Od DTM do Super 2000 - legendy na scenie Muzeum Alfy Romeo

W latach 1992-2007 Alfa Romeo zdominowała wyścigi samochodowe w klasie Touring, najpierw dzięki modelowi 155, a następnie 156, zapisując te niezwykłe rozdziały w historii sportów motorowych dziesiątkami zwycięstw w mistrzostwach Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. 

To epopeja, która narodziła się w „nowej” Alfa Corse, która później zebrała najważniejsze nagrody za samochody typu „closed-wheel”, pracując najpierw pod okiem Giorgio Pianta, a później wraz z zespołem Nordauto/N-Technology. Wszystko to było możliwe dzięki samochodom o ogromnym potencjale, które dzięki doskonałym umiejętnościom zespołu stały się niepokonane. Muzeum Alfy Romeo odtworzy historię tego długiego, niezwykłego sezonu podczas konferencji „Backstage”, która odbędzie się w niedzielę, 21 kwietnia. Publiczność usłyszy wspomnienia i opowieści o emocjach, które towarzyszyły wielu czołowym nazwiskom, takim jak: Fabrizio Giovanardi i Giorgio Francia, Gabriele Tarquini i Monica Bregoli, nie pomijając oczywiście projektantów, techników i członków zespołu. Punktem wyjścia będzie Sergio Limone, jedna z największych osobowości w sportach motorowych, której udało się zdominować cały sezon rajdowy Lancii, a następnie zacząć od zera z samochodami wyścigowymi Alfy Romeo, aby po raz kolejny odnieść zwycięstwo. Pierwsze sukcesy pojawiły się już w 1992 roku - zaledwie kilka miesięcy po rozpoczęciu projektu – po zwycięstwie Nicoli Lariniego w Mistrzostwach Włoch Superturismo w 155 GTA, a rok później w DTM za kierownicą 155 V6 TI, gdzie pokonał zaskoczonych niemieckich rywali na ich własnym terenie, bijąc wszelkie rekordy. Następnie triumfował w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1994 roku i zdobył wiele ważnych pucharów w każdym zakątku świata. Kiedy model 155 zakończył swoją karierę, w 1998 roku przyszła kolej na Alfę 156, która kontynuowała drogę do sukcesu, zdobywając 13 tytułów mistrzowskich dla kierowców, producentów i zespołów w ciągu swojej 10-letniej kariery, a nawet wygrywając ostatni wyścig w 2007 roku, kiedy model 156 od jakiegoś czasu został wycofany z produkcji.


Sezon pełen wyścigów i zwycięstw, w którym najlepsi mechanicy i kierowcy bardzo często pochodzili z Formuły 1 lub tam zmierzali: Larini, Nannini, Tarquini, Giovanardi, Massa, Danner, Farfus, Thompson, Alboreto, by wymienić tylko kilku. U szczytu swoich sukcesów w Ferrari, w 2003 roku, Michael Schumacher również testował Alfę Romeo 156 S2000 Gabriele Tarquiniego na torze Mugello.

Konferencję „Backstage” poprowadzi ekspert od historii marki i kustosz Muzeum Alfy Romeo, Lorenzo Ardizio. Towarzyszyć mu będzie Sergio Remondino, znana postać z Autosprint i autor, wraz z Sergio Limone, książki „Alfa Romeo 155 i 156: DTM, Superturismo i Super 2000” - wydanej przez ASI Service - która zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas wydarzenia.

Konferencja „Backstage”, na którą wstęp dla odwiedzających Muzeum Alfy Romeo jest bezpłatny, rozpocznie się o godz. 15.00 w Sala Giulia, po paradzie samochodów Alfa Romeo na torze muzeum o godz. 14:30, będącej hołdem dla zespołu, który zapisał niezapomniane rozdziały w historii marki.
 

 
Cykl konferencji „Backstage” organizowanych przez Muzeum Alfa Romeo odbywający się już po raz szósty, ma na celu poznanie historii marki w oparciu o dokumenty zachowane w archiwum oraz świadectwa bohaterów tych wydarzeń. Szczegółowe daty i kalendarz wydarzeń


źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed
Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed

Alfa RomeoAlfa Romeo 33 Stradale debiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To pierwszy raz, kiedy ten model „fuoriserie” (zbudowany na zamówienie) bierze udział w międzynarodowym wydarzeniu otwartym dla publiczności organizowanym poza granicami Włoch.

Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280
Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280

Alfa Romeo | PRZEGLĄD DYNAMIKI: kultowy ośrodek testowy Balocco jest miejscem długo wyczekiwanych testów z dynamiki jazdy (proces homologacji w trakcie) nowego modelu Junior w jego najbardziej sportowej wersji - 280 KM VELOCE - w 100% elektrycznej i wyposażonej w dedykowane rozwiązania tylko dla Alfy Romeo.

Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM
Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM

ALFA ROMEO | Na kilka dni przed testami drogowymi, prace nad Junior VELOCE – wersją wyposażoną w specjalne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Tonale TI 1.5 160+20KM Mhev AT 7 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2022
Alfa Romeo Inny JUNIOR Ibrida 136 KM MHEV Czerwony Brera + czarny dach
  • Model: Inny
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Inny JUNIOR Elettrica Speciale 156 KM BEV Czerwony Brera + czarny dach
  • Model: Inny
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony