Alfa Romeo rozpoczyna rajd 1000 Miglia 2024

Po przejściu zwyczajowych kontroli sportowych i technicznych, wczoraj rozpoczęła się 42. edycja rajdu 1000 Miglia. W tegorocznym rajdzie samochodów zabytkowych weźmie udział ponad 400 modeli, z czego ponad 50 to Alfy Romeo, co czyni z nich najliczniejszą reprezentację i niekwestionowaną ikonę włoskich sportów motorowych. Gwiazdami tego wyścigu będą dwa niezwykle cenne modele z zabytkowej kolekcji Alfy Romeo, zwykle wystawiane w muzeum w Arese: 1900 Super Sport (1954) i 1900 Super Sprint (1956).

Za kierownicą pierwszego zasiądzie Nicola Larini, mistrz DTM z 1993 roku prowadzący wtedy Alfę Romeo 155 V6 TI, oraz jego pilot Luca Ciucci. Powrót Lariniego do wyścigów za kierownicą Alfy Romeo z pewnością zaowocuje silnymi emocjami dla wszystkich fanów sportów motorowych, a zwłaszcza miłośników Alfy, którzy pamiętają jego wyczyny w klasie Touring w latach 90. Z takim samym entuzjazmem zostanie powitany model 1900 Super Sprint (1956), który prowadzony będzie przez Andreę Farina, dziennikarza i eksperta od samochodów zabytkowych, któremu towarzyszyć będzie pilot Davide Cironi, influencer i youtuber, którego pasją są silniki.

Tym dwóm niezwykle rzadkim zabytkowym samochodom towarzyszyć będą nowe Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport, w specjalnej limitowanej serii, którą marka dedykuje pierwszemu zwycięstwu Alfy Romeo w wyścigu 1000 Miglia w 1928 roku, odniesionemu modelem 6C 1500 Super Sport. Odwiedzający będą mogli również po raz pierwszy zobaczyć Alfę Romeo Junior w ruchu; nowy kompaktowy samochód przywraca Alfie Romeo sportowy charakter w tym największym segmencie na rynku europejskim. To urzeczywistnienie wspólnych cech, które od zawsze łączą samochody z przeszłości z tymi produkowanymi obecnie przez markę Alfa Romeo, w imię wrodzonego sportowego charakteru, który przekłada się na wciągające wrażenia z jazdy podczas codziennego użytkowania, które od 1910 roku charakteryzują włoską markę i zachwycają plemię fanów Alfy Romeo na całym świecie.


Aby przeżyć wyścig razem ze swoimi fanami, Alfa Romeo czerpie inspirację z 8-bitowych gier wideo.

W innowacyjny sposób, który łączy style i mechanikę retrogamingu, Alfa Romeo angażuje swoją społeczność, opowiadając historie z poszczególnych dni wyścigu inspirowane 8-bitowymi grami wideo, które zachwyciły pokolenia graczy. To zupełnie nowy, niezwykły sposób, aby doświadczyć ducha wyścigu 1000 Miglia. Ale to nie wszystko, inspiracja grami wideo z lat 90. to ukłon w stronę wszystkich graczy, którzy uważają Nicolę Lariniego i jego 155 DTM za bohatera wyścigów tamtych czasów oraz ikonę gier o tematyce sportów motorowych.
Emocje związane z wyścigiem 1000 Miglia można śledzić na oficjalnych kanałach społecznościowych marki Alfa Romeo:


Nierozerwalna więź pomiędzy Alfą Romeo i 1000 Miglia

W latach 1927–1957 wyścig 1000 Miglia był wyścigiem szybkościowym, a od 1982 r. stał się wyścigiem regularnym zarezerwowanym dla modeli, które brały udział we wcześniejszych zawodach lub zostały wyprodukowane w tym samym czasie. W 1928 roku, podczas drugiej edycji, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i zespołowej, finiszując wszystkimi swoimi samochodami, które wystartowały w wyścigu. To właśnie 1 kwietnia 1928 roku Giuseppe Campari i Giulio Ramponi stanęli na najwyższym stopniu podium, zasiadając za kierownicą modelu 6C 1500 Super Sport, jednego z absolutnych arcydzieł Vittorio Jano, wyróżniającego się rewolucyjną architekturą mechaniczną z turbodoładowaną stałą głowicą. Niezwykły samochód pokonał trasę o długości 1618 km z imponującą średnią prędkością 84 km/h, zdobywając w ten sposób pierwsze z 11 zwycięstw Alfy Romeo, z których siedem miało miejsce w latach 1932–1938: rekord nie do pobicia, ustanawiający nierozerwalną więź pomiędzy Alfą Romeo a wyścigiem 1000 Miglią, dwiema markami Made in Italy, które błyszczą na światowej scenie.

Trasa 42. edycji wyścigu 1000 Miglia  

Wyścig 1000 Miglia 2024, podobnie jak w 2021 r., ponownie odbędzie się w kierunku jazdy przeciwnym do ruchu wskazówek zegara: jak zawsze rozpocznie się w Brescii, mija Bergamo, Novarę i Vercelli, a następnie dotrze do Turynu, gdzie znajduje się meta pierwszego etapu. Drugiego dnia karawana zabytkowych pojazdów wyruszy na południe, przejeżdżając przez region Langhe i centrum Acqui Terme, a następnie uda się do Genui, miasta po raz pierwszy biorącego udział w wyścigu 1000 Miglia 2024, i będzie kontynuować jazdę wzdłuż wybrzeża Morza Tyrreńskiego aż do mety w Viareggio. Wreszcie na trzecim etapie wyścig skręci w głąb lądu, odwiedzając Lukkę i Castiglione della Pescaia, wjedzie na teren Lazio przejeżdżając przez miejscowości takie, jak Marta, Viterbo i Ronciglione i docierając na metę na Via Veneto w Rzymie. W czwartym etapie załogi powrócą na północ przez Orvieto, Sienę, Prato oraz przełęcze Futa i Raticosa poprzedzające przybycie do San Lazzaro di Savena (Bolonia). Ostatniego dnia legendarny rajd 1000 Miglia odwiedzi Ferrarę, Bovolone i Villafranca di Verona, a następnie uda się nad Jezioro Garda, przejeżdżając przez malownicze Valtenesi i Salò, aby zakończyć wyścig tradycyjną paradą wzdłuż Via Venezia w Brescii.


źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA
Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA

Alfa Romeo | Nowa seria specjalna Intensa jest dostępna na wszystkich modelach Alfy Romeo i oddaje hołd tożsamości marki poprzez ekskluzywne elementy i wykończenia, które w połączeniu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi zapewniają wyjątkowe i emocjonujące wrażenia z jazdy.

Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności
Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności

Alfa Romeo | Właśnie zakończyły się międzynarodowe testy prasowe modelu Junior Ibrida Q4 – wersji z napędem na wszystkie koła, która zapewnia ekstremalną kontrolę i wysokie osiągi w każdych warunkach, bez kompromisów w zakresie masy i efektywności

Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie
Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie

Alfa Romeo | Junior Ibrida Q4 dodatkowo uzupełnia gamę nowego modelu, który jest już dostępny w sprzedaży w 38 krajach. W zaledwie kilka miesięcy od swojej premiery klienci złożyli już ponad 27 000 zamówień na całym świecie, z czego znaczącą część, aż 19% stanowi wersja z napędem elektrycznym (BEV).

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 136 KM MHEV
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano 2.0 GME 280km AT8 AWD
  • Model: Stelvio
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Stelvio Veloce 2.0 GME 280km AT8 AWD
  • Model: Stelvio
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony