Nowa Alfa Romeo 33 Stradale na „Concorso di Eleganza di Villa d'Este”

Alfa Romeo ma przyjemność ogłosić swój udział w tegorocznym „Concorso d'Eleganza Villa d'Este”, najbardziej ekskluzywnej na świecie imprezie poświęconej samochodom zabytkowym, która odbędzie się w dniach 24-26 maja nad jeziorem Como. Wydarzenie, zorganizowane po raz pierwszy w 1929 roku, odbywa się zawsze we wspaniałych ogrodach Grand Hotel Villa d'Este i Villa Erba w Cernobbio; co roku bierze w nim udział około 50 modeli, podzielonych na kilka kategorii i ocenianych przez zespół ekspertów. Od 2002 roku przyznawana jest nagroda dla najbardziej fascynujących prototypów stanowiących połączenie przeszłości i przyszłości motoryzacji.


Ubiegająca się o prestiżową nagrodę Design Concept Award, nowa Alfa Romeo 33 Stradale to prawdziwy „manifest” możliwości włoskiej marki - teraz i w przyszłości - w zakresie wzornictwa i wrażeń z jazdy. Wyprodukowane w zaledwie 33 ekskluzywnych egzemplarzach, dla 33 pasjonatów marki, nowe dwumiejscowe coupé łączy w sobie tradycję i przyszłość marki. Model został wyprodukowany w unikalnym procesie rzemieślniczym, z zachowaniem najwyższych standardów jakości i obsesyjnej dbałości o szczegóły. W ubiegłym roku, kilka miesięcy po premierze nowej 33 Stradale, Alfa Romeo chciała nieoficjalnie ogłosić nadejście wspaniałej Alfy Romeo „few-off”: w Villa d'Este pojawił się model Tipo 33, gwiazda sportów motorowych lat 60., u oparciu o który powstała legendarna 33 Stradale z 1967 roku, która z kolei stała się inspiracją dla zespołu Alfa Romeo do stworzenia nowego samochodu „fuoriserie” (zbudowanego na zamówienie) marki Alfa Romeo. W urokliwej, zabytkowej Villa Erba, która w ubiegłym roku gościła obchody poświęcone stuleciu 24-godzinnego wyścigu Le Mans, włoska marka wystawiła dwie motoryzacyjne perełki ze swojej kolekcji zabytkowych modeli, które w przeszłości pojawiły się na kultowym francuskim torze: 33/2-litrowa „Daytona” (1968) i 33 TT 12 (1975).


Kultowe miejsce będące częścią historii marki

Więź pomiędzy Alfą Romeo i „Concorso d'Eleganza Villa d'Este” wynika z głębokiej relacji między Mediolanem - miejscem narodzin Alfy Romeo, a jeziorem Como, będącego przez długi czas salonem arystokracji tego miasta i wizytówką włoskiej doskonałości na całym świecie. Więź ta przetrwała próbę czasu i pozostaje silna do dziś. Nawet wtedy, gdy świat motoryzacji zaczął koncentrować się na masowej produkcji, a Concorso d'Eleganza stało się radosnym wspomnieniem minionej opoki, w pięknej Villi d'Este odbywały się sesje zdjęciowe, wydarzenia, prezentacje i zloty, podczas których wiele zabytkowych i koncepcyjnych samochodów marki otrzymywało prestiżowe nagrody.


Alfa Romeo 33 Stradale: śmiałe marzenia

Aby spełniać marzenia, potrzeba sporej dawki odwagi i szczypty zdrowego szaleństwa. To właśnie dzięki tym elementom w 1967 roku powstał samochód uważany przez wielu za jeden z najpiękniejszych w historii motoryzacji: Alfa Romeo 33 Stradale. Teraz, z podobną odwagą i śmiałą wizją, zespół Alfy Romeo zaprojektował i opracował nowy model 33 Stradale, prawdziwe dzieło sztuki w ruchu, będące efektem idealnego połączenia piękna i technologii. Nowy model pragnie zapewnić najbardziej ekscytujące wrażenia z jazdy i ponadczasowy urok ikony bardzo wąskiemu gronu entuzjastów, którzy od początku uwierzyli w ten projekt. Nowa 33 Stradale została stworzona w nowo powstałej „La Bottega” Alfa Romeo, gdzie projektanci, inżynierowie i historycy marki najpierw z uwagą wsłuchali się w głos 33 potencjalnych klientów, a następnie stworzyli ją razem, dokładnie tak, jak robiono to w renesansowych warsztatach rzemieślniczych lub w atelier słynnych włoskich konstruktorów nadwozi z lat 60-tych ubiegłego wieku oraz na początku XX wieku, kiedy to Alfa Romeo tworzyła swoje niepowtarzalne dzieła sztuki we współpracy ze słynnymi włoskimi konstruktorami nadwozi. Jednym z nich była słynna Carrozzeria Touring Superleggera, która odcisnęła swoje piętno na jednych z najpiękniejszych Alf Romeo w historii, a dziś odgrywa wiodącą rolę w produkcji nowego 33 Stradale. Krótko mówiąc, projekt 33 umiejętnie łączy procesy rzemieślnicze, innowacje technologiczne i życzenia klientów, tworząc coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. W latach 1949-1952 wyprodukowano zaledwie 36 egzemplarzy tego modelu, z których wszystkie zostały stworzone zgodnie z życzeniami klientów i inspiracjami konstruktorów nadwozi.


6C 2500 SS Coupé Villa d’Este

Jedną z najcenniejszych perełek marki Alfa Romeo jest z pewnością 6C 2500 SS „Villa d'Este”, jeden z ostatnich modeli Alfy Romeo, który został zbudowany z ramą nośną oddzieloną od nadwozia. W latach 1949-1952 wyprodukowano zaledwie 36 egzemplarzy tego modelu, z których każdy był naprawdę wyjątkowy, stworzony zgodnie z życzeniami klientów i inspiracjami konstruktorów nadwozi. Bazując na modelu 6C 2500 SS Coupé, zbudowanym przez studio projektowe Touring Superleggera, Carlo Felice Bianchi Anderloni wprowadził kilka poważnych zmian: przeprojektował przód, cztery reflektory lepiej zintegrował z nadwoziem, a także dodał dwa wydłużone gniazda chłodzenia. Błotniki zostały zintegrowane z bokami, ale były wyraźnie zaznaczone. Przednia szyba została podzielona na dwie części i pochylona. Tył był bardzo niski i odznaczający się, z dobrze widocznymi dwoma małymi, eleganckimi okrągłymi reflektorami. Tak powstało arcydzieło sztuki motoryzacyjnej XX wieku. W edycji „Concorso d'Eleganza di Villa d'Este” z 1949 r. samochód ten zdobył „Referendum Grand Prix” - nagrodę przyznawaną przez publiczność, dzięki czemu na zawsze stał się synonimem ducha tego wydarzenia.

źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed
Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed

Alfa RomeoAlfa Romeo 33 Stradale debiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To pierwszy raz, kiedy ten model „fuoriserie” (zbudowany na zamówienie) bierze udział w międzynarodowym wydarzeniu otwartym dla publiczności organizowanym poza granicami Włoch.

Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280
Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280

Alfa Romeo | PRZEGLĄD DYNAMIKI: kultowy ośrodek testowy Balocco jest miejscem długo wyczekiwanych testów z dynamiki jazdy (proces homologacji w trakcie) nowego modelu Junior w jego najbardziej sportowej wersji - 280 KM VELOCE - w 100% elektrycznej i wyposażonej w dedykowane rozwiązania tylko dla Alfy Romeo.

Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM
Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM

ALFA ROMEO | Na kilka dni przed testami drogowymi, prace nad Junior VELOCE – wersją wyposażoną w specjalne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Sprint 1.5 T4 150KM DCT7 Mild-Hybrid
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony