-
WYGODA DLA KIEROWCY I PASAŻERÓW
Explorer może służyć za wzór w aspekcie komfortu. Samochód został tak skonstruowany, by w środku podróżować mogło siedmiu dorosłych pasażerów. Ponadto, wszystkie fotele wykonano z grubej skóry, która dodatkowo podkreśla jakość wykończenia wnętrza tego niezwykle przestronnego SUV-a. Fotele w trzecim rzędzie są pełnowartościowymi miejscami podróży. Każdy z pasażerów ma do dyspozycji niemal metr przestrzeni od siedziska do dachu. Doskonale odnajdą się tam dorośli, wysocy pasażerowie, a nie tylko dzieci.
W Explorerze zastosowano rozwiązania, dzięki którym wygodnie poczują się wszyscy pasażerowie – i to zarówno podczas krótkich przejażdżek, jak i dłuższych podróży. Ponad metr przestrzeni na wysokości ramion i ponad 83 centymetry przestrzeni na nogi to wartości, dzięki którym w trzecim rzędzie miejsce dla siebie bez problemu znajdą dorośli pasażerowie. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie kilkunastu centymetrów, co pozwala ustawić idealne pozycje dla pasażerów obu rzędów. Siedzenia rozkłada i składa się elektrycznie za pomocą przycisków w bagażniku, co zdecydowanie ułatwia zmianę funkcjonalności samochodu w zależności od potrzeb. Praktycznym rozwiązaniem są także uchwyty na kubki znajdujące się po bokach trzeciego rzędu.
W całym samochodzie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów, co w połączeniu z 240-litrowym bagażnikiem (w układzie 7-miejscowym) umożliwia dalsze podróże w większym gronie. Możliwości przewozowe samochodu są naprawdę duże. Przy złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu, w układzie dwumiejscowym, powstaje przestrzeń bagażowa o imponującej pojemności 2274 litrów. W przypadku standardowego ustawienia dla pięciu pasażerów jest to 635 litrów. Podłoga bagażnika ma regulowaną wysokość, co pozwala na najlepsze możliwe wykorzystanie przestrzeni. Dodatkowo drzwi bagażnika otwierane są elektrycznie i bezdotykowo.
Samochód może holować przyczepę o maksymalnej masie do 2500 kg. Co ważne, Explorer jest wyposażony w system stabilizacji toru jazdy przyczepy. Wykrywa on wychylenie przyczepy i podejmuje czynności zwiększające stabilność i poprawiające kontrolę nad przyczepą. To m.in. zmniejszenie prędkości pojazdu czy zwiększanie nacisku hamulców na koła.
-