NOWY FORD FIESTA ST EDITION 2021 - CENA W POLSCE

Ford zaprezentował nową, specjalną wersję cenionej Fiesty ST, wyposażoną w regulowane zawieszenie kół, zapewniające doskonałe osiągi na drodze i na torze, a także zaopatrzoną w wyjątkowe detale stylistyczne. Fiesta ST Edition wzbogaca linię wielokrotnie nagradzanego hot-hatcha o regulowany system zawieszenia Ford Performance, który umożliwia modyfikowanie parametrów dotyczących charakterystyki jazdy na zakrętach, przyczepności i prześwitu, kierując ofertę do najzagorzalszych entuzjastów sportowej jazdy.

Reakcje samochodu i dynamikę jazdy dodatkowo wzmocnione przez zastosowanie standardowych w tej wersji samochodu, formowanych ciśnieniowo obręczy kół (tzw. Flow Forming), co zmniejsza masę nieresorowaną, przyczyniając się do najbardziej satysfakcjonującej, dynamicznej jazdy Fiestą.

Fiesta ST Edition, łatwo rozpoznawalna dzięki unikalnemu wykończeniu nadwozia w kolorze Azura Blue, wyróżnia się również detalami w kolorze High Gloss Black, w którym wykonano tylny dyfuzor, spojler dachowy i – po raz pierwszy – oznaczenia ST. Wyjątkowe wnętrze wyposażone jest w elementy o powierzchniach z efektem włókna węglowego, charakterystyczne niebieskie szwy i w nową dla Fiesty ST kierownicę, z przyciskiem pozwalającym na bezpośredni wybór trybu jazdy Sport.

Nasza nowa Fiesta ST Edition wyciska jeszcze więcej emocji z najlepiej prowadzącego się kompaktowego hot-hatcha - powiedział Stefan Muenzinger, menadżer działu Ford Performance w Europie. - Wersja Edition daje kierowcom pełną kontrolę nad pojazdem, dzięki możliwości precyzyjnego dopasowania prowadzenia do własnych preferencji, regulacji parametrów i zarazem odczuć, jakich chcą doznawać w samochodzie.

-

-

FIESTA ST EDTION - STWORZONA NA TORZE NÜRBURGING

Stworzona przez dział Ford Performance i dokładnie przetestowana na północnej pętli toru Nürburgring, Fiesta ST Edition została dopracowana pod kątem optymalizacji równowagi i kontroli na zakrętach i oferuje kierowcom elastyczność w zakresie dalszego dostosowywania ustawień zawieszenia do ich specyficznego środowiska i stylu jazdy. Regulowany system gwintowanego zawieszenia posiada dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, wykończone w niebieskim kolorze Ford Performance Blue. Prześwit obniżono o 15 mm z przodu i o 10 mm z tyłu, zapewniając możliwość jego regulacji. Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach.

Formowane ciśnieniowo, 18-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów, umożliwiły zredukowanie masy o prawie 2 kg na każdym kole w porównaniu ze standardowymi aluminiowymi obręczami stosowanymi w modelu Fiesta ST. 10-ramienne obręcze zachowują wytrzymałość na rozciąganie i oferują większą odporność na wstrząsy w porównaniu z tradycyjnymi, odlewanymi z lekkiego stopu obręczami kół, mimo użycia mniejszej ilości materiału. W procesie formowania ciśnieniowego, po odlaniu, wstępnie ukształtowana obręcz zakładana jest wewnętrzną stroną na wirującą matrycę, a od zewnątrz jest podgrzewana i walcowana, co powoduje plastyczne rozciąganie i ściskanie materiału aż do przybrania od wewnątrz kształtu matrycy, a od zewnątrz kształtu wymuszonego przez walcowanie.

Lżejsze koła lepiej sprawują się na nierównych, kamienistych nawierzchniach, a przy tym zmniejszają obciążenia amortyzatorów i sprężyn zawieszenia, poprawiając kontakt opony z nawierzchnią, co przekłada się na poprawę przyczepności i reakcji samochodu.

Dostępny jest też opcjonalny mechanizm różnicowy Quaife o ograniczonym poślizgu (LSD), pozwalający na jeszcze lepsze wykorzystanie przyczepności kół przedniej osi i szybsze pokonywanie zakrętów, zapewniając maksymalną przyczepność na wyjściu z zakrętu i współpracując z udoskonaloną techniką kontroli wektorowania momentu obrotowego Forda (Torque Vectoring Control), która poprawia trzymanie się drogi i redukuje podsterowność. Podczas pokonywania zakrętów system przyhamowuje wewnętrzne przednie koło, aby zapewnić optymalną przyczepność na suchej drodze i płynność jazdy na mokrych nawierzchniach.

W wersji ST Edition nadal dostępne są wybierane przez kierowcę tryby jazdy Normal, Sport i Track, a tryb Sport może być teraz aktywowany bezpośrednio przyciskiem na kierownicy. Dostępna jest również kontrola startu, a przełączany trzystopniowy elektroniczny system kontroli stabilności jest wyposażeniem standardowym.

1.5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost firmy Ford wykorzystuje turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, podwójny, niezależnie działający układ zmiennych faz rozrządu i zapewnia moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i 290 Nm momentu obrotowego od 1600 do 4000 obr/min, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h.

Nowa kombinacja systemu wtrysku paliwa do kolektora i wtrysku bezpośredniego działa wraz z innowacyjną techniką dezaktywacji cylindra, opracowaną przez Forda, co według danych producenta redukuje emisję CO2, wynoszącą 135 g/km wg cyklu NEDC (149 g/km WLTP) oraz obniża zużycie paliwa, które sięga 6,1 l/100 km NEDC (od 6,6 l/100 km WLTP)

Sportowy charakter samochodu przygotowanego przez Ford Performance został dodatkowo wzmocniony dzięki specjalnej konstrukcji zwrotnic przedniego zawieszenia, specjalnie dobranym ustawieniom systemu wspomagania kierownicy EPAS z przełożeniem 12:1 oraz dzięki wysokowydajnemu układowi hamulcowemu z przednimi wentylowanymi tarczami o średnicy 278 mm i pełnymi tylnymi tarczami o średnicy 253 mm.

-

-

FORD FIESTA ST 2021 - CENA W POLSCE

WERSJA 3-DRZWIOWA
Silnik benzynowy  ST 2  ST 3  ST EDITION
1.5 EcoBoost - 200 KM M6 92 050 PLN 104 400 PLN 119 700 PLN
WERSJA 5-DRZWIOWA
Silnik benzynowy  ST 2  ST 3  ST EDITION
1.5 EcoBoost - 200 KM M6 93 050 PLN 105 400 PLN -

DO POBRANIA:

-

STYLIZACJA FIESTY ST EDITION

Dostępna w wersji trzydrzwiowej, Fiesta ST Edition wyróżnia się wyjątkową stylistyką nadwozia, dodającą modelowi niepowtarzalności. Odważne wykończenie w kolorze Azura Blue było wcześniej dostępne tylko jako część oferty pojazdów specjalnych Ford Special Vehicle Options. Kontrastowe detale to m.in. czarne, lakierowane na wysoki połysk: górny wlot powietrza, ramki świateł przeciwmgielnych i charakterystyczny tylny dyfuzor, a także dach, tylny spojler, aluminiowe obręcze kół i lusterka boczne, w których umieszczono diody oświetlenia powitalnego, wyświetlające na podłożu logo ST podczas odblokowywania zamków. Dolna kratka wlotu powietrza i chłodnica powietrza doładowania turbosprężarki są wykończone w matowej czerni. Oznaczenia ST na zewnątrz posiadają unikalną czarną emaliowaną obwódkę, która dodatkowo podkreśla status edycji specjalnej modelu. Nowe akcenty wnętrza obejmują wykończenie z efektem włókna węglowego na obramowaniu zestawu wskaźników i elementy dekoracyjne deski rozdzielczej, w tym obramowanie nawiewów powietrza. Nawiewy powietrza i unikalny podświetlony na czerwono przycisk startowy otoczone są chromowanymi pierścieniami.

Charakterystyczna dla Fiesty ST Edition kierownica z prostym dolnym łukiem wieńca, dźwignia zmiany biegów i hamulec ręczny są wykończone skórą z charakterystycznymi niebieskimi szwami, podobnie jak poszycia drzwiowe, dywaniki podłogowe z oznaczeniem ST, pasy bezpieczeństwa i podgrzewane sportowe fotele Recaro z regulowanym podparciem lędźwiowym.

-

-

Modele Fiesta ST, w tym nowa wersja Edition, oferują teraz lepsze niż kiedykolwiek systemy łączności i jeszcze bardziej intuicyjne wrażenia z jazdy. Standardowy modem FordPass Connect udostępnia szereg funkcji, dzięki którym wykorzystanie samochodu stanie się łatwiejsze i przyniesie właścicielowi więcej zadowolenia. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu szybszych, mniej stresujących podróży dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji, klienci otrzymują dzięki aplikacji zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej i smartfon. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę m.in. o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

System komunikacji i rozrywki SYNC 3 Fiesty ST został ulepszony, aby był bardziej intuicyjny i łatwiejszy w użyciu. Dysponuje nowym interfejsem użytkownika, który na 8-calowym, kolorowym ekranie dotykowym wyświetla teraz większe przyciski. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ i nie wymaga to dodatkowych opłat. Oferowany jest również bezprzewodowy panel ładowania, który pomaga użytkownikom jeszcze łatwiej ładować smartfony w podróży.

Właściciele Fiesty ST otrzymują po raz pierwszy wsparcie opcjonalnego systemu monitorowania ruchu poprzecznego z funkcją autonomicznego hamowania, który ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o zbliżających się pojazdach, mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia.

___
źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Ford Transit – mobilny warsztat z zabudową od firmy Rhino dostępny w sieci Ford Polska
Ford Transit – mobilny warsztat z zabudową od firmy Rhino dostępny w sieci Ford Polska

FORD Transit to znana i lubiana platforma, która często wykorzystywana jest we flotach oraz w pojazdach do zadań specjalnych

Modele Elektryzujące dostawy – zelektryfikowane modele Forda Transita
Modele Elektryzujące dostawy – zelektryfikowane modele Forda Transita

FORD elektryczne auta dostawcze z miesiąca na miesiąc podbijają rynek stając się coraz częściej wybieraną opcją wśród przedsiębiorców

Nowy Elektryczny Ford Puma Gen-E 2025 cena w Polsce
Nowy Elektryczny Ford Puma Gen-E 2025 cena w Polsce

FORD zaprezentował dziś nowy pojazd, dołączający do gamy modeli elektrycznych

Najnowsze oferty

Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 19285 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Ford Transit Custom Limited VAN L2H1 2.0 EcoBlue 170 KM A8
  • Model: Transit Custom
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Tourneo Custom Titanium 2.0 EcoBlue 185KM A6
  • Model: Tourneo Custom
  • Typ nadwozia: Van (minibus)
  • Przebieg: 100583 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2019

Odwiedź nasze salony