Od 13 do 16 maja 2020 roku, na tradycyjnej trasie Brescia-Rzym-Brescia odbędzie się 38. edycja historycznego wydarzenia upamiętniającego „najpiękniejsze wyścigi na świecie", jak zwykł je nazywać Enzo Ferrari. Jest to niepowtarzalny zlot, w którym Alfa Romeo weźmie udział ponownie w charakterze sponsora motoryzacyjnego. Odnowiona w 2019 roku i przedłużona do 2021, trzyletnia umowa sponsorska jest przypieczętowaniem głębokiej więzi, która od 1928 roku łączy „Czerwoną Strzałę" („Freccia Rossa") i włoską markę.
Jak zwykle, w 2020 roku na spotkaniu w Brescii będzie można zobaczyć kilka cennych modeli zabytkowych Alfy Romeo należących do kolekcji FCA Heritage, działu Grupy FCA zajmującego się wspieraniem oraz promocją dziedzictwa włoskich marek FCA. Obok motoryzacyjnych perełek z kolekcji Heritage prezentować się będzie także flota złożona z trzydziestu Giulii i Stelvio, które stanowią nowy wzorzec Alfy Romeo. Pełniąc rolę oficjalnych samochodów „1000 Miglia" 2020, Giulia i Stelvio bez wątpienia zachwycą wielu fanów, obserwujących je podczas przejazdu na legendarnej trasie: nie może być zatem lepszego wprowadzenia w przesiąknięte historią i rywalizacją wartości Alfy Romeo.
Jedno z najsłynniejszych wydarzeń w historii wyścigów Alfy Romeo miało miejsce w 1928 roku, podczas drugiej edycji „1000 Miglia", kiedy producent zdobył zarówno mistrzostwo indywidualne, jak i zespołowe, a wszystkie osiem samochodów z powodzeniem ukończyło wyścig. Od tamtego czasu do 1957 roku Alfa Romeo wygrywała te niesamowite wyścigi aż jedenaście razy, ustanawiając rekord, który nigdy nie został pobity i który potwierdza nierozerwalną więź między dwiema markami, brylującymi na światowej scenie motoryzacyjnej.
Z takim samym, niezmiennym entuzjazmem, jak w przeszłości, 18 maja tego roku fani powitali przybycie do Brescii Giovanniego Moceri i Daniela Bonetti, zwycięzców „1000 Miglia" 2019 prowadzących 6C 1500 SS z 1928 roku, z kolekcji FCA Heritage, na co dzień wystawianej w Muzeum Alfy Romeo w Arese. Na drugim miejscu znalazła się Alfa 6C 1750 SS Zagato z 1929 roku, prowadzona przez duet Vesco-Guerini, natomiast inne samochody Alfy Romeo zgłoszone przez FCA Heritage zakończyły wyścig na znaczących pozycjach. Ponadto, Alfa Romeo otrzymała takż Puchar Sponsor Team, dzięki zwycięstwu Moceriego i zdobyciu 5. miejsca przez 6C 1750 SS Young z 1929 roku, za kierownicą której zasiadł zespół Cavalli-Gamberini.
___
źródło: Alfa Romeo Polska