W pełni elektryczny Ford Explorer trafia na rynek po ustanowieniu rekordowego dystansu 30 000 km przejechanych dookoła świata

Podróżniczka Lexie Alford  ustanowiła oficjalny rekord jako pierwsza osoba, która okrążyła kulę ziemską pojazdem elektrycznym. Dokonała tego za kierownicą nowego, w pełni elektrycznego Forda Explorera. W dniu zakończenia rekordowej wyprawy «Charge Around The Globe», Ford przedstawił specyfikację nowego Forda Explorera, sprawdzonego na drogach całego świata.

Do linii mety w Nicei Lexie i nowego Forda Explorera odprowadzał konwój legendarnych pojazdów Forda otoczony przez współczesne modele, które kształtują wizjonerskie kierunki rozwoju firmy.

Ford chce wnieść pasję i emocje do segmentu pojazdów elektrycznych w Europie. Jest wystarczająco dużo nudnych samochodów i SUV-ów. Nowy Explorer wyraża niepowtarzalny charakter Forda, jaki cechuje każdy z samochodów w tym fantastycznym konwoju” – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny Forda, który wziął udział w uroczystości. „Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować nowy, w pełni elektryczny samochód osobowy, zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskich drogach i klientach, który może zabrać ich w dowolne miejsce na świecie.”                               

Spektakularna wyprawa Explorera prowadziła przez sześć kontynentów i 27 krajów, trasą o długości ponad 30 000 kilometrów, pokonanych wyłącznie na napędzie elektrycznym. Po walce z przerwami w dostawie prądu w Afryce, z brakiem infrastruktury ładowania na pustyni Atacama w Chile, z nieutwardzonymi drogami, górskimi przełęczami i mrozem, udało się pokazać co potrafi pojazd elektryczny.


Wyprawa Lexie była najdoskonalszą jazdą testową naszego nowego Forda Explorera, w każdych warunkach pogodowych i drogowych oraz w każdej możliwej sytuacji, związanej z ładowaniem” – powiedział Martin Sander, dyrektor generalny Ford Model e Europe. „Odzwierciedla to prawdziwą zdolność do działania firmy, wykorzystującej tę wspaniałą okazję, aby nie tylko sprawdzić siebie, ale także światową infrastrukturę ładowania. Dzisiejsze przekroczenie linii mety stanowi niezbity dowód na to, do czego zdolny jest nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer i cieszymy się, że klienci wkrótce będą mogli przekonać się o tym osobiście.

Pojazd, za kierownicą którego zasiadła Lexie, był przedprodukcyjną wersją Forda Explorera. W ciągu całej wyprawy korzystał z różnych sposobów ładowania, od domowych instalacji prądu przemiennego o mocy 2,2 kW do szybkich ładowarek prądu stałego. Był też podłączany do przenośnego zestawu akumulatorów.

W trakcie podróży Lexie korzystała ze schowka MegaConsole, który może pomieścić trzy 1,5‑litrowe butelki z napojami. Samochód miał też podgrzewany fotel kierowcy z funkcją masażu oraz aktywowany głosem system informacyjno-rozrywkowy SYNC Move z regulowanym ekranem dotykowym – wszystkie te udogodnienia są standardowym wyposażeniem Forda Explorera i Forda Explorera Premium.

Podczas tej wspaniałej przygody poznałam niesamowitych ludzi z wielu zakątków świata i zwiedziłam 27 pięknych krajów. Jednak wyprawa wiązała się z wyjątkowymi wyzwaniami” – powiedziała Lexie, która jest najmłodszą osobą, mającą na koncie podróże do wszystkich krajów na świecie. „To był zaszczyt, że Ford powierzył mi zadanie okrążenia globu w elektrycznym Explorerze, który był moim domem przez ostatnich sześć miesięcy. Naszym celem było przesunięcie granic możliwości samochodu elektrycznego i z dumą mogę powiedzieć, że mi się to udało!


Wyposażenie na każdą przygodę

Nowy w pełni elektryczny Explorer jest pierwszym osobowym pojazdem elektrycznym Forda opracowanym i produkowanym w Europie, łączącym niemiecką inżynierię, amerykański styl i niezwykłe parametry techniczne, w tym elektryczne układy napędowe zapewniające zerową emisję spalin podczas jazdy i zasięg do 602 km na jednym ładowaniu.

Explorer jest oferowany z pojedynczym silnikiem elektrycznym i napędem na tylne koła (RWD) lub dwusilnikowym napędem na wszystkie koła (AWD). Obie wersje wykorzystują akumulator niklowo-manganowo-kobaltowy (NMC) o rozszerzonym zasięgu, wybrany ze względu na gęstość energii, moc i wydajność w europejskim klimacie, gdzie ma się sprawdzać od Skandynawii aż po Morze Śródziemne. W późniejszym terminie na rynek trafi również wersja z jednosilnikowym układem napędu na tylną oś i z akumulatorem NMC o standardowym zasięgu.

Ładowanie modelu z napędem na wszystkie koła przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy do 185 kW, zajmuje około 26 minut jeśli chcemy uzupełnić akumulator od 10 do 80%. Użytkownicy Explorera w całej Europie będą mogli również z łatwością korzystać z ponad 600 000 punktów ładowania sieci BlueOval Charge Network i opłacać ładowanie za pomocą aplikacji FordPass lub nowoczesnego systemu Plug & Charge. Wśród stacji tych znajdują się punkty ładowania o dużej mocy, udostępniane przez IONITY – konsorcjum, którego Ford jest członkiem-założycielem.

Szybkie i łatwe jest nie tylko ładowanie. Explorer ma wyższe przyspieszenie niż Focus ST przygotowany przez dział Ford Performance – model z napędem na wszystkie koła osiąga prędkość 100 km/h w 5,3 sekundy, za sprawą mocy maksymalnej 340 KM. Explorer z napędem na obie osie może również holować przyczepę o masie do 1200 kg.  Za wysokie parametry i kulturę pracy odpowiada oczywiście płynnie działający elektryczny układ napędowy, a luksusowe wyposażenie standardowe czyni samochód jeszcze atrakcyjniejszym.

Klient ma do dyspozycji łączną przestrzeń schowków o pojemności około 470 litrów, w tym 17‑litrowy boks MegaConsole i zabezpieczony schowek My Private Locker w kabinie. Każdy Explorer jest wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy SYNC Move  z regulowanym środkowym ekranem dotykowym o przekątnej 14,6 cala, który można podnosić i opuszczać w zakresie ponad 30 stopni.

Do wyposażenia standardowego należy także podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele, fotel kierowcy z masażem oraz indukcyjna ładowarka do telefonu.  We wnętrzu znajdziemy nowoczesne fotele sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami oraz stylowy soundbar, który pozwala cieszyć się dźwiękiem odtwarzanym przez bezprzewodowo podłączone urządzenia z Android Auto i Apple CarPlay.

Explorer w wersji Premium zyskuje 10-głośnikowy system nagłośnienia B&O i nastrojowe oświetlenie wnętrza, a także reflektory LED z funkcją automatycznej zmiany świateł drogowych i mijania oraz Dynamic Matrix LED, które dostosowują zakres wiązki świateł do warunków jazdy i zapobiegają oślepianiu innych kierowców.

Aby maksymalnie uprościć zakup, zaoferować bogate wyposażenie i wysoką realną wartość każdemu nowemu właścicielowi Explorera, lista dodatkowego wyposażenia ogranicza się do panoramicznego dachu o powierzchni przeszklenia przekraczającej 1 metr kwadratowy oraz pakietu systemów wspomagających kierowcę. Najważniejsze z nich to: system bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika, pozwalający na łatwy dostęp do 450 litrów przestrzeni bagażowej z rękoma pełnymi zakupów, wyświetlacz przezierny head-up, kamera 360 stopni 13 oraz nowy asystent zmiany pasa ruchu.

Powyższe rozwiązania stanowią dodatek do standardowych systemów wspomagających kierowcę, w tym adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop and Go, a także systemu bezpiecznego opuszczania samochodu (Clear Exit Assist), którego zadaniem jest m.in. zapobieganie wypadkom z udziałem rowerzystów.



źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Zakłady Forda rozpoczęły produkcję elektrycznych napędów dla Pumy Gen-E i E-Transita Custom
Zakłady Forda rozpoczęły produkcję elektrycznych napędów dla Pumy Gen-E i E-Transita Custom

FORD | w Halewood wszedł w nowy etap działalności, rozpoczynając produkcję elektrycznych jednostek napędowych

Ford Transit – mobilny warsztat z zabudową od firmy Rhino dostępny w sieci Ford Polska
Ford Transit – mobilny warsztat z zabudową od firmy Rhino dostępny w sieci Ford Polska

FORD Transit to znana i lubiana platforma, która często wykorzystywana jest we flotach oraz w pojazdach do zadań specjalnych

Modele Elektryzujące dostawy – zelektryfikowane modele Forda Transita
Modele Elektryzujące dostawy – zelektryfikowane modele Forda Transita

FORD elektryczne auta dostawcze z miesiąca na miesiąc podbijają rynek stając się coraz częściej wybieraną opcją wśród przedsiębiorców

Najnowsze oferty

Ford Tourneo Courier Active 1.0 EcoBoost 125KM A7
  • Model: Tourneo Courier
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Transit Courier 1.5 EcoBlue 100KM M6 FWD Trend Diesel
  • Model: Transit Courier
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 9 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost 100 KM M6
  • Model: Transit Courier
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 9 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony

Zwiększony zasięg
Zwiększony zasięg napęd na wszystkie koła
napęd na tylne koła Explorer/ Explorer Premium
Explorer/Explorer Premium
Pojemność użytkowa akumulatora (kWh) 77 79
Czas ładowania prądem stałym 10-80% 28 26
(ok. minut)  5
Maks. moc ładowania prądem stałym (kW) 135 185
Maks. moc ładowania prądem przemiennym (kW) 11 11
Maks. moc: (kW)  210 250
Maks. moc: (KM)   286 340
Moment obrotowy tył (Nm)  545 545
Moment obrotowy przód (Nm)  Nie dot. 134
Zasięg WLTP (km)  602/572    566/532  
Zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km) 13,9/14,7 15,7/16,6
Prędkość maks. (km/h) 180 180
Przyspieszenie 0-100 (km/h) 6,4 5,3