Od DTM do Super 2000 - legendy na scenie Muzeum Alfy Romeo

W latach 1992-2007 Alfa Romeo zdominowała wyścigi samochodowe w klasie Touring, najpierw dzięki modelowi 155, a następnie 156, zapisując te niezwykłe rozdziały w historii sportów motorowych dziesiątkami zwycięstw w mistrzostwach Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. 

To epopeja, która narodziła się w „nowej” Alfa Corse, która później zebrała najważniejsze nagrody za samochody typu „closed-wheel”, pracując najpierw pod okiem Giorgio Pianta, a później wraz z zespołem Nordauto/N-Technology. Wszystko to było możliwe dzięki samochodom o ogromnym potencjale, które dzięki doskonałym umiejętnościom zespołu stały się niepokonane. Muzeum Alfy Romeo odtworzy historię tego długiego, niezwykłego sezonu podczas konferencji „Backstage”, która odbędzie się w niedzielę, 21 kwietnia. Publiczność usłyszy wspomnienia i opowieści o emocjach, które towarzyszyły wielu czołowym nazwiskom, takim jak: Fabrizio Giovanardi i Giorgio Francia, Gabriele Tarquini i Monica Bregoli, nie pomijając oczywiście projektantów, techników i członków zespołu. Punktem wyjścia będzie Sergio Limone, jedna z największych osobowości w sportach motorowych, której udało się zdominować cały sezon rajdowy Lancii, a następnie zacząć od zera z samochodami wyścigowymi Alfy Romeo, aby po raz kolejny odnieść zwycięstwo. Pierwsze sukcesy pojawiły się już w 1992 roku - zaledwie kilka miesięcy po rozpoczęciu projektu – po zwycięstwie Nicoli Lariniego w Mistrzostwach Włoch Superturismo w 155 GTA, a rok później w DTM za kierownicą 155 V6 TI, gdzie pokonał zaskoczonych niemieckich rywali na ich własnym terenie, bijąc wszelkie rekordy. Następnie triumfował w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1994 roku i zdobył wiele ważnych pucharów w każdym zakątku świata. Kiedy model 155 zakończył swoją karierę, w 1998 roku przyszła kolej na Alfę 156, która kontynuowała drogę do sukcesu, zdobywając 13 tytułów mistrzowskich dla kierowców, producentów i zespołów w ciągu swojej 10-letniej kariery, a nawet wygrywając ostatni wyścig w 2007 roku, kiedy model 156 od jakiegoś czasu został wycofany z produkcji.


Sezon pełen wyścigów i zwycięstw, w którym najlepsi mechanicy i kierowcy bardzo często pochodzili z Formuły 1 lub tam zmierzali: Larini, Nannini, Tarquini, Giovanardi, Massa, Danner, Farfus, Thompson, Alboreto, by wymienić tylko kilku. U szczytu swoich sukcesów w Ferrari, w 2003 roku, Michael Schumacher również testował Alfę Romeo 156 S2000 Gabriele Tarquiniego na torze Mugello.

Konferencję „Backstage” poprowadzi ekspert od historii marki i kustosz Muzeum Alfy Romeo, Lorenzo Ardizio. Towarzyszyć mu będzie Sergio Remondino, znana postać z Autosprint i autor, wraz z Sergio Limone, książki „Alfa Romeo 155 i 156: DTM, Superturismo i Super 2000” - wydanej przez ASI Service - która zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas wydarzenia.

Konferencja „Backstage”, na którą wstęp dla odwiedzających Muzeum Alfy Romeo jest bezpłatny, rozpocznie się o godz. 15.00 w Sala Giulia, po paradzie samochodów Alfa Romeo na torze muzeum o godz. 14:30, będącej hołdem dla zespołu, który zapisał niezapomniane rozdziały w historii marki.
 

 
Cykl konferencji „Backstage” organizowanych przez Muzeum Alfa Romeo odbywający się już po raz szósty, ma na celu poznanie historii marki w oparciu o dokumenty zachowane w archiwum oraz świadectwa bohaterów tych wydarzeń. Szczegółowe daty i kalendarz wydarzeń


źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA
Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA

Alfa Romeo | Nowa seria specjalna Intensa jest dostępna na wszystkich modelach Alfy Romeo i oddaje hołd tożsamości marki poprzez ekskluzywne elementy i wykończenia, które w połączeniu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi zapewniają wyjątkowe i emocjonujące wrażenia z jazdy.

Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności
Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności

Alfa Romeo | Właśnie zakończyły się międzynarodowe testy prasowe modelu Junior Ibrida Q4 – wersji z napędem na wszystkie koła, która zapewnia ekstremalną kontrolę i wysokie osiągi w każdych warunkach, bez kompromisów w zakresie masy i efektywności

Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie
Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie

Alfa Romeo | Junior Ibrida Q4 dodatkowo uzupełnia gamę nowego modelu, który jest już dostępny w sprzedaży w 38 krajach. W zaledwie kilka miesięcy od swojej premiery klienci złożyli już ponad 27 000 zamówień na całym świecie, z czego znaczącą część, aż 19% stanowi wersja z napędem elektrycznym (BEV).

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Stelvio Veloce 280KM AT8 Q4 Szklany dach Felgi 21"
  • Model: Stelvio
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Stelvio VELOCE 2.0TB 280KM A8 Q4 czerwony perłowy Etna 5 LAT GWARANCJI
  • Model: Stelvio
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 4900 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Junior Ibrida INTENSA 1.2 136KM MHEV eDCT6  czerwony Brera + czarny dach
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony