Ford Ranger 2022 Wildtrack
-
Aby opracować właściwości jezdne i prowadzenie, jakich oczekują klienci od samochodu ciężarowego, wykorzystywanego w różnych warunkach roboczych oraz w rodzinnych i rekreacyjnych wyjazdach, inżynierowie skupili się na kwestiach fundamentalnych.
– Mamy naprawdę szerokie spektrum klientów – powiedział Pearson. – Z jednej strony są wśród nich właściciele małych firm, którzy szukają środka transportu dostosowanego do pracy. Chcą tradycyjnego napędu na jedną oś z pojedynczą kabiną i skrzynią ładunkową do transportu swoich towarów. – Po przeciwnej stronie mamy poważnych off-roadowców, którzy naprawdę badają granice możliwości swoich Rangerów w sportowych imprezach wytrzymałościowych, takich jak Rajd Dakar. Ranger nowej generacji zaspokoi potrzeby obu typów klientów i wszystkich pozostałych, z grup pośrednich – dodał Pearson.
Inżynierowie przesunęli przednią oś o 50 mm do przodu, aby uzyskać lepszy kąt natarcia, oraz zwiększyli rozstaw kół, by podnieść sprawność na bezdrożach, co w obu przypadkach poprawia wrażenia z jazdy w terenie. Przesunięto również amortyzatory tylnego zawieszenia poza szyny ramy, co wpływa na komfort kierowcy i pasażerów, zarówno podczas jazdy po utwardzonej drodze, jak i w terenie, bez względu na to, czy przewożony jest ciężki ładunek, czy po prostu w kabinie jest komplet pasażerów.
– W Rangerze nowej generacji zwiększyliśmy zakres możliwości zmiany parametrów, aby dać naszym klientom to, co najlepsze w tak odmiennych warunkach użytkowania – traktujemy to jako Built Ford Tough Plus – Każdy ma więc sprawność, wytrzymałość i trwałość, z których znane są ciężarówki Forda, a jednocześnie komfort i warunki podróżowania bardziej zbliżone do jazdy samochodem osobowym, co było typowe dla modelu Ranger – powiedział Pearson.
Klienci będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy, zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wysokiej sprawności w wymagających tego sytuacjach. Wszelkie akcje wyciągania samochodu w ciężkim terenie ułatwiają podwójne haki widoczne w przednim zderzaku.
Klientom zależało na elastycznym, nowoczesnym kokpicie, który sprawdzi się zarówno w pracy, jak i podczas podróży rodzinnych. Ranger musi więc służyć zarówno jako miejsce pracy, jak i przestrzeń do spędzania wolnego czasu, oferując przemyślane funkcje powiązane z siecią oraz więcej komfortu i schowków do przechowywania drobiazgów.
– Wiemy, że nasi klienci poszukują przemyślanych i funkcjonalnych wnętrz, w których czują się komfortowo. Dlatego zaczęliśmy projektować, nastawiając się na wdrożenie dobrze zintegrowanych systemów, przemyślanych, funkcjonalnych schowków i kierując się ideą, by całe to otoczenie pasażerów sprawiało wrażenie wygodnego i przestronnego – powiedział Tran.
-

-
Sercem komunikacji w Rangerze jest duży, 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC™ 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji. Ponadto, montowany fabrycznie modem FordPass Connect, umożliwia komunikację ze światem w podróży po połączeniu z aplikacją FordPass™, dzięki czemu klienci mogą pozostać w zasięgu poza swoim domem. FordPass zwiększa komfort posiadania pojazdu dzięki takim funkcjom jak zdalne uruchamianie, informacje zdalne o stanie pojazdu oraz zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi za pomocą urządzenia mobilnego.
Wiele z tradycyjnych elementów kontroli nad trybami jazdy zostało przeniesionych z kokpitu i konsoli środkowej do specjalnie do tego celu stworzonej strony-ekranu na wyświetlacza SYNC™. Jednym naciśnięciem przycisku kierowca może przejść do ekranu dla wszystkich trybów terenowych i szosowych, gdzie może monitorować układ napędowy, kąt skrętu kół, kąty nachylenia i przechyłu pojazdu oraz inne parametry i ustawienia.
Wyświetlacz współpracuje również z systemem kamer 360 stopni, który ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub pomaga pokonywać trudny teren podczas jazd przeprawowych. Ponadto, klienci mogą z poziomu ekranu dotykowego lub aplikacji FordPass sterować nowym systemem strefowego oświetlenia zewnętrznego Rangera, co oznacza, że nie muszą pracować, ani biwakować po ciemku. Dzięki wbudowanemu modemowi FordPass Connect systemy Rangera są również przystosowane do przyjmowania w przyszłości bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania Ford Power-Up.
– Wnętrze jest uniwersalne i pomyślano, by sprawdzało się w podwójnym przeznaczeniu – w pracy i rekreacji. Nowy przełącznik e-shifter o krótkim skoku stanowi centralny punkt miejsca pracy kierowcy i jest kolejnym przykładem na to, że klienci naprawdę wpływali na nasze decyzje – powiedział Tran. – Klienci w większości polubili e-shifter, podobało im się to, że wyglądał na zaawansowany technicznie i że był intuicyjny w obsłudze – dodał Tran.
Zespół projektantów stworzył również przemyślany układ schowków i funkcje przydatne w codziennej eksploatacji. Znajdują się tam nie tylko miejsca do przechowywania telefonu lub punkt bezprzewodowego ładowania kompatybilnych urządzeń 8 , ale także duży pojemnik na konsoli środkowej, w którym można schować różne przedmioty. Kieszenie w drzwiach zostały zaprojektowane tak, aby można było przewieźć więcej drobiazgów, szeroka deska rozdzielcza skrywa górny schowek, schowki znajdują się także pod i za tylnymi siedzeniami.
-