-
Następnie, po krótkim epizodzie w Cisitalia, 31 marca 1949 roku Carlo Abarth wraz z Guido Scagliarini stworzył firmę Abarth & C. Pierwszym wyprodukowanym pojazdem był 204 A Roadster oparty na Fiacie 1100, który wszedł do historii 10 kwietnia 1950 r., kiedy Tazio Nuvolari wygrał za jego kierownicą swój ostatni wyścig, Palermo-Monte Pellegrino. Od tej pory, historia marki spod znaku Skorpiona stale wzbogacała się o nowe rekordy sportowe i przemysłowe, rewolucyjne zestawy tuningowe i legendarne wyścigi. Przykład? W 1962 roku Carlo Abarth zdecydował, że Abarthy 1000 będą ściągały się z otwartą tylną klapą, aby ułatwić chłodzenia silnika, ale szybko zdał sobie sprawę z wpływu, jaki zmiana ta ma na aerodynamikę pojazdu. Dlatego też, w 1966 roku opracował prawdziwy spoiler z wykonany żywicy, stając się jednym z pierwszych, którzy wyposażyli samochody wyścigowe w spoiler, wykorzystując jego właściwości aerodynamiczne. Temu właśnie wynalazkowi składa hołd nowy Abarth 695 70° Anniversario.
EKSCYTUJĄCE WIDEO Z KAMPANII PODKREŚLAJĄCEJ PONADCZASOWEGO DUCHA CARLO ABARTHA
Premierze nowego Abartha 695 70° Anniversario towarzyszy kampania komunikacyjna stworzona przez agencję kreatywną Independent Ideas. Pasjonujący film reklamowy świętuje 70. rocznicę powstania marki, opowiadając o życiu jej założyciela, usłanym poświęceniem, adrenaliną i szybkością, a także o jego ponadczasowym duchu, nadal obecnym w modelach z bieżącej produkcji. Reklama opiera się na szybkiej sekwencji obrazów ilustrujących trzy słynne wyczyny Carlo Abartha, powiązane z trzema nowymi funkcjami wprowadzonymi w tym roku przez markę ze znakiem Skorpiona.
Na początku widzimy małego, lecz już genialnego Carla, który w 1918 roku tak zmodyfikował koła swojego skutera, aby wygrać swoje pierwsze wyścigi na ulicach Wiednia. To samo poszukiwanie jak najlepszych osiągów odnajdujemy w nowym niezwykłym modelu 595 Pista, wyposażonym w nowy układ wydechowy Record Monza z aktywnym zaworem i tylne zawieszenie Koni z technologią FSD, która poprawia osiągi jazdy, zapewniając lepsze trzymanie się drogi, prowadzenie oraz stabilność.
Obraz się zmienia, a widzowie przenoszą się do 1934 roku, kiedy to ambitny młody człowiek znalazł się na pierwszych stronach gazet, ponieważ na motocyklu z wózkiem bocznym rzucił wyzwanie pociągowi Orient Express na liczącej 1370 km trasie z Wiednia do Ostendy. I wygrał, potwierdzając kolejny raz swoją determinację w dążeniu do celu. Równolegle na filmie, możemy zobaczyć emocjonującą jazdę za kierownicą Abartha 595 esseesse, nowej edycji specjalnej, która stawia czoła najtrudniejszym wyzwaniom z tym samym podejściem, które stosował założyciel marki i którego korzenie tkwią głęboko w jej historii. Nazwa „esseesse" nawiązuje do słynnych zestawów tuningowych „esseesse" Carla Abartha z lat 60. Opracowane w celu zwiększenia osiągów samochodów z seryjnej produkcji, zrobiły ogromną furorę, rozsławiając jego imię. Kolejny skok w czasie przenosi widza do fabryki Abartha. Jest rok 1962 i Abarthy 1000 zwyciężają w przeróżnych zawodach, przekraczając linię mety ze słynną już otwartą pokrywą tylną, która rozpraszając ciepło silnika, ma jednocześnie korzystny wpływ na aerodynamikę pojazdu. I tak, w 1966 r. powstaje jeden z pierwszych tylnych spojlerów wyścigowych. Scena zmienia się ponownie i widzimy zrywnego i agresywnego Abartha 695 70° Anniversario z podniesionym spojlerem tylnym: to najnowszy hołd dla dziedzictwa Skorpiona i jego niepowtarzalnej osobowości, która sprawia, że samochód marki Abarth jest natychmiast rozpoznawalny na codziennych drogach. Film wyreżyserowany przez Alessio Fava dla firmy produkcyjnej Haibun, zamyka nowe hasło reklamowe „Let's play forever", które w tym jubileuszowym roku podkreśla ponadczasowego, sportowego ducha marki.
SERIA INICJATYW W HOŁDZIE Z OKAZJI 70. URODZIN MARKI ZE ZNAKIEM SKORPIONA
Nowy Abarth 695 70° Anniversario wieńczy długą listę przedsięwzięć, jeśli chodzi o produkty promocyjne i produkty na licencji, stworzone, by oddać hołd tak ważnej rocznicy i zwiększyć widoczność marki ze znakiem Skopiona również poza światem motoryzacji. Dzięki współpracy z wiodącymi partnerami, opracowano liczne ekskluzywne produkty, które będą dostępne w sprzedaży podczas Abarth Days 2019, potwierdzając, że pasja do samochodów Abartha to styl życia, który wyróżnia każdy dzień.
-