-
Lekkość i zwinność: na niezwykle dynamiczne i sportowe zachowanie Giulii i Stelvio ma wpływ szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak aluminium, (z którego wykonano np. blok silnika) i włókno węglowe (użyte do wykonania wału napędowego) zaczerpnięte bezpośrednio ze świata wyścigów.
Napęd integralny z technologią Q4: stworzony, by zarządzać napędem pojazdu w sposób reaktywny i predyktywny, pozwalający zapewnić maksymalny poziom osiągów, oszczędności i bezpieczeństwa. Technologia Q4 ma wszystkie zalety napędu 4×4 i jednocześnie gwarantuje niski poziom spalania paliwa, szybszą reakcję oraz przyjemność prowadzenia auta z napędem na tył.
Sercem systemu jest aktywny system rozdziału momentu obrotowego (aktywna skrzynka rozdzielcza lub ATC), który monitoruje w rzeczywistym czasie warunki przyczepności oraz żądania kierowcy, by cały czas gwarantować najlepsze osiągi.
System Q4 Alfy Romeo utrzymuje samochód z tylnym napędem tak długo, aż nie zbliży się on do limitu przyczepności, lub w zależności od konkretnego żądania kierowcy, nie zamkną się sprzęgła znajdujące się w systemie rozdziału i nie przeniesie się aż 50% momentu obrotowego na oś przednią w czasie krótszym niż 150 ms., zapobiegając w ten sposób poślizgowi kół i zapewniając maksymalne osiągi pojazdu i efektywność jazdy.
Samoblokujący mechaniczny mechanizm różnicowy Q2: W wersji wyposażenia Veloce można połączyć napęd integralny Q4 z dyferencjałem Q2 o mechanicznie ograniczonym poślizgu, dostępnym na zamówienie również w wersjach oferowanych jedynie z napędem na tył. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zwiększa zwinność i sportowy charakter samochodu, gwarantując lepszą stabilność pojazdu na zakrętach przy dużej prędkości i przyspieszeniu bocznym oraz maksymalne bezpieczeństwo w przypadku mokrej lub śliskiej nawierzchni, dzięki stałej kontroli kół i redukcji poślizgu.
Zawieszenie Alfa Link: jazda Alfą Romeo to niepowtarzalne i niezapomniane uczucie. Jest to również zasługa ekskluzywnej konstrukcji zawieszenia Alfa Link. Na osi przedniej znajduje się czterowahaczowe zawieszenie z pół-wirtualną osią skrętną, która optymalizuje efekt filtrujący i pozwala kierowcy na wykonywanie szybkich i precyzyjnych skrętów, zapewniając bezkompromisowe zachowanie na drodze. Na osi tylnej, samochody wyposażone są w nowy system multilink – opatentowany przez Alfę Romeo - który zapewnia wysoką jakość prowadzenia połączoną z doskonałym komfortem. Wyłącznie w serii specjalnej Competizione dostępne jest aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension z amortyzacją sterowaną elektronicznie, które na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy na drodze i pozwala wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.
Integrated Braking System (IBS): system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak również znaczącą optymalizację obciążeń. Zastosowanie układu brake-by-wire pozwala na znaczną redukcję komponentów w komorze silnika, zastępując pojedynczym elementem jednostkę składającą się z pompy, serwohamulca i ESP, gwarantując mniejszą masę wspornikową, dzięki czemu samochód jest bardziej sterowny.
Ponadto, do doskonałej dynamiki jazdy Giulii i Stelvio przyczynia się niezwykle bezpośredni układ kierowniczy zestawiony z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów ZF z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów, co gwarantuje niezrównane prowadzenie na zakrętach. Dodatkowo, aby zapewnić idealną równowagę między przyjemnością jazdy a systemami wspomagania kierowcy, nowe Giulia i Stelvio oferują kompletny zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), umożliwiających autonomiczną jazdę poziomu 2. Oznacza to, że kierowca może pozwolić, aby w pewnych warunkach pojazd kontrolował przyspieszenie, hamulec i układ kierowniczy za pośrednictwem systemów elektronicznych wymagających stałego nadzoru ze strony kierowcy. Systemy te wspierają kierowcę i zapewniają większy komfort podczas długich podróży. Kierowca musi jednakże w każdym przypadku zachować stałą kontrolę nad pojazdem, zawsze trzymając ręce na kierownicy.
-