Konstrukcja RN24 może pochwalić się nowo zaprojektowanym zawieszeniem w stylu WRC z amortyzatorami o specyfikacji rajdowej i bardzo sztywnymi ramami pomocniczymi.
Nowe „laboratorium na kołach” jest wyposażone w WRC Powertrain Drive Control Logic. Ten zaawansowany system umożliwia kierowcom regulację mocy układu napędowego, ostrości przyspieszenia i hamowania regeneracyjnego, a także balansu mocy za pomocą przycisków na kierownicy. Odzwierciedla on funkcje sterowania dostępne w samochodach wyczynowych Hyundai WRC. Ponadto, wydajność chłodzenia akumulatora i silnika modelu RN24 została zapewniona dzięki modyfikacjom zaawansowanego systemu z IONIQ 5 N, a dodatkową zwinność uzyskano dzięki zmodyfikowanemu układowi kierowniczemu, który zapewnia reakcję na poziomie samochodu rajdowego.
Pojazd jest wyposażony w zewnętrzny system dźwiękowy o dużej mocy, z dwoma głośnikami bocznymi, zwiększając możliwości funkcji N Active Sound+ z seryjnego modelu IONIQ 5 N. Ścieżka dźwiękowa RN24 jest bardziej wyrazista dzięki wykorzystaniu tylnego zderzaka, który działa jak pudło rezonansowe, wzmacniając wrażenia dźwiękowe i tworząc wciągające odgłosy, które podkreślają sportowe cechy auta.
Spośród wielu najnowocześniejszych technologii ze sportów motorowych wykorzystanych w modelu RN24, kluczowym wyróżnikiem jest kontrola momentu obrotowego silnika – „Rally Mode”. Podobnie jak układ napędu na cztery koła używany w rajdowym i20 N Rally 1, ta konfiguracja pomaga zoptymalizować rozkład momentu obrotowego na wszystkie cztery koła. Wydajność mechanicznej technologii i20 N Rally 1 jest symulowana przez elektroniczną kontrolę momentu obrotowego silnika dzięki „Rally Mode”, co usprawnia system pod względem złożoności i kosztów, aby zapewnić bardziej realistyczne zastosowanie w przyszłych samochodach produkcyjnych.
E-Handbrake to kolejna technologia inspirowana 10-letnią historią startów Hyundai N w WRC. Pomaga zmniejszyć masę auta, eliminując potrzebę stosowania fizycznych hamulców, systemów takich jak podgrzewanie hamulców i hydraulicznych instalacji, które były wcześniej stosowane. Hyundai już przetestował tę innowacyjną technologię na odcinkach specjalnych Rajdu Europy Centralnej (WRC).
Model RN24 wyróżnia się wizualnie za sprawą odsłoniętej klatki bezpieczeństwa w stylu egzoszkieletu. Zainspirowana konstrukcją WRC, nie tylko zapewnia bezpieczeństwo pasażerów, ale także zwiększa ogólną wydajność i stabilność pojazdu podczas szybkich manewrów.