Co łączy motocykle Honda Africa Twin i Honda NT1100?

Nie bez przyczyny pojazdy od japońskiego producenta znajdują się na listach najczęściej kupowanych motocykli. Prezentujemy dwa topowe modele japońskiej marki - Honda Africa Twin oraz NT1100 oraz wskazujemy, co łączy obie maszyny.

Honda Africa Twin

Ten model to absolutny hit japońskiego przedsiębiorstwa branży motoryzacyjnej, a zarazem jeden z najpopularniejszych motocykli na polskich drogach.

Honda Africa Twin zainspirowana została legendarną Dakaru i stworzona została z myślą o jeździe w nawet bardzo trudnych warunkach. Model ten stanowi idealne połączenie maksymalnej mocy z minimalną masą, co zawdzięcza mniejszemu zbiornikowi paliwa oraz lżejszemu nadwoziu. W swojej pierwotnej formie Africa Twin XRV650 debiutowała już w latach dziewięćdziesiątych, natomiast w 2016 roku w sprzedaży pojawił się model CRF1000L oraz bardziej turystyczna odmiana modelu Adventure Sports CRF1100L. Unikatowy, atletyczny wygląd, duża wytrzymałość, komfortowa jazda oraz mocny silnik sprawiają, że model ten stał się wszechstronnym motocyklem docenianym zarówno przez poszukiwaczy przygód oraz osób, które dojeżdżają motocyklem do pracy.

Kultowy motocykl posiada mocny silnik dwucylindrowy o pojemności 1100 cm3, co zapewnia doskonałe osiągi. Pojazd został również stworzony z myślą o maksymalizacji zdolności terenowych, co wpłynęło na ogólny wygląd oraz styl prawdziwej maszyny rajdowej. Agresywna, rajdowa konstrukcja pozwala jednak na zabranie ze sobą bagażu - tylny bagażnik znajdziemy już w standardzie. Motocykl zaopatrzono w zestaw elektroniki wykorzystujący sześcioosiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy IMU. Zarządza on systemem HSTC oraz układami (ABS podczas zakrętów, kontrola unoszenia przedniego koła podczas przyspieszania i kontrola unoszenia tylnego koła podczas hamowania), a także trybami jazdy. Kierowcy mają do dyspozycji cztery domyślne tryby jazdy – URBAN, TOUR, GRAVEL i OFF-ROAD. Ponadto motocykl wyposażono w kolorowy, 6,5-calowy wyświetlacz dotykowy TFT oraz tempomat. Nowa Honda Africa Twin posiada również nowe wersje kolorystyczne - wersję “full-stealth” w Black Metallic i trzykolorowe malowanie Giant Wave Blue Metallic Tricolour.


Honda NT1100

Wprowadzona na rynek w 2022 roku maszyna to sportowo-turystyczny motocykl. Model 1100 stanowi idealne połączenie dawnych modeli Hondy, dzięki czemu przyciąga miłośników marki oraz nowoczesnych technologii, co z kolei może zainteresować nową i młodszą grupę kierowców. Honda 1100 to typowy motocykl do jazdy turystycznej. Jest zwinna, łatwa i lekka w prowadzeniu w każdym stylu jazdy oraz wygodna dla dwóch osób. Motocykl odpowiada na wymagania miasta, a jednocześnie zapewnia wysoki komfort nawet na długich dystansach. Smukła aerodynamiczna sylwetka i subtelna stylistyka pełna opływowych kształtów gwarantują sprawność aerodynamiczną oraz dostosowaną do jazdy turystycznej pozycję kierowcy.


Co łączy motocykle Honda Africa Twin i Honda NT1100?

Bazą konstrukcyjną dla Hondy NT1100 jest dobrze znany model Africa Twin, co widać już na pierwszy rzut oka i podczas jazdy. Honda 1100 posiada zapożyczony od CRF1100L Africa Twin 8-zaworowy silnik SOHC o pojemności 1084 cm3. Osiągi dwucylindrowego silnika mają taką samą moc i moment obrotowy - 102 KM (75 kW) przy 7 250 obr/min i moment obrotowy 104 Nm przy 6250 obr/min. Jest to charakterystyczne “v-twinowe” brzmienie.

Sprawdzona i wytrzymała konstrukcja oparta została również na mechanice Africa Twin - NT1100 także posiada stalową ramę i aluminiową ramę pomocniczą. Chociaż cała konstrukcja nie stanowi dokładnej kopii modelu Africa Twin, to są one do siebie bardzo podobne. Dzięki temu oba modele łączy wysoki komfort jazdy oraz, pomimo innego zawieszenia, bardzo dobra kontrola nad motocyklem. Oba posiadają również kolorowe, 6-5 calowe ekrany dotykowe, co pozwala na łączność ze smartfonem. Nowa Honda Africa Twin jest jednak droższa od NT1100. Honda NT1100 to odpowiedni wybór dla wszystkich osób, dla których motocykl Africa Twin wydaje się za bardzo ekstremalny. W odróżnieniu od Africa Twin, który stworzono z myślą o afrykańskich sawannach, NT1100 najlepiej sprawdza się na lepszych drogach i głównie do jazdy po (nie zawsze równym) asfalcie. 


źródło: Grupa Gezet. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CRF110F na rok 2025
Honda CRF110F na rok 2025

HONDA MOTO | CRF110F na rok 2025 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci - CRF250R i CRF450R.

Honda CRF125F na rok modelowy 2025
Honda CRF125F na rok modelowy 2025

HONDA MOTO | CRF125F gwarantuje radość z jazdy dzięki dobrym osiągom, a wyglądem nawiązuje do jego większych braci startujących w zawodach motocrossowych. Model ten stanowi idealny etap przejściowy dla młodych motocyklistów, którzy przesiadają się z mniejszych modeli CRF50F i CRF110F na większe, bardziej wyczynowe maszyny.

Główne aktualizacje w modelach Hondy z rodziny CRF na rok 2025 i jej nowi członkowie
Główne aktualizacje w modelach Hondy z rodziny CRF na rok 2025 i jej nowi członkowie

HONDA MOTO | Kluczowe modele Hondy z utytułowanej rodziny CRF, czyli CRF450R i CRF250R, od 25 lat otrzymują aktualizacje mające na celu skrócenie czasów okrążeń na wszystkich poziomach zawodów.

Najnowsze oferty

Honda CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports, DCT, ES, Demonstracyjny
  • Model: CRF
  • Przebieg: 3800 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Kove NK125R kat. A1, abs
  • Model: NK125R
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CBR 125R JC50, pierwszy właściciel, minimalny przebieg. Kat. A1, B!
  • Model: CBR
  • Przebieg: 2751 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2016

Odwiedź nasze salony