Honda ADV350 na rok 2025

W 2016 r., kiedy Honda zaprezentowała X-ADV – po części skuter z dużym silnikiem, po części motocykl klasy adventure, przebrany w zupełnie nowy styl nadwozia – otwarto drzwi popytu na pojazd, o którym nawet nie wiedziano, jak bardzo był w Europie potrzebny. Stał się on przykładem autentycznej innowacyjności, z jaką w ostatniej dekadzie mogło się równać co najwyżej kilka motocyklowych nowości.

Jego sukces dobitnie wykazał trafność pomysłu Hondy na wytyczenie nowego szlaku. Nawiązujący do tej koncepcji ADV350 – przygotowany jako model na rok 2022 i wyprodukowany przez Honda Italia Industriale – połączył wyrafinowanie i praktyczność dopracowanego skutera ze stylem twardego X-ADV. Pojazd został zaprojektowany według koncepcji "Nowej Miejskiej Przygody" i czerpał bezpośrednie inspiracje z X-ADV.

Model trafił w swój czas. ADV350 to model, który wyraźnie przemawia do szerokiej grupy klientów europejskich (zwłaszcza do młodszych kierowców), o czym świadczą 22 tys. egzemplarzy sprzedanych od momentu wprowadzenia na rynek. Teraz, wraz z rokiem modelowym 2025, nadszedł czas, aby zrobić kolejny krok na drodze rozwoju konstrukcji poprzez przemyślane aktualizacje dotyczące prowadzenia, osiągów i rozwiązań technicznych, które będą mogli zauważyć i docenić nabywcy skutera.

Jak zawsze, ADV350 jest gotów do wypadów na miasto, a także znacznie dalej.





Honda ADV350 2025 - opis modelu

Dzięki zdecydowanej sylwetce ADV350 wyróżnia się natychmiast z ugrzecznionego tłumu, a jego ostre kąty i wyraziste kolory dodają mu off-roadowego fasonu. X-ADV jest tu oczywistym wyznacznikiem stylu i podobnie jak seria motocykli CRF jest maszyną nielękającą się przygody poza utwardzonymi drogami.

Nie zapomniano o praktyczności, jakiej oczekuje się od skutera: pod siedzeniem jest miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, w schowku znajduje się ładowarka USB, a bezproblemowy dostęp do maszyny zapewnia inteligentny kluczyk Smart Key. Szyba ma czterostopniową regulację wysokości, a nowy, pięciocalowy wyświetlacz TFT integruje łączność ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync z intuicyjnym czteropołożeniowym przełącznikiem.

Odważna stylistyka widoczna jest szczególnie dzięki unikalnej przedniej partii ADV350, pozycja jazdy zapewnia naturalną kontrolę, a podwozie z rurową stalową ramą jest zestrojone tak, aby zapewnić zwinność przy manewrach, przekazywanie informacji z drogi i wyczucie pojazdu. Widelec USD 37 mm, z górną i dolną półką w stylu motocyklowym i tylnymi amortyzatorami z zewnętrznym zbiorniczkiem oleju, ze zmianami na rok 2025 pozwalającymi zapewnić regulację napięcia wstępnego sprężyny, gwarantuje doskonałą zdolność pochłaniania nierówności.

Lekkie 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koła są wyposażone w bezdętkowe opony 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, zapewniając ADV350 doskonałą przyczepność w każdych warunkach. Hamulec przedni z pojedynczą tarczą o średnicy 256 mm zestrojono z hamulcem tylnym, wyposażonym w tarczę o średnicy 240 mm.

Przyspieszenia są więcej niż zadowalające, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Dzięki zmianom w układzie wydechowym i ECU, czterozaworowy silnik SOHC o pojemności 330 cm3 - ulepszony Smart Power+ (eSP+) - zapewnia moc maksymalną 21,5 kW i maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm.

Bezpieczeństwo jazdy podwyższają standardowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC) i system sygnalizacji awaryjnego hamowania. W ramach aktualizacji na rok 2025, automatyczne wyłączanie kierunkowskazów stało się wyposażeniem standardowym.

Model ADV350 na rok 2025 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

*NOWOŚĆ* Pearl Nightstar Black

*NOWOŚĆ* Mat Ruthenium Silver Metallic

*NOWOŚĆ* Hyper Red

*NOWOŚĆ* Mat Coal Black Metallic





Honda ADV350 2025 - wyposażenie i stylistyka

Stylistyka ADV350 to znacznie więcej niż tylko lekki posmak przygody. Całe oświetlenie jest wykonane w technice LED. Podwójny reflektor LED umieszczono wysoko nad przednim kołem, w kierunku krawędzi nadwozia, a boczne krawędzie owiewki są tak ukształtowane, by wyeksponować widelec USD Aby jeszcze mocniej wyeksponować off-roadowy charakter, wysoko na zaczernionej dolnej i tylnej osłonie siedzenia umieszczono malowane panele, tworząc wrażenie wyżej położonego środka masy, jak w X-ADV, czy w linii wyczynowych motocykli CRF.

Honda ADV350 wykorzystuje wiele mniej i bardziej istotnych rozwiązań wzmacniających wszechstronną naturę jednośladu. Położenie szyby reguluje się łatwo za pomocą mechanizmu przesuwu i blokady w czterech położeniach, zakres regulacji wynosi 133 mm. W pozycji wysokiej strumień powietrza jest kierowany tak, aby opływał ramiona, co zmniejsza zmęczenie podczas dłuższych podróży z większą prędkością. W ruchu miejskim, gdy chłodne powietrze jest pożądane, idealna jest niska pozycja szyby, która przy okazji nie zakłóca pola widzenia.

Pod siedzeniem jest dużo miejsca – aż 48 litrów – co oznacza, że można tam schować dwa pełnowymiarowe kaski. Schowek z użytecznym oświetleniem wewnętrznym można przedzielić przegrodą, jeśli użytkownik woli taką konfigurację W zamykanym przednim lewym schowku znajduje się również gniazdo USB typu C do ładowania smartfona. Wysokość siedziska ustalono na rozsądnym poziomie 795 mm. Dodatkowe detale w modelu 2025 stworzono z myślą zwiększeniu łatwości montażu oryginalnych akcesoriów Hondy, w tym wiązki elektrycznej przygotowanej do podłączenia świateł przeciwmgielnych i wsporników mocujących te światła do rur bocznych.

W nowym 5-calowym pełnokolorowym ekranie TFT zastosowano dodatkowe szkło na wyświetlaczu w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Ekran zapewnia też łączność poprzez uaktualniony system Honda RoadSync z systemami operacyjnymi telefonów IOS lub Android.

Funkcja, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym czteropozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą, ekranową nawigację zakręt po zakręcie, a także opcję (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku) prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki. Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć smartfon z ADV350 i można ruszać w drogę.

Kolejne rozwiązanie służące wygodzie użytkowania, to inteligentny elektroniczny kluczyk Smart Key, który kontroluje pokrętło głównego włącznika zapłonu oraz zamek schowka pozwalający na odchylanie siedzenia bez wyjmowania kluczyka z kieszeni kierowcy, a także automatycznie załącza blokadę ADV350, gdy kierowca oddala się od skutera. Smart Key kontroluje również opcjonalny kufer centralny Smart o pojemności 50 l. Sąsiedztwo inteligentnego kluczyka odblokowuje zamek kufra. Włącznik odpowiedzi zwrotnej uruchamia światła awaryjne w celu ułatwienia lokalizacji skutera na parkingu.

Sygnał hamowania awaryjnego (ESS) uruchamia (i samoczynnie kasuje) tylne kierunkowskazy w sytuacji gwałtownego hamowania, ostrzegając innych kierowców. Kierunkowskazy wyposażono w funkcję automatycznego wyłączania podczas zwykłego korzystania.

 





Honda ADV350 2025 - podwozie

Podwozie skutera zaprojektowanego do radzenia sobie z trudnymi warunkami miejskimi, pozwala ono także na jazdę w niezbyt trudnych warunkach terenowych i zostało zbudowane tak, by zdobyć zaufanie kierowcy. Lekka rama z rur stalowych jest kluczowym elementem konstrukcji. Rozstaw osi wynosi 1520 mm, kąt pochylenia główki ramy to 26,5°, a wyprzedzenie 90 mm. Masa własna wynosi 186 kg.

Widelec USD 37 mm (o skoku 125 mm) jest mocowany w górnej i dolnej półce w motocyklowym stylu, co zwiększa sztywność całej przedniej struktury podwozia. Podwójne amortyzatory z zewnętrznym zbiorniczkiem oleju zaktualizowane do wersji 2025 są teraz regulowane pod kątem napięcia wstępnego sprężyny i zapewniają doskonałą reakcję zawieszenia na różnych nawierzchniach. Amortyzatory o skoku 130 mm współpracują z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem.

Projekt kół jest unikatowy wśród wzorów dostępnych dla skuterów Hondy. Odlewane ze stopu aluminium i wykończone na czarno, lekkie, 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koła mają 6-ramienny, krzyżowy wzór w kształcie litery X. Bezdętkowe opony z blokowym bieżnikiem o rozmiarach 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, zapewniają przyjemną jazdę dzięki znacznej szerokości i dużej ilości powietrza w oponie. Przednie koło hamuje pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm, na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm, dodano też system ABS, podnoszący bezpieczeństwo przy hamowaniu. 





Honda ADV350 2025 - silnik

Czterozaworowy silnik SOHC o pojemności 330 cm3 i o powiększonej mocy Smart Power+ (eSP+) osiąga zarówno wysoką czystość spalin, jak i charakterystykę zewnętrzną odpowiednią do użytku w mieście i poza nim, zawdzięczając to między innymi kompleksowemu zastosowaniu technologii redukcji tarcia w silniku. 

Moc maksymalna wynosi 21,5 kW przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, to 31,5 Nm przy 5250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,8 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, pozwalając na optymalizację momentu zapłonu i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,8 litra.

Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, a 36-milimetrowa przepustnica podaje mieszankę paliwowo-powietrzną do 28-milimetrowych zaworów wlotowych. Port dolotowy efektywnie zasysa powietrze, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa, a spaliny są usuwane przez prosty port wylotowy.

Tarcie wewnętrzne redukują: przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu oraz zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy.

Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.

Silnik ADV350 został wyposażony w system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "TC" na wyświetlaczu miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności.

Poza zaktualizowanymi ustawieniami ECU zmieniono wewnętrzną budowę tłumika (a także jego zewnętrzną osłonę ochronną) ulepszono katalizator i dodano czujnik O2, aby zapewnić zgodność również z przyszłymi normami czystości spalin. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,5 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 11,7 litra daje potencjalny zasięg ponad 330 km.





Honda ADV350 2025 - akcesoria

Dla ADV350 dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, oferowanych zarówno osobno, jak i w starannie dobranych pakietach, pomyślanych pod kątem wygody nabywców.

Zestaw akcesoriów Comfort Park zaprojektowano z myślą o zwiększeniu komfortu i wygody podróżowania:

Zestaw deflektora

Podgrzewane manetki

Torba na konsolę

Wysoka szyba

Zestaw Style Pack to dodatkowa ochrona i odrobina stylu.

Opcjonalne siedzenie

Nierdzewna osłona

Mocowanie kierownicy

Zestaw Adventure Pack składa się ze specjalnie zaprojektowanych, solidnych akcesoriów, które znacznie poprawiają wygląd skutera w terenie i zwiększają jego prezencję oraz widoczność na drodze:

Boczne orurowanie ochronne

Światła przeciwmgielne LED z mocowaniami

Zestaw Urban Pack został zaprojektowany w celu zwiększenia wygody podróży po mieście poprzez połączenie najnowocześniejszej techniki z praktycznymi, przydatnymi w mieście dodatkami i powiększoną zdolnością przewozu bagaży:

Stelaż kufra górnego – Bagażnik tylny

Kufer górny 50 l otwierany inteligentnym kluczykiem, z wbudowanym oparciem

Aluminiowy panel na kufer górny

Syrenka bezpieczeństwa

Dostępne są również:

Blokada U Lock

Pokrowiec do stosowania na zewnątrz





Honda ADV350 2025 - dane techniczne

SILNIK

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy SOHC, eSP+

Pojemność skokowa

330 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

77 mm x 70,8 mm

Stopień sprężania

10,5:1

Maksymalna moc

21,5 kW przy 7500 obr./min

Maks. moment obrotowy

31,5 Nm przy 5250 obr./min

Poziom hałasu (dB)

maks. 81,7 dB

Prędkość maksymalna (km/h)

133 km/h

Pojemność układu smarowania

1,8 l.

Rozrusznik

E-Starter

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Wtrysk paliwa PGM-FI

Zbiornik paliwa

11,7 L

Emisja CO2 wg WMTC

79 g/km

Zużycie paliwa

3,4 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rodzaj akumulatora

AGM YTZ10

Pojemność i napięcie akumulatora

12 V, 8,6 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre, automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

Skrzynia bezstopniowa CVT

Przeniesienie napędu

Pasowe (pasek klinowy)

RAMA

Typ ramy

Kołyskowa z rur stalowych

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2200 mm x 895 mm x 1295 mm

Rozstaw osi

1520 mm

Kąt pochylenia główki ramy

26,5°

Wyprzedzenie

90 mm

Wysokość siedziska

795 mm

Prześwit

145 mm

Masa własna

186 kg

ZAWIESZENIE

Zawieszenie z przodu

Odwrócony widelec teleskopowy 37 mm – skok 125 mm

Tylne zawieszenie

Podwójne amortyzatory – skok 130 mm

KOŁA

Koło z przodu

Aluminiowe, odlewane

Koło z tyłu

Aluminiowe, odlewane

Opona przednia

120/70-15MC 56P

Opona tylna

140/70-14MC 62P

HAMULCE

Typ układu ABS

Dwukanałowy ABS

Hamulce przednie

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin Pojedyncza tarcza 256 mm

Hamulce tylne

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin Pojedyncza tarcza 240 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

Multiinformacyjny wyświetlacz 5-calowy TFT

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Aplikacja RoadSync

USB

USB typ C

Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów

Tak

HSTC

Dwa poziomy + możliwość wyłączenia

Wyposażenie dodatkowe

ESS, SMART Key


 

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda Vision 110 na rok 2025
Honda Vision 110 na rok 2025

HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny

Najnowsze oferty

Honda CB 500 HORNET, Nowy *dostępne inne kolory*
  • Model: CB
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda CB 125R ABS Prawo jazdy kat B Różne kolory*do zamówienia
  • Model: CB
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda CMX 500 Rebel ABS, LED, Model 2025 *dostępne inne kolory*
  • Model: CMX
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony