojektowane, by uczynić jazdę motocyklem przyjemniejszą i jeszcze bardziej ekscytującą niezależnie od doświadczenia kierowcy.

W modelu na rok 2026 odświeżono paletę kolorystyczną, co sprawia, że model CB650R pozostaje atrakcyjny. 

Valerio Aiello z działu badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie opowiada o pracy nad estetyką projektową Neo Sports Café:

Cała obecna oferta Neo Sport Café firmy Honda jest pochodną modelu CB4 Concept, zaprezentowanego na targach EICMA w 2015 roku. Naszym pragnieniem było wczucie się w duszę café racera i reinterpretowanie jej w nowoczesnym stylu. Chcieliśmy stworzyć neoklasykę – czyli nowoczesne motocykle, prezentujące klasyczny styl połączony z najnowszą techniką.

Szukałem inspiracji poza światem motocykli i znalazłem ją w zegarkach. Zawsze podobała mi się ich „techniczność”, a jednym z kluczowych pojęć, które towarzyszyło nam podczas projektowania Neo Sports Café, była „sztuka mechaniczna”. Jest to pragnienie wyeksponowania piękna różnych elementów mechanicznych, do czego w Hondzie zawsze przywiązywano dużą wagę.





Opis modelu

Minimalizm retro modelu CB650R na rok 2024 nabrał świeżego charakteru. Elementy, takie jak reflektor, osłony chłodnicy, siedzenie kierowcy i pasażera, tylny moduł i tylne światło dodały energii dynamicznym liniom motocykla. Nad pięknym czterocylindrowym, rzędowym silnikiem mocno wyróżnia się zbiornik paliwa.

Pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali, zaprojektowany z myślą o optymalnej czytelności w jasnym świetle słonecznym, oferuje łączność poprzez aplikację Honda RoadSync. Kierowca może korzystać ze wskazówek nawigacji na wyświetlaczu w trybie zakręt po zakręcie oraz z innych funkcji smartfona, obsługiwanych za pomocą łatwego w użyciu, 4-kierunkowego przełącznika po lewej stronie kierownicy.

W modelu na rok 2026 osiągi pozostały niezmienione: moc maksymalna 95 KM (70 kW) i moment obrotowy 63 Nm to parametry, które pozwalają na czerpanie radości z jazdy, a klasyczny, rzędowy, czterocylindrowy silnik i moc rozwijana na wysokich obrotach to od dawna wizytówki Hondy. Na niektórych rynkach dostępna jest wersja o ograniczonej mocy 35 kW, odpowiednia dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Dostępne jako opcja w modelu CB650R, elektroniczne sprzęgło Honda E‑Clutch eliminuje konieczność używania przez kierowcę dźwigni sprzęgła do zmiany biegów.

Podwozie pozostało niezmienione i doskonale sprawdza się zarówno w ruchu miejskim, jak i na krętych drogach. Stalowa, diamentowa rama zapewnia sztywność konstrukcji, a przedni widelec Showa SFF-BP USD o średnicy 41 mm i tylny amortyzator Showa dbają o doskonałą kontrolę zawieszenia. Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm. Na aluminiowe felgi założono opony 120/70-ZR17 i 180/55-ZR17.

Model CB650R na rok 2026 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

 

  • Mat Gunpowder Black Metallic z detalami w kolorze Graphite Black Metallic **NOWOŚĆ**

  • Mat Jeans Blue Metallic z detalami w kolorze Graphite Black Metallic **NOWOŚĆ**

  • Candy Energy Orange z detalami w kolorze Graphite Black Metallic **NOWOŚĆ**

  • Grand Prix Red z detalami w kolorze Graphite Black Metallic **NOWOŚĆ**




Wyposażenie i stylistyka

Styl Neo Sports Café modelu CB650R zosłał zmodyfikowany w modelu na rok 2024. Cechują go charakterystyczne kompaktowe trapezowe proporcje z nowym, ostrzejszym tyłem, krótkim zwisem i nowym skośnym reflektorem LED. Całe oświetlenie wykonano w technice LED, a nowe światło tylne płynnie komponuje się z owiewką.

Patrząc z przodu, poprzez osłony chłodnicy do tyłu, ogólny wygląd jest płynny, dynamiczny i zdradza przeznaczenie motocykla. Długi zbiornik paliwa jest kluczowym motywem projektu tej rodziny; jego płynne linie podkreślają solidność metalowych powierzchni i wieńczą inżynierię czterocylindrowego silnika. Znajduje się w nim również zapłon. Kierownica o 35° kącie nachylenia ułatwia pokonywanie ciasnych zakrętów z małą prędkością i zawracanie.

Kształt siedzenia pasażera i kierowcy został zmodyfikowany i dopasowany do nowego tyłu. Wysokość siedziska pozostaje na poziomie 810 mm. Pod nim znajduje się gniazdo USB typu C.

Rozwiązaniem z kategorii Premium w 5-calowym, pełnokolorowym ekranie TFT jest zastosowanie dodatkowego ochronnego szkła na wyświetlaczu celem poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT zastosowano warstwę żywicy, co zmniejsza odblaski i poprawia czytelność ekranu. Grafikę wyświetlacza można dostosować  do upodobań kierowcy, wybierając między trybami Bar (wskazania słupkowe), Circle (wskazania zegarowe) i Simple (tryb prosty). Ekran zapewnia łączność za pomocą aplikacji Honda RoadSync.

Honda RoadSync z łatwym w obsłudze, podświetlanym, 4-pozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia korzystanie – za pośrednictwem ekranu – z nawigacji w trybie zakręt po zakręcie, a także oferuje opcję prowadzenia rozmów słuchania muzyki lub odbierania informacji głosowych o warunkach pogodowych przez zestaw słuchawkowy w kasku, podłączony przez Bluetooth. Wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, skomunikować się z CB650R i można ruszać w drogę.





Podwozie

Stalowa rama typu „diamond” wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej elastyczne w części belkowej), aby zapewnić doskonałą charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych, odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/100mm, przy rozstawie osi 1450 mm. Masa własna motocykla to 205 kg (z E‑Clutch 207 kg).

Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP) doskonale reaguje na nierówności. Amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, poprawia się wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Z tyłu pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny został bezpośrednio zamocowany do odlewanego grawitacyjnie aluminiowego wahacza.

Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.

Aluminiowe, odlewane obręcze kół ubrano w przednie i tylne opony o rozmiarach odpowiednio 120/70-ZR17 i 180/55-ZR17.





Silnik

16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 pozostaje niezmieniony w modelu na rok 2024. Jest tak dostrojony, aby zapewnić najlepsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm przy prędkości obrotowej 9 500 obr/min. Dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 przygotowano wersję o ograniczonej mocy 35 kW.

Bezpośrednie sterowanie zaworami przez krzywki rozrządu umożliwiło uzyskanie zwartej budowy głowicy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 67 mm i 46 mm przy stopniu sprężania 11,6:1.  Zastosowano irydowe świece zapłonowe, a podwójne kanały dolotowe – po obu stronach zbiornika paliwa – zasilają airbox większą ilością powietrza i odpowiadają za gardłowy odgłos kolektora dolotowego.

Asymetryczne kształty płaszczy tłoków minimalizują kontakt z tulejami cylindrów i zmniejszają tarcie. Stalowe „kolce” na zewnętrznej powierzchni tulei cylindrowych zmniejszają zużycie oleju (i tarcie) poprzez poprawę odprowadzania ciepła, a cichy łańcuch rozrządu SV zmniejsza straty spowodowane tarciem dzięki zastosowaniu wanadowej powłoki na sworzniach. Wewnętrzne kanały cieczy chłodzącej, łączące głowicę z blokiem cylindrów, eliminują większość zewnętrznych połączeń.

Silnik korzysta ze zwartej architektury wewnętrznej, współpracuje z sześciostopniową przekładnią i rozrusznikiem, z cylindrami pochylonymi do przodu o 30°. Sprzęgło antyhoppingowe ułatwia zmiany biegu na wyższy, jednocześnie zapobiegając blokowaniu tylnego koła przy silnym hamowaniu i szybkich redukcjach biegów. System kontroli momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control – HSTC) ma za zadanie utrzymanie przyczepności tylnego koła. System ten można wyłączyć.

Spalanie 4,9 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC) umożliwia zasięg ponad 300 km na jednym zbiorniku, który mieści 15,4 litra paliwa. Zgodność z normą EURO5 uzyskano wprowadzając aktualizację w oprogramowaniu ECU, zmiany katalizatora i poprzez dodania sensora OBD2-2.





System Honda E-Clutch

Honda E-Clutch wykorzystuje elementy i właściwości rozwiązań takich jak quickshiftery, sprzęgła kontrolowane manualnie oraz unikatową technologię przekładni dwusprzęgłowej. Łącząc w sobie te sprawdzone koncepcje, Honda E-Clutch wykorzystuje elementy technologii i wydajności quickshifterów, ręcznie obsługiwanych sprzęgieł i technologii podwójnego sprzęgła Hondy. Tworzy unikalną mieszankę tych sprawdzonych podejść, otwierając zupełnie nowy wymiar wrażeń przed motocyklistami o różnym doświadczeniu. Samo sprzęgło i osprzęt skrzyni biegów nie różnią się od konwencjonalnego motocykla, a ultra-kompaktowy układ waży zaledwie 2 kilogramy.

W praktyce sprzęgło Honda E-Clutch upraszcza prowadzenie, eliminując konieczność używania przez kierowcę dźwigni sprzęgła do zmiany biegów w górę i w dół. Kierowca po prostu obsługuje pedał zmiany biegów, by uzyskać ultraszybkie, spójne zmiany przełożeń, co zapewnia dodatkową przyjemność z jazdy sportowej. Dźwignia sprzęgła nie jest również potrzebna podczas ruszania lub zatrzymywania się. System, aktywując się natychmiast po włączeniu silnika, płynnie zarządza obydwoma scenariuszami działania i jednocześnie dba, aby silnik nie zgasł podczas pracy. Zapewnia to dodatkową wygodę i poczucie pewności w trakcie jazdy miejskiej, wymagającej częstego ruszania i zatrzymywania się.  

Oprócz przyjemności i wygody, sprzęgło Honda E-Clutch gwarantuje najwyższą elastyczność. Jeśli kierowca sobie tego życzy, może w dowolnym momencie normalnie obsługiwać dźwignię sprzęgła. Jeśli dźwignia sprzęgła jest używana, E-clutch zostanie ponownie aktywowany powyżej pewnej prędkości, po mniej niż sekundzie, a przy niższych prędkościach obrotowych silnika – po 5 sekundach. Jeśli kierowca chce wyłączyć system na czas jazdy, jest to również możliwe za pośrednictwem przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Przejście do trybu ręcznego jest sygnalizowane literą "M" na tablicy przyrządów.

Honda E-Clutch pozwala również kierowcy na wybór „wyczuwalnego obciążenia roboczego”, umożliwiając ustawienie siły nacisku na pedał zmiany biegów. Dostępne są trzy ustawienia: HARD, MEDIUM i SOFT, z których każde można wybrać niezależnie dla zmiany biegu na wyższy i niższy. System poinformuje również kierowcę za pomocą symbolu na tablicy rozdzielczej o konieczności redukcji biegu, jeśli wykryje, że jazda odbywa się na zbyt wysokim przełożeniu przy określonej prędkości.

Honda E-Clutch zarządza załączaniem i rozłączaniem sprzęgła na podstawie odczytanych parametrów – prędkości motocykla, kąta otwarcia przepustnicy, prędkości obrotowej silnika, nacisku na pedał zmiany biegów, kąta przełożenia silnika redukcyjnego sprzęgła, prędkości obrotowej wałka zdawczego silnika i przełożenia skrzyni biegów. Sterowanie sprzęgłem odbywa się za pomocą zespołu siłownika z dwoma silnikami umieszczonymi wewnątrz prawej pokrywy silnika. Gdy sprzęgło jest załączane lub rozłączane, kontrolowany jest również zapłon i wtrysk paliwa, co skutkuje płynną, wolną od szarpnięć zmianą przełożeń w każdej sytuacji. 

Junya Ono, lider projektu Honda E-Clutch: „Zaprojektowaliśmy nasze sprzęgło Honda E-Clutch z myślą o zaoferowaniu motocyklistom nowego rodzaju doznań, które sprawią, że jazda będzie jeszcze przyjemniejsza i bardziej ekscytująca. Zapewnia również poczucie pewności i wygodę w trakcie po mieście lub podczas codziennych dojazdów do pracy. Mamy nadzieję, że wielu motocyklistów sprawdzi nasz nowy system, aby cieszyć się wyjątkowym połączeniem sportowego charakteru i elastyczności.”





Akcesoria

Elementy z oferty oryginalnych akcesoriów Hondy przeznaczonych do modelu CB650R dostępne są zarówno osobno, jak i w pakietach, gotowych do przykręcenia bezpośrednio do motocykla.

Pakiet Style 

Zaprojektowany z myślą o uzupełnieniu estetyki i stylu CB650R zawiera wysokiej jakości aluminiowe dodatki, osłony przednich amortyzatorów i boczne osłony chłodnicy, panele boczne i naklejki na zbiornik paliwa, które zapewniają dodatkową ochronę. Czerwony oksydowany wskaźnik poziomu oleju z logo Hondy dodaje odrobinę koloru i kontrastu.

Pakiet sport 

Dynamiki motocyklowi dodają: Quickshifter (w modelach bez E‑Clutch), osłona panelu przyrządów, chroniąca przed wiatrem, pokrycie siedzenia pasażera ze specjalną aluminiowym panelem, dolna owiewka, która podkreśla sportowy wygląd oraz naklejka na zbiornik paliwa zapewniająca praktyczną ochronę.

Pakiet Comfort 

Komfort jazdy w chłodnie dni poprawiają podgrzewane manetki z 5-stopniową regulacją i funkcją pamięci. Wygodne dodatki to elastyczna, łatwa do zamocowania torba na zbiornik paliwa z przezroczystą kieszenią na smartfon i torba na tylne siedzenie o pojemności 15 litrów, którą można powiększyć do 22 litrów.

Ofertę uzupełnia zestaw pasków na felgi, dostępnych w różnych kolorach. Wszystkie akcesoria znajdujące się w pakietach można również zakupić indywidualnie.



Dane techniczne

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy

Pojemność skokowa (cm³)

649 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

67,0 x 46,0

Stopień sprężania

11.6:1

Moc maksymalna

70 kW przy 12 000 obr/min

Maks. moment obrotowy

63 Nm przy 9 500 obr/min

Pojemność układu smarowania

2,7 l

Poziom hałasu (dB)

Lwot – 78,8, Lurban – 74,2

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

15,4 l

Emisja CO2 (WMTC)

113 g/km

Zużycie paliwa

4,9 l/100 km (20.4km/l)

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Pojemność akumulatora

YTZ10/FTZ10S 9.1Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

MT - Mokre wielotarczowe, (A.S. clutch)

E-Clutch - Mokre wielopłytkowe, E-Clutch

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa zamknięta (diament)

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2120 x 780 x 1075mm

Rozstaw osi

1450 mm

Kąt pochylenia główki ramy

25,5°

Wyprzedzenie

100 mm

Wysokość siedziska

810 mm

Prześwit

150 mm

Masa własna

205 kg

207 kg z E‑Clutch

Promień skrętu

 2,8 m

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP).

Tył

Kolumna monoshock z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm

KOŁA

 

Obręcz przednia

17M/C X MT3.50 Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Obręcz tylna

17M/C X MT5.50 Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Opona przednia

120/70ZR17 M/C (58W)

Opona tylna

180/55ZR17 M/C (73W)

HAMULCE

 

Układ ABS

ABS 2-kanałowy

Hamulce przód

Podwójna tarcza 310 mm x 4,5 mm z czterotłoczkowym zaciskiem

Hamulce tył

Tarcza 240 mm x 5 mm z zaciskiem jednotłoczkowym

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

5-calowy kolorowy ekran TFT z oprogramowaniem systemu Honda RoadSync, cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Honda RoadSync

USB

Tak

Gniazdko 12V

Opcja

System automatycznego wyłaczania kierunkowskazów

Nie

Quickshifter

Opcjonalny / tylko dla wersji MT

System bezpieczeństwa

HISS

Cruise Control

Nie

Dodatkowe wyposażenie

HSTC

Dodatkowe wyposażenie

HSTC

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CBF1000F 2026 w Polsce
Honda CBF1000F 2026 w Polsce

Opracowany zgodnie z koncepcją stworzenia „najlepiej wyważonego roadstera”, CB1000F prowadzi się tak łatwo jak motocykl średniej klasy, ale daje wrażenie jazdy na dużej maszynie.

Honda ADV350 na rok 2026 w Polsce
Honda ADV350 na rok 2026 w Polsce

ADV350 łączy surowy styl adventure swojego krewniaka X-ADV z solidnym podwoziem, które obejmuje rurową stalową ramę i 37-milimetrowy widelec USD

Najnowsze oferty

Honda NSS FORZA 125 Prawo Jazdy Kat. B, HSTC *dostępne inne kolory* PROMOCJA
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda X-ADV X-ADV 750 abs, HSTC Model 2025 z 6-cio letnią gwarancją
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda CRF 300 Rally ABS 6-cio letnia gwarancja
  • Model: CRF
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony