Marka Alfa Romeo wybrała Materę, jedno z najstarszych miast na świecie, jako malowniczą scenerię do sesji zdjęciowej serii specjalnej Tributo Italiano. Słynące ze swoich „Sassi” (dzielnic) wpisanych w 1993 roku na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO miasto, jest zawieszone pomiędzy przeszłością a przyszłością, między tradycją a innowacją, i doskonale odzwierciedla istotę Alfy Romeo: marki o chwalebnej przeszłości, która teraz tworzy historię sportowego charakteru XXI wieku. Z historycznych ulic Matery, skąpanych w świetle południowych Włoch, trzy samochody serii Tributo Italiano wyruszają do Mediolanu, włoskiej stolicy innowacji technologicznych i rodzinnego miasta marki, która została założona tam 24 czerwca 1910 roku. W ten sposób tworzy się nić łącząca dwa bardzo różne i odległe miejsca, połączone tym samym pragnieniem patrzenia w przyszłość z ambicją i dumą. A dziś, przede wszystkim dzięki dużej liczbie młodych ludzi, miasto działa jak swego rodzaju laboratorium projektów i propozycji w zakresie innowacji społecznych, zrównoważonego rozwoju oraz zachowania swojej tożsamości historycznej, kulturowej i krajobrazowej. Być może nie wszyscy wiedzą, że dziadek inżyniera Nicoli Romeo, założyciela włoskiej marki, pochodził z Montalbano Jonico, małego miasteczka w prowincji Matera. Alfa Romeo realizuje więc swój zamiar prezentowania i wkomponowywania swoich samochodów we wspaniałe włoskie lokalizacje, ściśle związane z jej ponad 100-letnią historią. Przykładem mogą być piękne zdjęcia zrealizowane z okazji stulecia logotypu Quadrifoglio w Palermo, gdzie symbol ten pojawił się po raz pierwszy na Alfie Romeo prowadzonej przez Ugo Sivocciego, która w 1923 roku wygrała wyścig Targa Florio. To samo dotyczyło sesji poświęconej nowej Giulii i nowemu Stelvio Quadrifoglio, którą zrealizowano w Mantui i wokół jeziora Garda - w 1930 roku gospodarzy rajdu „1000 Miglia”, w którym Tazio Nuvolari odniósł swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą Alfy Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato.