Gotowi na czwarty sezon ADAC Opel Electric Rally Cup

W trzecim sezonie ADAC Opel Electric Rally Cuppowered by GSe” po raz kolejny mogliśmy oglądać elektryzujący sport rajdowy na najwyższym poziomie – z wydarzeniami, rywalizacją i zrównoważoną koncepcją, na które znowu czekamy w sezonie 2024. Przygotowania do czwartego sezonu Pucharu idą pełną parą. Liczne młode zespoły będą rywalizować o punkty w ośmiu rajdach, które zostaną rozegrane w pięciu krajach – międzynarodowych, emocjonujących i przede wszystkim lokalnie bezemisyjnych rundach

Elektryczny, innowacyjny, zrównoważony: udany sezon rajdowego pucharu samochodów elektrycznych 2023

W ostatnich kilku miesiącach zespoły z siedmiu krajów, w tym trzy załogi składające się wyłącznie z kobiet, toczyły zacięte bitwy o ułamki sekund. Na starcie ośmiu rajdów w Niemczech, Francji, Austrii i Szwajcarii stanęło nawet 15 samochodów Opel Corsa Rally Electric o mocy 100 kW/136 KM. Finałem sezonu i punktem kulminacyjnym był udział, po raz pierwszy, elektrycznych samochodów rajdowych w rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Rajd Europy Środkowo-Wschodniej z odcinkami specjalnymi w Niemczech, Austrii i Czechach stanowił szczególne wyzwanie, z którym pucharowe zespoły i samochody poradziły sobie znakomicie.

Kończący się sezon był nie tylko niezwykle ekscytujący, ale także wyjątkowo zrównoważony. Podkreśliło to jury złożone z ekspertów Niemieckiej Federacji Sportów Motorowych, które przyznało marce Opel nagrodę „DMSB Sustainability Prize 2023” (za zrównoważony rozwój). W ten sposób najwyższe niemieckie władze zajmujące się sportami motorowymi doceniły pionierską koncepcję jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”, w którym startuje niemalże identyczna jak seryjnie produkowana wersja elektryczna, oraz związaną z nią infrastrukturę.

Emocje aż do mety: tytuł rozstrzygnięty na ostatnim okrążeniu

Pod względem sportowym ADAC Opel Electric Rally Cup 2023 był widowiskowym wydarzeniem. Po zaciętym pojedynku trwającym cały sezon, walka o tytuł pomiędzy Callem Carlbergiem (23 lata, Szwecja) i Maxem Reiterem (23 lata, Niemcy) rozstrzygnęła się dopiero w finałowej rundzie. Przed publicznością należącą do elity Rajdowych Mistrzostw Świata i około 125 000 fanami sportów motorowych, Austriak Luca Pröglhöf (24) po raz pierwszy stanął na najwyższym stopniu podium. Czterokrotny zwycięzca sezonu, Carlberg zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej pucharu, zajmując drugie miejsce przed Reiterem, który walczył o powrót na trzecie miejsce po przebiciu opony. To jednak nie wystarczyło, aby wyprzedzić Skandynawa w klasyfikacji generalnej. Zdobywając tytuł, Carlberg automatycznie zakwalifikował się do rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Europy Juniorów (JERC) w zespole ADAC Opel Rally Junior Team. W przyszłorocznych Rajdowych Mistrzostwach Europy młody Szwed będzie rywalizował z najszybszymi rajdowymi juniorami na kontynencie.

Spore poruszenie wywołała również Sarah Rumeau. 28-letnia Francuzka rozpoczęła swoją „elektryczną” przygodę z najlepszym czasem na pierwszym odcinku specjalnym otwierającym sezon ADAC Rallye Sulingen i cały czas z zaangażowaniem walczyła o czołowe pozycje. Rumeau i jej pilotka Julie Amblard ukończyły łącznie sześć rund, plasując się w pierwszej czwórce i po raz pierwszy stanęły na podium w ADAC Opel Electric Rally Cup podczas Rallye Mont-Blanc Morzine. Dobrze radziła sobie również sześciokrotna mistrzyni Francji w wyścigach górskich Cindy Gudet, która ma za sobą obiecujący rok w drugiej Corsie Rally Electric Akademii FFSA. W ten sposób kobiece zespoły pokazały, że ten wspaniale wyglądający Opel Corsa Rally Electric, zaprojektowany przez berlińską artystkę Elisę Klinkenberg, jest symbolem tego sezonu: „Jeździmy po swojemu. Jesteśmy liderkami. Jeździmy pewnie. Czujemy wiatr w żaglach. Ponieważ jest nas wiele i jesteśmy głośne. Nadszedł czas na FEMALE DRIVE”.

Wraz z Carlbergiem, Reiterem, Pröglhöfem, Rumeau i Holendrem Jarim van Hoofem, pięciu kierowców z pięciu różnych krajów stanęło na czele klasyfikacji generalnej 2023 w pierwszym na świecie jednomarkowym rajdowym pucharze samochodów elektrycznych.

Jörg Schrott, szef Opel Motorsport, powiedział: „To dowód na ostrą rywalizację i międzynarodową różnorodność w ADAC Opel Electric Rally Cup, które znajdują odzwierciedlenie również w coraz lepszym postrzeganiu naszego projektu w Niemczech i poza ich granicami. Ten trzeci sezon Pucharu był jeszcze bardziej zacięty i nieprzewidywalny niż dwa poprzednie. Wystartowali zawodnicy z siedmiu krajów, trzy damskie załogi były potężną siłą, a podczas ośmiu rund kwalifikacyjnych zobaczyliśmy wszystko to, co sprawia, że rajdy są tak wymagające i fascynujące. Na czwarty sezon podnieśliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko, ale jak zawsze jesteśmy zdeterminowani, by ją przekroczyć”. 

Perspektywy na rok 2024: osiem rund kwalifikacyjnych w pięciu krajach

ADAC Opel Electric Rally Cup 2024 również składa się z ośmiu rund. Podobnie jak w poprzednich trzech latach, sezon rozpoczyna się od ADAC Rallye Sulingen, który – wraz z ADAC Rallye Stemweder Berg w sierpniu – jest częścią Rajdowych Mistrzostw Niemiec (DRM). Zespoły pucharowe opuszczą granice Niemiec pięć razy. Po rocznej nieobecności, w pełni elektryczne samochody rajdowe powrócą do Holandii, w okolice Eindhoven, gdzie odbędzie się ELE Rally. Rallye Vosges Grand-Est to pierwsza z trzech rund Pucharu rozgrywanego we Francji. Następnie, na początku września odbędzie się Rallye Mont-Blanc Morzine, a trzy tygodnie później Rallye Coeur de France, który jak sama nazwa wskazuje, odbywa się w samym sercu Francji, wokół Vendôme. W ciągu ostatnich dwóch lat niezwykłą popularność zyskał również Rallye Weiz w austriackiej Styrii. Rajd Europy Środkowej, ze swoimi gwiazdami Rajdowych Mistrzostw Świata i entuzjastycznymi fanami, po raz kolejny rozegrany zostanie jako runda finałowa.
Zapisy do ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” 2024 otwarte zostaną już wkrótce.

Terminy rajdów ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” na rok 2024 (Aktualny stan):

03./04.05.     ADAC Rallye Sulingen (DRM)  DE
24./25.05.  ELE Rally, Eindhoven NL
15./16.06. Rallye Vosges Grand-Est, Gérardmer FR
12./13.07.  Rallye Weiz AT
09./10.08.  ADAC Rallye Stemweder Berg, Lübbecke (DRM) DE
06./07.09. Rallye Mont-Blanc Morzine FR
31.10.-03.11. Central European Rally, Passau (WRC) DE/AT/CZ

Źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.  

Czytaj więcej o marce Opel

Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów
Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów

OPEL | Innowacyjna koncepcja rajdów samochodów elektrycznych: Opel Motorsport przywiązuje szczególną wagę do promowania młodych talentów

Nowe systemy wspomagania kierowcy obowiązkowe od lipca: modele Opla są gotowe
Nowe systemy wspomagania kierowcy obowiązkowe od lipca: modele Opla są gotowe

Opel Bezpieczeństwo ponad wszystko: wiele systemów wspomagania kierowcy jest już dostępnych w standardzie w bestsellerowym miejskim samochodzie Opel Corsa

Najnowsze oferty

Opel Astra Enjoy 1.2 Turbo Benzyna 130KM MT6
  • Model: Astra
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 40000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2020
Opel Grandland GS Hybrid 1.2 Turbo 136 KM eDCT6 | 682239
  • Model: Grandland
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Opel Mokka GS 1.2 Turbo Benzyna AT8 130KM S/S  | 674273
  • Model: Mokka
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony