Stabilny wzrost wyników sprzedaży marki Alfa Romeo
Po pierwszym półroczu zakończonym świetnymi wynikami sprzedaży, marka Alfa Romeo kontynuuje stabilny trend wzrostowy dzięki metodycznemu wdrażaniu solidnego strategicznego planu produktowego, opartego na rygorystycznym dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów jakości. Mając zawsze na uwadze rynek europejski, strategia marki skupia się na wzmocnieniu jej globalnej obecności. Alfa Romeo zadebiutowała niedawno oficjalnie w Arabii Saudyjskiej, na Martynice, w Singapurze, w Hongkongu, a także wzmocniła swoją obecność wprowadzając na rynek model Tonale w Dubaju, Maroku i Japonii.
Cele, które postawiła przed sobą marka są niewątpliwie ambitne, a rok 2023 jest rokiem trudnym, jednakże doskonałe wyniki sprzedaży potwierdzają właściwą strategię przyjętą przez markę.
Globalny roczny wynik odnotował solidne +39%, a wynik za zakończony właśnie kwartał wyniósł +10% w porównaniu do 2022 roku, przy czym w Europie odnotowano silny i stabilny wzrost potwierdzony średnimi wartościami: wzrost o 66% liczony od początku roku i +15% w trzecim kwartale. Znakomite wyniki w regionie osiągnęły Włochy (wzrost o 95,3% liczony od początku roku; +36,5% w trzecim kwartale), Niemcy (wzrost o 83,7% liczony od początku roku; +37,9% w trzecim kwartale), Belgia (wzrost o 82,0% liczony od początku roku; +59,4% w trzecim kwartale) i Francja (wzrost o 72,3% liczony od początku roku; +7,7% w trzecim kwartale).
Odnotowując wzrost o 128% w ujęciu rocznym, region Bliskiego Wschodu i Afryki potwierdza rekordowy trend wzrostowy, ze wzrostem o 66% w samym trzecim kwartale. Region ten jest obecnie pewniakiem dla włoskiej marki, której wyniki rosną nieprzerwanie od 2022 roku. W szczególności Turcja stała się globalnym liderem pod względem tempa wzrostu wolumenu sprzedaży, sześciokrotnie wyższego w porównaniu z 2022 r. Niezwykle pozytywny trend został potwierdzony również w bieżącym kwartale wzrostem o 160%. Aby dodatkowo wzmocnić obecność marki w regionie, na rynek w Dubaju wprowadzono całą gamę Alfy Romeo (Giulia, Stelvio i Tonale), a nowa Giulia i nowe Stelvio zadebiutowały w Maroku.
W Azji, marka Alfa Romeo nadal umacnia swoją obecność. Ze wzrostem o 27% w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 r., region Indie, Azja i Pacyfik stanowi strategiczny obszar o kluczowym znaczeniu, co potwierdza otwarcie nowego oficjalnego salonu flagowego w Singapurze, będące kontynuacją debiutu marki w Hongkongu. Ponadto, w Chinach i Japonii, po wprowadzeniu na rynek nowej Giulii i nowego Stelvio, nadszedł czas na Alfę Tonale, którą pasjonaci marki mogą wreszcie zamawiać.
Alfa Tonale zadebiutowała także w Stanach Zjednoczonych. Po imponującym wyniku w zakresie jakości uzyskanym w badaniu IQS (Initial Quality Study) przeprowadzonym przez JD Power, w którym Alfa Romeo znalazła się na najwyższym stopniu podium wśród marek premium i na trzecim miejscu w branży, włoska marka jest gotowa, aby ugruntować swoją pozycję dzięki odnowionej gamie na kontynencie o ogromnym potencjale, który we wrześniu odnotował wzrost o 7% w porównaniu do 2022 roku.
Ponadto warto wspomnieć o powrocie Alfy Romeo na Martynikę, wraz z inauguracją nowego salonu marki.
Źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.