Osobisty Coach na drogach od Renault

Zwiększanie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez rozwój zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i wyposażenia bezpieczeństwa: Renault przez ponad 50 lat zarejestrowało ponad 2000 patentów związanych z bezpieczeństwem samochodów. W aktualnej gamie modeli Renault oferowanych jest już ponad 36 systemów wspomagających bezpieczne prowadzenie pojazdu, parkowanie i 60 elementów wyposażenia związanych z bezpieczeństwem, pomagających zmniejszyć ryzyko i skutki obrażeń. Odzwierciedleniem zaangażowania Renault w poprawę bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego na całym świecie dzięki licznym zaawansowanym technologiom jest uruchomiony w 2023 roku „Human First Program”.

Minimalizowanie ryzyka obrażeń związanych z uczestnictwem w wypadkach drogowych to absolutny priorytet dla Grupy Renault. Ponad 50 lat temu, w 1969 roku, w czasach rekordowego wzrostu śmiertelności na drogach, Renault wspólnie z PSA założyło LAB, „Laboratorium ds. badań nad wypadkami, biomechaniką i zachowaniami ludzkimi”. Był to rok, w którym na drogach Francji zginęło ponad 14 500 osób. W 2022 roku liczba ta spadła do poziomu 3 260 i to pomimo wzrostu parku zarejestrowanych pojazdów w tym samym okresie.

W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci Grupa Renault wprowadziła w swoich samochodach wiele systemów zwiększających bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Były to między innymi pasy bezpieczeństwa o odpowiedniej szerokości, aby mogły chronić klatkę piersiową czy chowanie się pedałów w razie wypadku, aby ograniczyć ryzyko złamań nóg. Pokładowe systemy wspomagania, takie jak hamowanie awaryjne i systemy ochrony pasażerów, takie jak poduszki powietrzne, to dziś standardowe wyposażenie modeli Grupy Renault, która obecnie stara się podchodzić do kwestii bezpieczeństwa z wyprzedzeniem już na etapie projektowania samochodów.

Równolegle do tych technicznych innowacji Grupa Renault prowadzi prace w obszarze możliwości zwiększania bezpieczeństwa, jakim są zachowania kierowców. Czynników, które mogą doprowadzić do wypadku, jest wiele: przekraczanie dozwolonej prędkości, prowadzenie po użyciu alkoholu, korzystanie ze smartfona podczas jazdy...


W 2024 roku w modelach Grupy Renault pojawił się nowy system, Safety Coach („doradca ds. bezpieczeństwa”). Ma on na celu wpływanie na zachowanie kierowców poprzez analizę ich sposobu prowadzenia z punktu widzenia bezpieczeństwa, przestrzegania kodeksu drogowego itd. i poprzez uświadomienie im ryzyka, na jakie mogą się narażać podczas prowadzenia. System ten udziela kierowcom spersonalizowanych porad, między innymi może zalecić aktywację określonego systemu wspomagania prowadzenia w zależności od potrzeb kierującego, na przykład ogranicznika prędkości w przypadku kierowców, którzy mają tendencję do nadmiernego wciskania pedału gazu. Korzystanie z tych rozwiązań będzie ułatwione po wprowadzeniu przez Grupę Renault, poczynając od 2026 roku, pojazdów definiowanych programowo (koncepcji pojazdu opartej na scentralizowanych aplikacjach software’owych), które umożliwią ich użytkownikom pobieranie do tych samochodów najnowszych, zaktualizowanych funkcji związanych z bezpieczeństwem.

W Scenic E-Tech 100% electric mamy do dyspozycji ponad 30 systemów wspomagania prowadzenia i funkcji zwiększania bezpieczeństwa, a także innowacyjnych technologii wspierających kierowców w czasie jazdy. Dzięki Safety Coach kierowca może liczyć na pomoc w obiektywnej ocenie swoich zachowań i przyzwyczajeń za kierownicą. Safety Coach służy kierującemu spersonalizowanymi poradami promującymi bardziej odpowiedzialną jazdę, zarówno w zakresie samego prowadzenia auta, jak i korzystania z systemów ADAS w celu zasugerowania kierowcy ścieżek poprawy.

Wiele najnowocześniejszych rozwiązań posiada Renault 5 E-Tech 100% electric, zaawansowany technologicznie samochód, zapewniający nie tylko wyjątkową przyjemność jazdy, ale także poprawiający w konkretny sposób komfort i bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Auto zostało wyposażone w systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) typowe dla wyższego segmentu, w tym aktywny regulator prędkości, który przewiduje sytuację na drodze, a także w system jazdy autonomicznej poziomu 2 – active driver assist. Zastosowane w Renault 5 E-Tech 100% electric innowacyjne technologie ułatwiają działanie służb ratunkowych w razie wypadku (Fireman Access, Pyroswitch i QRescue). Nowy dynamiczny układ hamulcowy dwukrotnie skraca czas reakcji systemu automatycznego hamowania, natomiast Safety Coach wspiera kierowcę, by zmniejszyć ryzyko wypadku.


źródło:  Renault Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Renault

RENAULT EMBLEME: prawdziwe laboratorium niskoemisyjnej mobilności
RENAULT EMBLEME: prawdziwe laboratorium niskoemisyjnej mobilności

RENAULT | W odpowiedzi na wyzwania związane ze zmianami klimatu i ochroną zasobów przemysł motoryzacyjny rozpoczął dogłębną transformację. Embleme stanowi kontynuację prac badawczych rozpoczętych w ramach projektu Scenic Vision w 2022 roku. Tym razem marka idzie o krok dalej i tworzy rodzinny samochód demonstracyjny – przestrzenny, wygodny i zaawansowany technologicznie – z rekordowo niskim poziomem emisji dwutlenku węgla.

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM: "SUPERHYBRYDA" o wysokich osiągach
Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM: "SUPERHYBRYDA" o wysokich osiągach

RENAULT |  Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM, dysponujące arsenałem technologicznym i unikalnymi właściwościami mechanicznymi, to model wyjątkowy. Jest przykładem przejścia marki Renault do wyższej klasy w segmentach C i D oraz odzwierciedla wyraźne dążenie Luki de Meo, dyrektora generalnego Grupy Renault, do pozycjonowania produktów Renault w górnych segmentach rynku, co potwierdza technologiczną doskonałość marki.

Renault 5 E-TECH ELECTRIC i ALPINE A290 finalistami konkursu SAMOCHÓD ROKU 2025
Renault 5 E-TECH ELECTRIC i ALPINE A290 finalistami konkursu SAMOCHÓD ROKU 2025

Renault | Renault 5 E-Tech electric jest jednym z siedmiu finalistów zakwalifikowanych przez jury konkursu Europejski Samochód Roku do nagrody Samochód Roku 2025. Oba samochody zbudowane na platformie AmpR Small, Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290, ścigają się razem jako współfinaliści.

Najnowsze oferty

Renault Arkana techno mild hybrid 140 EDC
  • Model: Arkana
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Renault Captur evolution Eco-G 100
  • Model: Captur
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna + LPG
  • Rok produkcji: 2025
Renault Arkana techno full hybrid E-Tech 145
  • Model: Arkana
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony