-
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM oferuje emisję CO2 od 131 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km wg WLTP (103 g/km i 4,5 l/100 km wg NEDC), a jeszcze w tym roku będzie dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią, oferującą płynną zmianę biegów i skutecznie podnoszącą oszczędność paliwa i komfort jazdy.
Litrowe silniki EcoBoost i EcoBoost Hybrid, pracujące pod maskami modelu Puma, wyposażone są w pierwszy w branży system dezaktywacji cylindra dla silnika trójcylindrowego, zaprojektowany przez Forda, który może automatycznie wyłączyć z pracy jeden z cylindrów, gdy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. System może wyłączyć lub ponownie włączyć jeden cylinder w ciągu 14 milisekund.
Dostępny silnik wysokoprężny 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KM, który zostanie wprowadzony do oferty pod koniec roku, zapewni podwyższoną moc i moment obrotowy, a także docelową emisję CO2 od 117 g/km i przewidywane zużycie paliwa od 4,5 l/100 km, mierzone w cyklu WLTP (od 99 g/km oraz 3,8 l/100 km w cyklu NEDC).2Inne ważne rozwiązania techniczne, to między innymi:
- Zintegrowany kolektor dolotowy optymalizujący proces „oddychania” silnika,
- Turbosprężarka o niskiej bezwładności, co zapewnia szybsze i łatwiejsze do kontrolowania reakcje,
- Wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa charakteryzujący się krótszym czasem reakcji i precyzyjniejszym odmierzaniem dawki paliwa.
Przyjemność prowadzenia podniosło wprowadzenie system wyboru trybu jazdy, co umożliwia kierowcy zmianę sposobu reakcji przepustnicy, siły wspomagania kierownicy i czułości systemu kontroli trakcji, a także punktów zmian biegów dla modeli z przekładnią automatyczną, by dopasować reakcje pojazdu i jego osiągi do różnych scenariuszy jazdy.
Zmienne tryby jazdy umożliwiają kierowcy dostosowanie pracy samochodu do warunków drogowych, pogodowych i terenowych na każde żądanie. Może on wybierać spośród trybów Normal, Eco, Sport, Droga nieutwardzona i Śliska nawierzchnia, zobrazowanych grafiką dostosowaną do jego specyfiki, prezentowaną na wyświetlaczu.
Puma wykorzystuje zoptymalizowaną architekturę segmentu B, znaną z modelu Fiesta, który słynie ze znakomitych właściwości jezdnych. Nowa konstrukcja tylnego zawieszenia kół z belką skrętną, większymi amortyzatorami, sztywniejszymi tulejami oraz zmodernizowanymi górnymi punktami mocowania pozwala ograniczyć tarcie i zwiększa sztywność konstrukcyjną całego podwozia, co przekłada się na najlepsze dynamiczne właściwości jezdne w tej klasie.
-
NOWY FORD PUMA 2020 - FUNKCJONALNOŚĆ
Nowa Puma reprezentuje architekturę segmentu B, z optymalnym rozstawem osi i kół, dzięki czemu udało się wypracować proporcje typowe dla przyciągającego wzrok auta klasy SUV. Nisko poprowadzona i opadająca linia dachu to swoista cecha modelu, która zaprzecza trendom stylistycznym, promującym „klinowaty” kształt sylwetki crossovera. Dla odmiany Puma wyróżnia się spłaszczoną linią przewężenia, która pozwala zachować bardziej zrównoważone proporcje.
Wyraziste nadkola podkreślają sportowy charakter, a rzucający się w oczy front zwraca uwagę na wysoko osadzone, zaprojektowane misternie reflektory o kształcie przypominającym kanoe. Nisko osadzone diodowe światła przeciwmgielne zintegrowano z przednimi kratkami dyfuzorów, które kierują przepływ powietrza obok przednich kół, aby zmniejszyć turbulencje i poprawić aerodynamikę.
Wyjątkowa konstrukcja „pływającego” słupka A zapewnia nieprzerwane połączenie linii przewężenia z maską, dzięki czemu przesunięto optyczny ciężar kabiny do tyłu, zapewniając mocną i elegancką sylwetkę.
Zróżnicowane pod względem charakteru wersje Pumy, jak usportowiona ST-Line, czy stylowa Titanium, a także dwie znajdujące się na szczycie listy wyposażenia: Puma Titanium X i luksusowa Puma ST-Line V, wpisują się w indywidualne preferencje klientów.
Wersja Puma ST-Line V, oparta na sportowej Puma ST-Line, wyróżnia się satynowaną aluminiową górną osłoną chłodnicy, wraz z ramką, dolną osłoną w kolorze hebanowym, dolną partią tylnego zderzaka w kolorze nadwozia i dużym tylnym spoilerem. Standardowa specyfikacja obejmuje reflektory diodowe, skórzane fotele Windsor, skórzaną kierownicę Manacor, wysokiej klasy system audio B&O i system dostępu bezkluczykowego Ford KeyFree.
Nadwozie Pumy Titanium X zwraca uwagę luksusowymi, 18-calowymi, 10-ramiennymi felgami w wariancie perłowo-szarym oraz czernią fortepianową w wykończeniach kilku detali, a także chromowanymi akcentami kraty wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i na osłonach lamp przeciwmgłowych. Takie same zabiegi zmieniły tylne listwy progowe, podczas gdy tylny element dyfuzora i dolna osłona silnika mają szare, metaliczne akcenty. Podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia mają wbudowane kierunkowskazy i lampy, oświetlające nawierzchnię, gdy drzwi są otwarte.
-