Fabryczny pakiet Performance, opracowany przez dział Ford Performance i gruntownie przetestowany w ośrodkach rozwojowych Forda oraz na słynnej Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring, jest dostępny wyłącznie dla pięciodrzwiowego hatchbacka, w wariancie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co gwarantuje najniższą możliwą masę pojazdu dla jak najlepszej kontroli, a także maksymalne poczucie satysfakcji za kierownicą.
W uzupełnieniu przyspieszenia do 100 km/h w 5,7 sekundy i prędkości maksymalnej 250 km/h, które zapewnia 2,3-litrowy silnik benzynowy Forda EcoBoost o mocy 280 KM, nowy pakiet Performance pozwala kierowcy na precyzyjne dostrojenie rekcji pojazdu pod kątem prowadzenia na torze. Jest to możliwe m.in. dzięki regulacji nastawów gwintowanego zawieszenia KW Automotive, które współpracuje z kołami z lekkiego stopu, obniżającymi masę nieresorowaną. Ponadto pakiet Performance zwiększa skuteczność hamowania dzięki przednim tarczom hamulcowym o średnicy 363 mm i zaciskom hamulcowym Brembo. Indywidualnie dobrane do pakietu opony o odpowiedniej specyfikacji pomagają poprawić trakcję i osiągnąć jak najlepsze reakcje na torze.
„Nasz nowy pakiet Performance dla Focusa ST łączy w sobie najwyższej klasy komponenty techniczne, dzięki którym hot-hatch stał się wymarzonym samochodem dla entuzjastów jazdy po torze” – powiedział Stefan Muenzinger, menedżer działu Ford Performance w Europie. „Regulowane zawieszenie, ogromne hamulce i opony o wysokiej przyczepności pomagają poprawić osiągi, kontrolę nadwozia i wytrzymałość torową, co zapewnia maksymalną przyjemność – i o to właśnie chodzi w tym samochodzie”.
Pakiet torowy Performance dla Focusa ST jest dostępny już dziś w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Irlandii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a pierwsze dostawy samochodów wyposażonych w pakiet spodziewane są w listopadzie.
-