Po raz pierwszy przedstawiciele międzynarodowej prasy mieli dostęp do całego toru „Langhe”: tor nigdy wcześniej nie był udostępniany kierowcom zewnętrznym, którzy nie są członkami zespołu Alfy Romeo. Tor „Langhe” odtwarza niemal identyczną trasę jak ta prowadząca przez bardzo kręte podmiejskie drogi pełne zakrętów i wzniesień, odwzorowując tym samym codzienne użytkowanie samochodu. Ponadto, dzięki nowemu systemowi TorSen „D”, który zapewnia liniowe zachowanie i pełną kontrolę toru jazdy, Junior 280 VELOCE okazuje się najlepszy w swoim segmencie, co potwierdza praktyczny brak podsterowności i lepszy kąt znoszenia. Równie ekscytujący jest odcinek „Special Pavings” toru Balocco, używany wyłącznie przez zespół Alfa Romeo do testowania komfortu. Charakteryzuje się on występowaniem nierówności, wybojów, torów tramwajowych, kostki brukowej i schodów, jakie napotyka się w codziennym życiu w mieście. W takich warunkach Junior został również doceniony za zmniejszenie drgań w kabinie pasażerskiej, co przełoży się na najlepszy w klasie komfort. Wreszcie, na torze Alfa Romeo zdecydowanie nie można przegapić testów dużej prędkości. Junior nie został stworzony do jazdy po torze, ale zweryfikowane przez zespół włoskich inżynierów cele osiągane w zakresie dynamiki są tak wybitne, że na najlepszym torze ośrodka testowego Balocco stały się dowodem jego mocy, zwinności i własności jezdnych. Jest to idealne miejsce, aby zobaczyć praktycznie doskonałe szybkie pokonywanie zakrętów, dzięki wyjątkowemu napędowi elektrycznemu wspomaganemu trybem Dynamic. Oczywiście jest to wynik działania antypoślizgowego mechanizmu różnicowego TorSen „D”, który minimalizuje podsterowność i zwiększa stabilność samochodu na zakrętach. Przede wszystkim reakcja przedniej osi wynosząca 1 Hz jest najlepsza w klasie, podobnie jak tylna oś, która dokładnie podąża za trajektorią z niemal zerowym kątem znoszenia. Ponadto brak opóźnienia w przyspieszeniu bocznym - zarówno podczas wchodzenia, jak i wychodzenia z zakrętu – zapewnia tzw. „efekt motocyklisty”, czyli daje poczucie pełnej synergii między kierowcą a pojazdem.