W kwietniu rozpoczął się w Niemczech nowy sezon sportowy 2019 - ADAC F4 Championship powered by Abarth. Jego bohaterami są obiecujący, młodzi kierowcy oraz bolidy Tatuus napędzane silnikiem Abarth 1.4 T-Jet. Silnik Abartha zaprojektowany zgodnie ze specyfikacją FIA odnoszącą się do jazdy kierowców w wieku poniżej 15 lat, oferuje 160 KM, a dzięki korzystnemu stosunkowi masy do mocy, bolidy mają niezwykłe osiągi. Na niemieckim torze Oschersleben rozegrała się pierwsza runda ADAC F4 Championship powered by Abarth, w której wystartowało 18 bardzo młodych kierowców, z czego trzech było zwycięzcami w trzech pasjonujących, tradycyjnych wyścigach Mistrzostw F4: Brazylijczyk Gianluca Petecof, Niemiec Niklas Krutten oraz Czech Roman Stanek. Z kolei na początku maja maja na torze Vallelunga odbyły się Italian F4 Championship powered by Abarth, w którym wystartowało ponad 30 kierowców, reprezentujących 15 krajów.
-

-
Celem tych Mistrzostw jest umożliwienie młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych rozpoczęcia startów w wyścigach (już w wieku 15 lat) i pokierowania bolidem. F4 to wysoce szkoleniowa formuła z przystępnymi kosztami wpisowymi, przez którą przechodziło już wielu kierowców, lądujących finalnie w wyższych seriach, dzięki filozofii pokrywającej się z filozofią marki Abarth, która od czasów swojego założyciela Carla Abartha, pozwalała kolejnym pokoleniom kierowców zwrócić na siebie uwagę.
Silnik 1.4 T-Jet opiera się na silniku Fire, w którym zamontowana jest turbosprężarka o niskiej bezwładności, która pozwala uzyskać doskonałe osiągi już przy niskich obrotach: maksymalną moc 160 KM przy 5500 obrotów/minutę i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3500 obrotów/minutę.
-

-
Jest to udany samochód, zważywszy, że setki młodych, pochodzących z pięciu kontynentów, miało sposobność wejść do gry i zademonstrować swój talent. Niektórzy z nich, na przykład Kanadyjczyk Lance Stroll, zasilają dzisiaj szeregi zespołu Formuły 1, tak samo, jak Mick Schumacher, który niedawno miał okazję przetestować w oficjalnych testach bolidy Ferrari i Alfa Romeo.
Poniżej zamieszczone są harmonogramy dwóch serii:
Niemcy - ADAC F4 Championship powered by Abarth
26-28 kwietnia Oschersleben
7-9 czerwca Red Bull Ring
26-28 lipca Hockenheim
9-11 sierpnia Zandvoort
16-18 sierpnia Nurburgring
13-15 września Hockenheim
27-29 września Sachsenring
Italian F4 Championship powered by Abarth
3-5 maja Vallelunga
17-19 maja Misano Adriatico
5-7 lipca Hungaroring
12-14 lipca Red Bull Ring
30 sierpnia/1 września Imola
4-6 października Mugello
18-20 października Monza
Pierwsza edycja Italian F4 Championship powered by Abarth odbyła się w 2014 roku. W 2015 roku odbyły się z kolei pierwsze Mistrzostwa w Niemczech.
-

___
źródło: Abarth Polska