N Day 2024 Hyundai model RN24

Podczas wydarzenia „N Day 2024”, dział N zajmujący się sportowymi samochodami zaprezentował model RN24, czyli „laboratorium na kołach” nowej generacji, demonstrujące przyszłe możliwości elektrycznych modeli o wysokich osiągach.

Coroczne wydarzenie „N Day” podkreśla innowacyjność Hyundai N i dążenie do doskonałości w zakresie wysokowydajnych, sprawdzonych w sportach motorowych technologii, a także tworzeniu wizji przyszłości. Wydarzenie podkreśla trzy cechy Hyundai N: łobuz w zakrętach, zdolny do jazdy na torze i codzienny samochód sportowy. Filary te odzwierciedlają zaangażowanie marki w tworzenie przyjemnych i angażujących wrażeń z jazdy, które są możliwe szczególnie dzięki technologii EV.





Jako „laboratorium na kołach” Hyundai N, RN24 jest najnowszą ewolucją innowacyjnej serii pojazdów testowych, które łączą technologię sportów motorowych z modelami produkcyjnymi N. Wspomniane „laboratoria na kołach”, pochodzące z serii RM (Racing Midship) z 2012 roku i obejmujące pojazdy elektryczne, takie jak RN22e i N Vision 74, służą jako poligony testowe dla technologii zapewniających wysokie osiągi.

RN24 kontynuuje tę tradycję, przesuwając granice możliwości wykorzystania technologii ze sportów motorowych i kształtując przyszłość zelektryfikowanych modeli marki N.



Duża moc w kompaktowym, lekkim nadwoziu

Światowy debiut RN24 jest jednocześnie prezentacją wizji N na najbliższą przyszłość. Hyundai N, zainspirowany chęcią umieszczenia jak najmocniejszego układu napędowego EV w jak najmniejszym nadwoziu, zastosował 650-konny dwusilnikowy układ elektroniki mocy (PE) z modelu IONIQ 5 N, który został przystosowany do sportów motorowych. Zainstalowano go w kompaktowym nadwoziu inspirowanym pojazdami wyczynowymi z Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), co zaowocowało kompaktowym, lekkim i zwinnym autem elektrycznym stworzonym dla N-tuzjastów.

Ten prototyp to nie tylko pojazd testowy – to także platforma do inicjowania rozmów na temat sportowych pojazdów elektrycznych nowej generacji. Odzwierciedla to odważnego ducha Hyundaia N, który nieustannie poszukuje nowych sposobów na poprawę wrażeń z jazdy wykorzystując zalety napędu elektrycznego – nie tylko poprzez zwiększenie mocy i prędkości, ale także poprzez skupienie się na precyzji prowadzenia.

Model RN24 jest zasilany układem napędowym z IONIQ 5 N. Przeprojektowany akumulator zachował pojemność 84 kWh z modelu produkcyjnego, a kompaktowe wymiary pozwoliły na jego instalację w aucie o krótszym rozstawie osi (o 340 mm), co zmniejsza gabaryty RN24 do rozmiaru segmentu B, porównywalnego z rajdowym Hyundaiem i20 N Rally1 Hybrid (WRC).





Zawieszenie i technologia sportów motorowych inspirowane WRC

Konstrukcja RN24 może pochwalić się nowo zaprojektowanym zawieszeniem w stylu WRC z amortyzatorami o specyfikacji rajdowej i bardzo sztywnymi ramami pomocniczymi.

Nowe „laboratorium na kołach” jest wyposażone w WRC Powertrain Drive Control Logic. Ten zaawansowany system umożliwia kierowcom regulację mocy układu napędowego, ostrości przyspieszenia i hamowania regeneracyjnego, a także balansu mocy za pomocą przycisków na kierownicy. Odzwierciedla on funkcje sterowania dostępne w samochodach wyczynowych Hyundai WRC. Ponadto, wydajność chłodzenia akumulatora i silnika modelu RN24 została zapewniona dzięki modyfikacjom zaawansowanego systemu z IONIQ 5 N, a dodatkową zwinność uzyskano dzięki zmodyfikowanemu układowi kierowniczemu, który zapewnia reakcję na poziomie samochodu rajdowego.

Pojazd jest wyposażony w zewnętrzny system dźwiękowy o dużej mocy, z dwoma głośnikami bocznymi, zwiększając możliwości funkcji N Active Sound+ z seryjnego modelu IONIQ 5 N. Ścieżka dźwiękowa RN24 jest bardziej wyrazista dzięki wykorzystaniu tylnego zderzaka, który działa jak pudło rezonansowe, wzmacniając wrażenia dźwiękowe i tworząc wciągające odgłosy, które podkreślają sportowe cechy auta.

Spośród wielu najnowocześniejszych technologii ze sportów motorowych wykorzystanych w modelu RN24, kluczowym wyróżnikiem jest kontrola momentu obrotowego silnika – „Rally Mode”. Podobnie jak układ napędu na cztery koła używany w rajdowym i20 N Rally 1, ta konfiguracja pomaga zoptymalizować rozkład momentu obrotowego na wszystkie cztery koła. Wydajność mechanicznej technologii i20 N Rally 1 jest symulowana przez elektroniczną kontrolę momentu obrotowego silnika dzięki „Rally Mode”, co usprawnia system pod względem złożoności i kosztów, aby zapewnić bardziej realistyczne zastosowanie w przyszłych samochodach produkcyjnych.

E-Handbrake to kolejna technologia inspirowana 10-letnią historią startów Hyundai N w WRC. Pomaga zmniejszyć masę auta, eliminując potrzebę stosowania fizycznych hamulców, systemów takich jak podgrzewanie hamulców i hydraulicznych instalacji, które były wcześniej stosowane. Hyundai już przetestował tę innowacyjną technologię na odcinkach specjalnych Rajdu Europy Centralnej (WRC).

Model RN24 wyróżnia się wizualnie za sprawą odsłoniętej klatki bezpieczeństwa w stylu egzoszkieletu. Zainspirowana konstrukcją WRC, nie tylko zapewnia bezpieczeństwo pasażerów, ale także zwiększa ogólną wydajność i stabilność pojazdu podczas szybkich manewrów.



Zastosowanie części z linii N Performance obejmuje 19-calowe matowe kute obręcze kół z modelu Elantra N, które zwiększają atrakcyjność estetyczną pojazdu.





Ponadto RN24 jest wyposażony w tylne skrzydło z modeli Hyundai Motorsport startujących w wyścigach Touring Car Racing (TCR). Spojler ten poprawia wydajność aerodynamiczną, zwiększając zwinność i stabilność auta. RN24 wykorzystuje również drukowane w technologii 3D wzmocnienia dla lepszej sztywności i redukcji masy.





Hyundai RN24 – specyfikacja




źródło: Hyundai Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Hyundai

Nowy model koncepcyjny Hyundai INITIUM 2025
Nowy model koncepcyjny Hyundai INITIUM 2025

Gwiazdą stoiska Hyundai Motor Poland podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show jest futurystyczny, napędzany wodorem koncepcyjny SUV – INITIUM

Nowy Hyundai NEXO 2025
Nowy Hyundai NEXO 2025

HYUNDAI | Motor zaprezentował zupełnie nowe NEXO na targach Mobility Show 2025 w Seulu, co stanowi przełom w rozwoju mobilności wodorowej

Nowy Hyundai INSTER 2025 cena w Polsce
Nowy Hyundai INSTER 2025 cena w Polsce

Najmniejszy elektryczny model Hyundaia nareszcie dotarł do Polski

Najnowsze oferty

Hyundai i20 1,2 MPI 79KM MY25 Modern  Dragon Red i inne  kolory OD RĘKI !!!
  • Model: i20
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Hyundai i20 1,2 MPI 79KM MY25 Modern  Vibrant Blue i inne OD RĘKI !!!
  • Model: i20
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Hyundai i20 1,2 MPI 79KM MY25 Modern + P. Comfort i Led Dragon Red OD RĘKI !!
  • Model: i20
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony