-
NOWA ALFA ROMEO GTA & GTAm 2020
Przy okazji wprowadzenia wyjątkowej Giulii GTA, Alfa Romeo zamierza złamać kilka zasad: nie chce gawędzić o historii, zwłaszcza o historii, którą sama stworzyła i nie chce prezentów na urodziny. Zamiast tego woli podarować prezent wszystkim entuzjastom i fanom Alfa Romeo, prezentując samochód, który dziś stanowi autentyczny powrót do korzeni Alfy Romeo, które głęboko osadzone są w świecie osiągów i wyścigów samochodowych.
W przypadku Giulii GTA, inżynierowie Alfy Romeo pracowali nad poprawą aerodynamiki i właściwości jezdnych, ale przede wszystkim nad redukcją masy: według tych samych wytycznych pracowano nad Giulią GTA z 1965 roku. Aktywna aerodynamika została specjalnie zaprojektowana w celu zwiększenia siły docisku. Rozwiązania te zawierają wiedzę techniczną, która pochodzi bezpośrednio z Formuły 1, dzięki ścisłej współpracy z Sauber Engineering i zastosowaniu Sauber Aerokit.
Tę samą funkcję pełnią spoilery progowe, specjalny spojler tylny i aerodynamiczny wysuwany spoiler przedni (aerosplitter). Nowy jest także centralny układ wydechowy Akrapovič wykonany z tytanu i zintegrowany z tylnym dyfuzorem z włókna węglowego oraz 20” felgi aluminiowe ze śrubą centralną, po raz pierwszy oferowane w limuzynie. Właściwości jezdne podczas jazdy z dużą prędkością zostały poprawione, zwiększając o 50 mm rozstaw kół przednich i tylnych oraz opracowując nowy zestaw sprężyn, amortyzatorów i tulei do układu zawieszenia. W GTAm, aerodynamiczny przód został dodatkowo podkreślony, dzięki zastosowaniu powiększonego aerodynamicznego spoilera przedniego i tylnego skrzydła wykonanego z włókna węglowego, zapewniających idealne zrównoważenie obciążenia przy dużych prędkościach.
Jeśli chodzi o osiągi, potężny silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium jest w stanie uwolnić, w standardowej konfiguracji, moc 510 KM, a w Giulii GTA 540 KM, dzięki skrupulatnej kalibracji wykonanej przez inżynierów Alfa Romeo, którym udało się również zoptymalizować zastosowanie nowego centralnego układu wydechowego Akrapovič, wykonanego z tytanu i dostarczającego unikalny dźwięk silnika. Wnętrze samochodu zachwyca nowymi detalami, jak wykończenia z Alcantary® deski rozdzielczej, paneli drzwi, schowka, słupków bocznych i pasa środkowego foteli. Alcantarę® jeszcze szerzej wykorzystano w wersji GTAm, w której dzięki usunięciu tylnego siedzenia, powstała specjalna „wnęka” cała pokryta Alcantarą®, w której znajdują się specjalne uchwyty do przewożenia kasków i gaśnicy. Nowe matowe akcenty z włókna węglowego nadają wnętrzu wyjątkowej elegancji i podkreślają jego doskonałość techniczną. W nowej GTAm kabina różni się nieznacznie, ma bowiem pałąk, nie ma paneli drzwi i foteli tylnych, a zamiast tradycyjnego uchwytu do otwierania drzwi, zamontowano paski, co jest kolejnym nawiązaniem do świata wyścigów.
-