Wspaniała przeszłość wróciła ponownie w 2008 roku, kiedy to marka wprowadziła na rynek nową ofertę przygotowaną dla entuzjastów sportów motorowych, oferując modele Abarth Grande Punto (2007) i Abarth 500 (2008), a także zestawy tuningowe do każdego samochodu oraz wersje wyścigowe Abarth Grande Punto Rally Super 2000 i Abarth 500 Assetto Corse. Od tamtej pory na rynku pojawiły się nowe modele, które szybko odniosły sukces: Abarth 695 Tributo Ferrari (2010), Abarth 595 Yamaha Factory Racing (2015), Abarth 695 Biposto Record (2015), Abarth 695 Rivale (2017), Abarth 124 spider (wprowadzony na rynek w 2016 r.), Abarth 124 GT, nowa seria Abarth 595 (oba wprowadzone na rynek w 2018 r.) oraz ekskluzywny Abarth 695 70th Anniversary wyposażony w nowy Spoiler ad Assetto Variabile.
Następnie w roku 2020, legenda Skorpiona była kontynuowana dzięki gamie Abarth „70th Anniversary” obejmującej modele Abarth 595 i Abarth 124, a także dzięki nowym modelom Abarth esseesse 595 i Abarth 124 Rally Tribute. W ten sposób dotarliśmy do niedawnej przeszłości, do roku 2022, w którym zadebiutowała seria specjalna Abarth 695 Tributo 131 Rally oraz nowy Abarth 500e – całkowicie elektryczny, teraz jeszcze szybszy i jeszcze bardziej ekscytujący zarówno w jeździe miejskiej, jak i poza miastem. I raz jeszcze, aby podkreślić coraz bardziej globalny charakter marki, w 2022 roku Abarth kontynuował również swoją globalną ekspansję, wchodząc na rynek brazylijski z nowym Abarthem Pulse, pierwszym SUV-em legendarnej włoskiej marki, która z dumą powróciła, by przekroczyć granice Europy i Azji, a rok później wprowadzając Abartha Fastback. Wreszcie, na początku bieżącego roku zadebiutował nowy Abarth 695 75° Anniversario - limitowana edycja wyprodukowana w zaledwie 1368 egzemplarzach, aby uczcić 75. rocznicę powstania marki i oddać hołd słynnemu silnikowi T-jet, który będzie można zobaczyć na wystawie Heritage Hun. Ogłoszono także nową współpracę ze Stellantis Motorsport, która ma na celu opracowanie najpotężniejszego seryjnie produkowanego Abartha w historii: Nowego Abartha 600e o mocy 240 KM, który zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 1949 egzemplarzy w premierowej wersji Scorpionissima. To najtrudniejszy, charakteryzujący się wysokimi osiągami projekt opracowany przez markę w ostatnich latach. Po raz kolejny marce Abarth udało się osiągnąć jedyny prawdziwy cel jej założyciela, polegający na „przekształcaniu zwykłych samochodów w coś niezwykłego”.