Alfa Romeo rozpoczyna rajd 1000 Miglia 2024

Po przejściu zwyczajowych kontroli sportowych i technicznych, wczoraj rozpoczęła się 42. edycja rajdu 1000 Miglia. W tegorocznym rajdzie samochodów zabytkowych weźmie udział ponad 400 modeli, z czego ponad 50 to Alfy Romeo, co czyni z nich najliczniejszą reprezentację i niekwestionowaną ikonę włoskich sportów motorowych. Gwiazdami tego wyścigu będą dwa niezwykle cenne modele z zabytkowej kolekcji Alfy Romeo, zwykle wystawiane w muzeum w Arese: 1900 Super Sport (1954) i 1900 Super Sprint (1956).

Za kierownicą pierwszego zasiądzie Nicola Larini, mistrz DTM z 1993 roku prowadzący wtedy Alfę Romeo 155 V6 TI, oraz jego pilot Luca Ciucci. Powrót Lariniego do wyścigów za kierownicą Alfy Romeo z pewnością zaowocuje silnymi emocjami dla wszystkich fanów sportów motorowych, a zwłaszcza miłośników Alfy, którzy pamiętają jego wyczyny w klasie Touring w latach 90. Z takim samym entuzjazmem zostanie powitany model 1900 Super Sprint (1956), który prowadzony będzie przez Andreę Farina, dziennikarza i eksperta od samochodów zabytkowych, któremu towarzyszyć będzie pilot Davide Cironi, influencer i youtuber, którego pasją są silniki.

Tym dwóm niezwykle rzadkim zabytkowym samochodom towarzyszyć będą nowe Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport, w specjalnej limitowanej serii, którą marka dedykuje pierwszemu zwycięstwu Alfy Romeo w wyścigu 1000 Miglia w 1928 roku, odniesionemu modelem 6C 1500 Super Sport. Odwiedzający będą mogli również po raz pierwszy zobaczyć Alfę Romeo Junior w ruchu; nowy kompaktowy samochód przywraca Alfie Romeo sportowy charakter w tym największym segmencie na rynku europejskim. To urzeczywistnienie wspólnych cech, które od zawsze łączą samochody z przeszłości z tymi produkowanymi obecnie przez markę Alfa Romeo, w imię wrodzonego sportowego charakteru, który przekłada się na wciągające wrażenia z jazdy podczas codziennego użytkowania, które od 1910 roku charakteryzują włoską markę i zachwycają plemię fanów Alfy Romeo na całym świecie.


Aby przeżyć wyścig razem ze swoimi fanami, Alfa Romeo czerpie inspirację z 8-bitowych gier wideo.

W innowacyjny sposób, który łączy style i mechanikę retrogamingu, Alfa Romeo angażuje swoją społeczność, opowiadając historie z poszczególnych dni wyścigu inspirowane 8-bitowymi grami wideo, które zachwyciły pokolenia graczy. To zupełnie nowy, niezwykły sposób, aby doświadczyć ducha wyścigu 1000 Miglia. Ale to nie wszystko, inspiracja grami wideo z lat 90. to ukłon w stronę wszystkich graczy, którzy uważają Nicolę Lariniego i jego 155 DTM za bohatera wyścigów tamtych czasów oraz ikonę gier o tematyce sportów motorowych.
Emocje związane z wyścigiem 1000 Miglia można śledzić na oficjalnych kanałach społecznościowych marki Alfa Romeo:


Nierozerwalna więź pomiędzy Alfą Romeo i 1000 Miglia

W latach 1927–1957 wyścig 1000 Miglia był wyścigiem szybkościowym, a od 1982 r. stał się wyścigiem regularnym zarezerwowanym dla modeli, które brały udział we wcześniejszych zawodach lub zostały wyprodukowane w tym samym czasie. W 1928 roku, podczas drugiej edycji, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i zespołowej, finiszując wszystkimi swoimi samochodami, które wystartowały w wyścigu. To właśnie 1 kwietnia 1928 roku Giuseppe Campari i Giulio Ramponi stanęli na najwyższym stopniu podium, zasiadając za kierownicą modelu 6C 1500 Super Sport, jednego z absolutnych arcydzieł Vittorio Jano, wyróżniającego się rewolucyjną architekturą mechaniczną z turbodoładowaną stałą głowicą. Niezwykły samochód pokonał trasę o długości 1618 km z imponującą średnią prędkością 84 km/h, zdobywając w ten sposób pierwsze z 11 zwycięstw Alfy Romeo, z których siedem miało miejsce w latach 1932–1938: rekord nie do pobicia, ustanawiający nierozerwalną więź pomiędzy Alfą Romeo a wyścigiem 1000 Miglią, dwiema markami Made in Italy, które błyszczą na światowej scenie.

Trasa 42. edycji wyścigu 1000 Miglia  

Wyścig 1000 Miglia 2024, podobnie jak w 2021 r., ponownie odbędzie się w kierunku jazdy przeciwnym do ruchu wskazówek zegara: jak zawsze rozpocznie się w Brescii, mija Bergamo, Novarę i Vercelli, a następnie dotrze do Turynu, gdzie znajduje się meta pierwszego etapu. Drugiego dnia karawana zabytkowych pojazdów wyruszy na południe, przejeżdżając przez region Langhe i centrum Acqui Terme, a następnie uda się do Genui, miasta po raz pierwszy biorącego udział w wyścigu 1000 Miglia 2024, i będzie kontynuować jazdę wzdłuż wybrzeża Morza Tyrreńskiego aż do mety w Viareggio. Wreszcie na trzecim etapie wyścig skręci w głąb lądu, odwiedzając Lukkę i Castiglione della Pescaia, wjedzie na teren Lazio przejeżdżając przez miejscowości takie, jak Marta, Viterbo i Ronciglione i docierając na metę na Via Veneto w Rzymie. W czwartym etapie załogi powrócą na północ przez Orvieto, Sienę, Prato oraz przełęcze Futa i Raticosa poprzedzające przybycie do San Lazzaro di Savena (Bolonia). Ostatniego dnia legendarny rajd 1000 Miglia odwiedzi Ferrarę, Bovolone i Villafranca di Verona, a następnie uda się nad Jezioro Garda, przejeżdżając przez malownicze Valtenesi i Salò, aby zakończyć wyścig tradycyjną paradą wzdłuż Via Venezia w Brescii.


źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280
Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280

Alfa Romeo | PRZEGLĄD DYNAMIKI: kultowy ośrodek testowy Balocco jest miejscem długo wyczekiwanych testów z dynamiki jazdy (proces homologacji w trakcie) nowego modelu Junior w jego najbardziej sportowej wersji - 280 KM VELOCE - w 100% elektrycznej i wyposażonej w dedykowane rozwiązania tylko dla Alfy Romeo.

Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM
Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM

ALFA ROMEO | Na kilka dni przed testami drogowymi, prace nad Junior VELOCE – wersją wyposażoną w specjalne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Inny JUNIOR Ibrida 136 KM MHEV Czerwony Brera + czarny dach
  • Model: Inny
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Inny JUNIOR Elettrica Speciale 156 KM BEV Czerwony Brera + czarny dach
  • Model: Inny
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Tonale Sprint 1.5 T4 150KM DCT7 Mild-Hybrid
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony