Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280

Alfa Romeo otwiera bramy swojego ośrodka testowego Balocco (w prowincji Vercelli) z okazji przeprowadzania wstępnych testów homologacyjnych nowego, w 100% elektrycznego modelu Junior 280 VELOCE, uosobienia sportowego charakteru - i odkrywa sekrety jego wyjątkowej dynamiki jazdy. Testy dynamiki umożliwią ekspertom motoryzacji przetestowanie pierwszego elektrycznego kompaktowego samochodu sportowego marki na tych samych torach, na których zatwierdzono założenia projektowe związane z dynamiką modelu, wracając tym samym z nową Alfą Romeo do największego segmentu samochodów w Europie

Prace nad rozwojem dynamiki wszystkich samochodów Alfa Romeo odbywają się w Balocco Proving Ground, kultowym obiekcie oddanym do użytku w 1962 roku. Nad najnowszymi modelami marki pracował włoski zespół inżynierów Alfy Romeo i będzie on służył swoim wsparciem podczas testów z dynamiki jazdy. Zresztą wszystkie seryjnie produkowane samochody Alfa Romeo z ostatnich kilku dekad były poddawane testom rozwojowym na tym samym torze, dokładnie w tym samym miejscu, w którym będzie testowana nowa Alfa Romeo Junior.  Podobnie zresztą, legendarny, niezapomniany zespół „Alfa Corse” testował i dopracowywał tutaj samochody wyścigowe, które brały udział w międzynarodowych wyścigach samochodowych (F1 - DTM - Super Turismo).


Dynamika jazdy godna Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior 280 VELOCE odzwierciedla sportowy charakter marki w kompaktowym wydaniu. Oparta jest na typowej dla Alfy Romeo formule, która łączy przysłowiową doskonałość - idealny rozkład masy, pierwszorzędną dynamikę jazdy, najlepsze w tym segmencie samochodów rozwiązania technologiczne i silnikowe - z ponadczasowym pięknem, które od dawna jest znakiem rozpoznawczym designu Alfy Romeo. W wersji tej wspomniane cechy osiągają najwyższy poziom, dzięki czemu samochód może pochwalić się wiodącą w segmencie zwinnością i najlepszym w swojej klasie prowadzeniem na drodze. Wszystko to było możliwe dzięki oferowanemu w debiutującym modelu Junior VELOCE nowemu silnikowi elektrycznemu 280 KM/207 kW i najnowszemu mechanicznemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu TorSen „D”, które mają tutaj swoją światową premierę. W nowym samochodzie zastosowano również specjalne, ekskluzywne rozwiązania techniczne, w tym najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (14,6), który jest specjalnie skalibrowany w celu zwiększenia jego wyjątkowych właściwości jezdnych. Ponadto, zawieszenie zostało obniżone o 25 mm, zaś stabilizatory są wyjątkowo sportowe,gwarantując tym samym szybkie i precyzyjne pokonywanie zakrętów. Układ hamulcowy wyposażony jest w przednie tarcze o średnicy 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi, a 20-calowe wysokiej jakości felgi aluminiowe z dedykowanymi specjalnie oponami są specjalnie przeznaczone do pojazdów elektrycznych gwarantujących wysokie osiągi.


Większa wydajność i więcej przyjemności z codziennej jazdy

Nowa Alfa Romeo Junior 280 VELOCE to również samochód do codziennej jazdy, bardzo wydajny i niezwykle przyjemny w prowadzeniu. Przede wszystkim samochód jest kompaktowy, idealny do poruszania się po mieście, o czym świadczą jego wymiary, w tym jego długość wynosząca nieco ponad 4 metry i promień skrętu wynoszący 10,5 metra. Pomimo swoich kompaktowych wymiarów, wnętrze jest przestronne i może wygodnie pomieścić cztery dorosłe osoby oraz ich bagaże w wiodącym w tym segmencie bagażniku o pojemności 400 litrów. Pod względem efektywności, Junior 280 VELOCE waży zaledwie 1560 kg, czyli o około 200 mniej niż jego najwięksi konkurenci. Kompaktowe akumulatory litowo-jonowe przyczyniają się do znacznego zmniejszenia masy i skrócenia czasu ładowania. Ponadto, kultowy „ścięty tył” i asymetryczne przednie wloty powietrza to aerodynamiczne detale, które zmniejszają opór powietrza i zużycie energii. Oprócz tego Junior gwarantuje doskonałe wrażenia z jazdy zarówno w mieście, jak i na trasach pozamiejskich, bez uszczerbku dla niezrównanej praktyczności, czego dowodem jest umieszczony pod maską „schowek” do przechowywania kabla do ładowania, zamontowane w bagażniku gniazdo 12 V, specyficzny dźwięk jazdy w trybie elektrycznym (słyszalny tylko w kabinie pasażerskiej), poprawiający percepcję przyspieszania i hamowania oraz system EV routing, zapewniający automatyczne i bezproblemowe prowadzenie kierowcy do najbliższej stacji ładowania.

Po raz pierwszy od powstania toru „Langhe” w 1962 roku.

Po raz pierwszy w historii Alfa Romeo udostępnia cały tor Langhe, słynny tor o długości ponad 20 km, który wiernie odwzorowuje mieszane, pagórkowate trasy często spotykane w regionie Piemontu, który w 2014 roku został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Junior może być zatem testowany w absolutnie wyjątkowych warunkach. Zespół włoskich inżynierów zaangażowanych w niezwykłe projekty, takie jak 8C, 4C, Giulia i Stelvio w wersji Quadrifoglio, Giulia GTA i GTAm, powita ekspertów z branży na tych samych torach, na których wszystkie samochody produkowane seryjnie oraz samochody wyścigowe Alfa Romeo z ostatnich kilku dekad były poddawane testom rozwojowym. Dokładnie w tym samym miejscu legendarny, niezapomniany zespół „Alfa Corse” testował i dopracowywał samochody wyścigowe, które brały udział w międzynarodowych wyścigach samochodowych (F1 - DTM - Super Turismo).

Po raz pierwszy przedstawiciele międzynarodowej prasy mieli dostęp do całego toru „Langhe”: tor nigdy wcześniej nie był udostępniany kierowcom zewnętrznym, którzy nie są członkami zespołu Alfy Romeo. Tor „Langhe” odtwarza niemal identyczną trasę jak ta prowadząca przez bardzo kręte podmiejskie drogi pełne zakrętów i wzniesień, odwzorowując tym samym codzienne użytkowanie samochodu. Ponadto, dzięki nowemu systemowi TorSen „D”, który zapewnia liniowe zachowanie i pełną kontrolę toru jazdy, Junior 280 VELOCE okazuje się najlepszy w swoim segmencie, co potwierdza praktyczny brak podsterowności i lepszy kąt znoszenia. Równie ekscytujący jest odcinek „Special Pavings” toru Balocco, używany wyłącznie przez zespół Alfa Romeo do testowania komfortu. Charakteryzuje się on występowaniem nierówności, wybojów, torów tramwajowych, kostki brukowej i schodów, jakie napotyka się w codziennym życiu w mieście. W takich warunkach Junior został również doceniony za zmniejszenie drgań w kabinie pasażerskiej, co przełoży się na najlepszy w klasie komfort. Wreszcie, na torze Alfa Romeo zdecydowanie nie można przegapić testów dużej prędkości. Junior nie został stworzony do jazdy po torze, ale zweryfikowane przez zespół włoskich inżynierów cele osiągane w zakresie dynamiki są tak wybitne, że na najlepszym torze ośrodka testowego Balocco stały się dowodem jego mocy, zwinności i własności jezdnych. Jest to idealne miejsce, aby zobaczyć praktycznie doskonałe szybkie pokonywanie zakrętów, dzięki wyjątkowemu napędowi elektrycznemu wspomaganemu trybem Dynamic. Oczywiście jest to wynik działania antypoślizgowego mechanizmu różnicowego TorSen „D”, który minimalizuje podsterowność i zwiększa stabilność samochodu na zakrętach. Przede wszystkim reakcja przedniej osi wynosząca 1 Hz jest najlepsza w klasie, podobnie jak tylna oś, która dokładnie podąża za trajektorią z niemal zerowym kątem znoszenia. Ponadto brak opóźnienia w przyspieszeniu bocznym - zarówno podczas wchodzenia, jak i wychodzenia z zakrętu – zapewnia tzw. „efekt motocyklisty”, czyli daje poczucie pełnej synergii między kierowcą a pojazdem.


Najlepsza w swojej klasie dynamika jazdy dzięki specjalnym rozwiązaniom technicznym „made by and for Alfa Romeo”

ŚWIATOWA PREMIERA: Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym elektrycznym układem napędowym 280 KM

Wraz z modelem Junior 280 VELOCE marka Alfa Romeo wprowadza nową generację silnika elektrycznego M4+, który dostarcza 207 kW/280 KM mocy i 345 Nm momentu obrotowego. Opracowany wspólnie przez inżynierów Alfy Romeo i spółkę joint venture zespołu Stellantis Engineering Propulsion Systems i Emotors, nowy układ napędowy został zaprojektowany i dopracowany pod kątem konkretnych celów projektu prowadzonego przez zespół Alfy Romeo. Dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu – osiąga on szczytową wartość 15 200 obr/min, a maksymalny moment obrotowy utrzymuje się na stałym poziomie od 250 do 4 875 obr/min. – oraz specyficznej kalibracji układu napędowego, nowy kompaktowy samochód sportowy oferuje bezkompromisową przyjemność z jazdy z wiodącą w swoim segmencie dynamiką, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy i prędkością maksymalną wynoszącą ponad 200 km/h. Elektryczny układ napędowy składa się z silnika elektrycznego (hybrydowy silnik synchroniczny) i najnowszego akumulatora o pojemności 54 kWh, oferującego wysoką gęstość energii i znakomity stosunek energii nominalnej do użytkowej. Akumulator litowo-jonowy zapewnia zasięg 410 km w cyklu WLTP. Wreszcie, ładowanie nowego Junior VELOCE jest bardzo proste: na stacjach szybkiego ładowania o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora od 10 do 80% zajmuje mniej niż 30 minut.

ŚWIATOWA PREMIERA: nowy mechaniczny mechanizm różnicowy TorSen „D” o ograniczonym poślizgu

Aby przenieść całą moc na drogę, zapewniając sportową i przyjemną jazdę w każdych warunkach, Alfa Romeo postanowiła wyposażyć Juniora VELOCE w najnowszy mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu TorSen „D”. Po raz pierwszy zastosowany w pojeździe elektrycznym z napędem na przednie koła, ten nowy system to kolejna modyfikacja układu, który zadebiutował w 2006 roku w modelu 147 Q2. Jest to proste i skuteczne rozwiązanie, które teraz, wraz z nastaniem nowej generacji „D”, zostało jeszcze dodatkowo ulepszone pod względem lekkości i wydajności. Przede wszystkim, nowy system jest odpowiedzialny za dynamiczny i spójny rozdział momentu obrotowego między przednimi kołami napędowymi, w zależności od warunków jazdy i nawierzchni drogi. Aby zmaksymalizować korzyści płynące z napędu na przednie koła, Alfa Romeo opracowała nowy mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizguTorSen „D”, który wykorzystuje wszystkie zalety napędu na przednie koła, znacznie zwiększając przyczepność, trakcję i stabilność podczas zwalniania. Jednocześnie zmniejsza podsterowność podczas przyspieszania, liczbę interwencji systemów elektronicznych oraz drgania na kierownicy.

Zaawansowane tryby jazdy zarządzane przez system Alfa D.N.A.

Aby zoptymalizować prowadzenie i osiągi, Junior VELOCE oferuje wybór preferowanego trybu jazdy przy użyciu selektora napędu Alfa D.N.A. System ten zadebiutował w modelach Giulietta, Mito i 4C, a następnie w zaawansowanej wersji pojawił się w Giulii i Stelvio, by dotrzeć do Tonale, a teraz do Juniora, oferując funkcje specyficzne dla zasilania elektrycznego. W szczególności, w Alfie Junior VELOCE tryb „Dynamic” zapewnia maksymalną dostępność mocy i momentu obrotowego, zwiększa czułość układu kierowniczego i pedałów oraz minimalizuje zakłócenia ESP. Ponadto, w pełni mechaniczne hamowanie uwydatnia sportowy charakter samochodu. Tryb „Natural” natomiast ogranicza maksymalną moc i prędkość, a działanie ESP jest bardziej konserwatywne, aby oszczędzać energię i zużycie podczas codziennego użytkowania bez uszczerbku dla osiągów. W trybie„Advanced Efficiency”moment obrotowy jest również ograniczony do 300 Nm dla zapewnienia najwyższej efektywności energetycznej. Ponadto, Junior VELOCE jest wyposażony w przycisk „B-mode” umożliwiający lepszy odzysk energii, intensywniejszą rekuperację energii po każdym zwolnieniu pedału gazu, przenosząc w ten sposób obciążenie na przednią oś, aby zwiększyć przyczepność i poprawić zasięg pojazdu.


Zawieszenie ze specjalną kalibracją sportową

Układ zawieszenia to niezawodne i sprawdzone połączenie układu McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu, gwarantujące doskonałe trzymanie się drogi i wysoki komfort w każdych warunkach jazdy. Przednie zawieszenie posiada nowy stabilizator poprzeczny i nową kolumnę, zapewniające bezpośrednią reakcję i doskonałe zachowanie na drodze. W połączeniu z krótszym wahaczem, nowa kolumna pozwala Alfie Junior osiągnąć przełożenie 14.6:1 (najlepsze w swojej klasie w segmencie). Cechą wyróżniającą zawieszenie osi tylnej jest specjalna belka skrętna, a dla obu osi wybrano specjalne amortyzatory z podwójnymi hydraulicznymi sprężynami stop.

Układ hamulcowy i opony

W celu zapewnienia bezpiecznej jazdy przy dużych prędkościach, zespół Alfa Romeo wybrał dla Alfy Junior 280 VELOCE przednie hamulce z tarczami wentylowanymi o średnicy 380 mm i czterotłoczkowymi zaciskami typu Monoblock zapewniające siłę hamowania 1,12 G, co odpowiada 33 metrom drogi hamowania (100-0 km/h). Dopełnieniem wyposażenia są duże, 20-calowe felgi aluminiowe i opony inspirowane modelami wyścigowymi.

Zaawansowana technologia zapewniająca komfort, bezpieczeństwo i łączność

Najwyższy poziom komfortu i dobre samopoczucie we wnętrzu

Wybór Alfy Romeo Junior 280 VELOCE oznacza bezkompromisowy, najwyższy komfort zarówno dla osoby siedzącej na fotelu kierowcy, jak i dla wszystkich pasażerów. Komfort według Alfy Romeo oznacza, że każda podróż zapewnia niezwykłe wrażenia, jest przyjemna, zorganizowana i bezpieczna. Właśnie dlatego, siadając we wnętrzu nowego modelu, natychmiast dostrzegamy dbałość o szczegóły, wysokiej jakości tapicerkę foteli i otacza nas poczucie, że przebywamy w strefie komfortu wyróżniającej się sportowym charakterem i wyraźnie włoską jakością. Pomimo kompaktowych rozmiarów, samochód sportowy Alfy Romeo może poszczycić się największym bagażnikiem w swojej klasie (BEV) o pojemności aż 400 litrów, z automatyczną klapą otwieraną bez użycia rąk. Nowa Alfa Junior 280 VELOCE jest również wyposażona w ekskluzywne funkcje, takie jak praktyczny schowek na kabel (Cable Organizer) umieszczony pod maską do wygodnego przechowywania kabla do ładowania. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort, samochód oferuje szereg funkcji wspomagania kierowcy, które pomagają w kontrolowaniu wzdłużnym i bocznym pojazdu (autonomiczna jazda poziomu drugiego). Razem z czujnikami parkowania 360°, tylna kamera 180° monitoruje otoczenie, zapewniając innowacyjny i praktyczny półautonomiczny system parkowania, który wskazuje dostępną przestrzeń i samodzielnie wykonuje manewry wjazdu i wyjazdu samochodu. Ponadto, Junior 280 VELOCE oferuje również technologię dostępu zbliżeniowego, aby szybko i łatwo otwierać bądź zamykać samochód, bez konieczności podejmowania jakichkolwiek działań ze strony użytkownika.


Nowy system informacyjno-rozrywkowy oferuje wyszukany, wielozadaniowy interfejs

Nowa Alfa Romeo Junior 280 VELOCE oferuje najlepsze rozwiązania dostępne dzisiaj na rynku w zakresie oprogramowania i łączności, zapewniając jednocześnie typową dla marki przyjemność czerpaną z jazdy oraz komfort, bezpieczeństwo i łączność. Świadczy o tym zastosowanie architektury elektronicznej nowej generacji z bezprzewodowymi aktualizacjami systemu i oprogramowania w trybie „over-the-air”, dodając nowe elementy do oryginalnej konfiguracji, jak tylko staną się one dostępne. W szczególności, nowy system informacyjno-rozrywkowy posiada wyszukany, wielozadaniowy interfejs, dzięki któremu kierowca ma wszystkie informacje na wyciągnięcie ręki, bez konieczności odwracania uwagi od drogi, zapewniając obsługę jak w smartfonie. Za kierownicą mamy zestaw zegarów o „teleskopowym” designie, gdzie znajduje się w pełni cyfrowy wyświetlacz TFT o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dostęp do danych samochodu i ustawień jazdy. W desce rozdzielczej wbudowany jest zwrócony w stronę kierowcy ekran dotykowy o przekątnej 10,25”. Opracowany system jest oparty na widżetach, elementach graficznych zaprojektowanych do intuicyjnej obsługi wszystkich funkcji z możliwością dostosowywania do indywidualnych potrzeb poprzez funkcję „drag and drop”.

Wśród licznych innowacji technologicznych zastosowanych w Alfie Junior wyróżnia się ChatGPT z wbudowanym systemem rozpoznawania mowy. Klienci mogą teraz zadawać sztucznej inteligencji złożone pytania i otrzymywać pełne, uporządkowane odpowiedzi na różne tematy, takie jak nauki ścisłe, historia, geografia i wiele innych, dzięki czemu jazda jest bezpieczniejsza, a jednocześnie przyjemna.

Korzystając ze sterowania głosowego klienci mogą wchodzić w interakcję ze swoim samochodem, korzystając z umiejętności Alfa Romeo dla Alexy. Klienci mogą zapytać asystentkę głosową o poziom naładowania i/lub paliwa, wyszukiwać interesujące miejsca, znaleźć ostatnią lokalizację swojego samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania drzwi, i wiele więcej. 

Nowe systemy ADAS zwiększają emocje związane z jazdą autonomiczną poziomu 2

Junior 280 VELOCE jest wyposażona w nowe zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) umożliwiające autonomiczną jazdę poziomu 2, które samodzielnie kontrolują przyspieszenie, hamulec i utrzymywanie się na pasie przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa jazdy i bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia samochodu. W szczególności, nowa Alfa Junior umożliwia autonomiczną jazdę poziomu 2, dzięki połączeniu systemów „Intelligent Adaptive Cruise Control” (IACC) i „Lane Centering” (LC) oraz przedniej kamery, która monitoruje otoczenie samochodu względem osi wzdłużnej i poprzecznej. W szczególności, system IACC wykorzystuje inteligentny tempomat adaptacyjny „Intelligent Adaptive Cruise Control", który automatycznie dostosowuje prędkość samochodu, aby zachować bezpieczną odległość od pojazdów poprzedzających oraz systemy rozpoznawania znaków drogowych („Traffic Sign Recognition”) i inteligentnej kontroli prędkości („Intelligent Speed Control”). Pierwszy z nich korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Drugi zaleca kierowcy dostosowanie prędkości do wykrytego limitu. Jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości. Z kolei system „Lane Centering" kontroluje ruch boczny samochodu, aby utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, nawet przy dużym natężeniu innych pojazdów.

Alfa Connect Services, pakiet usług online

Junior VELOCE oferuje „Alfa Connect Services”, narzędzie zapewniające zaawansowaną łączność w samochodzie oraz gamę usług dających poczucie maksymalnego bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki technologii „over-the-air” (OTA) mapy i oprogramowanie samochodu są zawsze aktualne. Oferta funkcji, dzięki którym wrażenia z jazdy są lepsze niż kiedykolwiek, obejmują „My Navigation” składającą się z aplikacji do zdalnego wyszukiwania miejsc docelowych i punktów użyteczności publicznej (POI), a także powiadomień wysyłanych w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej na smartfony My Alfa Connect, klienci mogą również wchodzić w interakcję ze swoim samochodem za pomocą „My Remote”, który oferuje różnorodne usługi, w tym możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu (blokowanie/odblokowanie drzwi, migające światła) za pomocą smartfona lub smartwatcha, możliwość lokalizacji samochodu, monitorowania niektórych parametrów (prędkość i obszar) oraz otrzymywania powiadomień, jeśli nie są one przestrzegane. E-Control oferuje również opcję zdalnego zarządzania uruchamianiem i zatrzymywaniem, planowania ładowania lub, w razie potrzeby, ogrzewania lub chłodzenia wnętrza przed wejściem do samochodu. Kolejną ważną innowacją jest integracja wirtualnego asystenta Hey Alfa i ChatGPT (A.I.), które wykorzystują funkcję rozpoznawanie głosu, aby zapewnić podczas podróży przydatnego, dyskretnego „współpilota” pomocnego w uzyskaniu informacji, porad i w spełnieniu potrzeb kierowcy.


„Ready to drive, anywhere, anytime.”

Alfa Romeo Junior VELOCE korzysta z „Ready to drive, anywhere, anytime”, niezwykle prostej i zapewniającej spokój ducha propozycji, która wspiera klienta podczas codziennej jazdy samochodem elektrycznym, opartej na prawdziwym ekosystemie upraszczającym mobilność. Organizowanie wypadów poza miasto lub zarządzanie codzienną jazdą nigdy nie było łatwiejsze, a samochód można ładować w dowolnym miejscu i czasie, korzystając z EV ROUTING, WALLBOX i Alfa Romeo E-CARD.Pierwszy z nich, EV Routing to innowacyjny, system online wbudowany w nawigację, który automatycznie i bezstresowo zarządza potrzebami klienta w zakresie ładowania. Jedyne, co musi zrobić klient, to ustawić cel podróży, a następnie system nawigacji automatycznie obliczy liczbę potrzebnych na trasie postojów na ładowanie, gwarantując dostęp do ponad 600 000 punktów ładowania, najbardziej rozbudowanej sieci w Europie, możliwej dzięki Free2move Charge. Monitorowanie natężenia ruchu w czasie rzeczywistym, stanu akumulatora i stylu jazdy pozwala polegać na systemie EV Routing i cieszyć się jazdą bez obaw związanych z ładowaniem. W przypadku ładowania w domu, oferta obejmuje stację ładowania Free2move Charge Wallbox. Klienci mogą zlecić profesjonalną usługę instalacji w domu, świadczoną przez wiodącego partnera na rynku. Ponadto, dzięki bezpłatnej aplikacji eSolutions Charging obsługiwanej przez Free2move eSolutions, klienci elektrycznej Alfy Junior mają dostęp do najbardziej rozbudowanej sieci ładowania w Europie. Dzięki Alfa Romeo E-CARD można łatwo aktywować i płacić zbliżeniowo za ładowanie, gdziekolwiek się znajdujemy.

JUNIOR 280 VELOCE WYPOSAŻENIE OFEROWANE W STANDARDZIE

Nadwozie Alfy Junior 280 VELOCE, na którym dumnie prezentuje się emblemat Progresso wyróżnia się dwukolorowym lakierem (nadwozie połączone z czarnym dachem, wzbogacone czerwonymi akcentami przy bocznych listwach progowych), przyciemnianymi szybami, adaptacyjnymi reflektorami Full LED Matrix i 20-calowymi felgami aluminiowymi „Venti”.Dodatkową ozdobą całości są czarne obudowy lusterek, klamki drzwi w kolorze nadwozia i logo Alfy z wężem Viscontich na słupku C. Oprócz ekskluzywnego dwukolorowego lakieru, Junior VELOCE jest dostępna w jednym z sześciu wyjątkowych kolorów nadwozia: Sempione White, Tortona Black, Brera Red, Navigli Blue-Teal, Arese Steel i Scala Ivory.

Podobną inspirację sportowym charakterem, odnajdujemy we wnętrzu samochodu, które wyróżnia się typową włoską dbałością o szczegóły, zastosowaniem najlepszych materiałów i umiejscowieniem wszystkich elementów sterujących w zasięgu ręki kierowcy, czego dowodem jest zestaw wskaźników z w pełni cyfrowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 10,25 cala i 10,25-calowym ekranem dotykowym na środku deski rozdzielczej, zwróconym w stronę kierowcy. Wnętrze samochodu dodatkowo uatrakcyjniają ekskluzywne fotele „Spiga” z tapicerką ze skóry ekologicznej w kolorze czarnym/czerwonym z efektem legendarnej tarczy „Scudetto””; elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu; deska rozdzielcza i tunel centralny wykonane z materiału soft-touch; laserowo wykończony dolny pas deski rozdzielczej; teleskopowa konsola z panelem sterowania; podłokietnik środkowy przedni; schowek na smartfona; dwa uchwyty na kubki w tunelu centralnym. Dbałość o szczegóły widać w eleganckim i charakterystycznym 8-kolorowym oświetleniu wnętrza, ozdabiającym otwory wentylacyjne, tunel centralny i kultowy teleskop. Jeśli chodzi o technologię, standardowe wyposażenie obejmuje bezprzewodowe połączenie dla Apple CarPlay i Android Auto; pakiet usług online Alfa Connected Services; system audio z czterema głośnikami i dwa porty USB z przodu. Nowy model zapewnia niezrównany poziom bezpieczeństwa, o czym świadczą system utrzymania pasa ruchu Lane Assist, adaptacyjny tempomat i system Driver Attention Alert monitorujący zmęczenie kierowcy podczas jazdy. Dodatkowy komfort zapewniają elektroniczny hamulec postojowy, tylne czujniki parkowania, system bezkluczykowy z technologią dostępu zbliżeniowego, klimatyzacja jednostrefowa i selektor Alfa DNA umożliwia jazdę zgodnie z upodobaniami kierowcy i warunkami. Standardowe wyposażenie uzupełniają specjalne dywaniki, podłoga bagażnika z 3-stopniową regulacją wysokości oraz trójfazowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW. Ponadto, dostępne są dwa pakiety pozwalające jeszcze bardziej spersonalizować Alfę Junior VELOCE: pakiet Technoobejmujący autonomiczną jazdę poziomu drugiego, automatyczną tylną klapę otwieraną bez użycia rąk, reflektory LED Matrix i nawigację z wirtualnym asystentem. Alternatywnie, pakiet Sport (personalizujący wnętrze) oferuje kierownicę ze skóry i Alcantary oraz ekskluzywne fotele Corsa inspirowane wyścigami, obite czarno-czerwoną zamszową tapicerką marki Sabelt. Model będzie dostępny dla polskich klientów pod koniec roku 2024, kiedy zostaną otwarte zamówienia na tę wyjątkową i najmocniejszą wersję nowego modelu Alfa Romeo Junior.


źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed
Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed

Alfa RomeoAlfa Romeo 33 Stradale debiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To pierwszy raz, kiedy ten model „fuoriserie” (zbudowany na zamówienie) bierze udział w międzynarodowym wydarzeniu otwartym dla publiczności organizowanym poza granicami Włoch.

Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM
Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM

ALFA ROMEO | Na kilka dni przed testami drogowymi, prace nad Junior VELOCE – wersją wyposażoną w specjalne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 GME 280 KM Q4 Montreal Green
  • Model: Giulia
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Tonale TI 1.5 160+20KM Mhev AT 7 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2022
Alfa Romeo Inny JUNIOR Ibrida 136 KM MHEV Czerwony Brera + czarny dach
  • Model: Inny
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony