-
Na Mistrzostwa Świata Formuły 1 w 2021 roku Alfa Romeo po raz kolejny wystąpi u boku Sauber Motorsport. Współpraca pomiędzy dwoma najbardziej rozpoznawalnymi markami w sportach motorowych rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy Alfa Romeo dołączyła do zespołu jako sponsor tytularny. W ciągu trzech lat dotychczasowej współpracy, zespół osiągnął znaczące wyniki. Teraz, Alfa Romeo wierna swojemu wieloletniemu duchowi rywalizacji, po raz kolejny podejmuje wyzwanie.
Partnerstwo Alfy Romeo i Sauber Group wykracza poza tory Formuły 1. Współpraca zarówno techniczna, jak i handlowa, umożliwia przeniesienie specjalistycznej wiedzy technicznej Sauber Engineering do seryjnej produkcji samochodów osobowych Alfa Romeo. W szczególności, projekt Giulia GTA czerpie korzyści z wieloletniej kooperacji wykorzystującej bezcenną dziedzictwo i umiejętności działów inżynierii i aerodynamiki Sauber AG. Alfa Romeo powierzyła firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego montowanych w modelach GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę pojazdu.
Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „Premiera nowego samochodu to zawsze emocjonalny moment, zwieńczenie wielomiesięcznych wysiłków wszystkich pracowników fabryki i początek nowej przygody. Myślę, że filozofia, na której opiera się nasz zespół jest nadal ta sama - jutro musimy być lepsi niż dzisiaj. Ubiegły sezon zakończyliśmy na 8. pozycji, musimy zatem dążyć do uzyskania lepszego wyniku w 2021 roku. W tym celu konieczne jest doskonalenie w każdym dziale zarówno na torze wyścigowym, jak i w centrali. Każdy startujący zespół ma teraz bardzo duże oczekiwania: że zimowe przygotowania pomogą osiągnąć coraz lepsze rezultaty i dobrą pozycję w pierwszym wyścigu, ale wkrótce nadejdzie czas, aby odsłonić swoje karty”.
Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo Racing ORLEN: „C41 to efekt bardzo nietypowej sytuacji w Formule 1. Z powodu nowych przepisów nie mogliśmy opracować na ten rok zupełnie nowego samochodu. Dlatego nasz bolid na sezon 2021 ma wiele wspólnych części z C39, z wyjątkiem tych, które musieliśmy zmienić ze względu na nowe przepisy, jak podłoga oraz stożek nosowy, na który wykorzystaliśmy nasze dwa tokeny. Oznacza to, że poznamy samochód znacznie lepiej niż zazwyczaj, kiedy przejdziemy do testów, ale nadal najważniejsze jest, by jak najlepiej wykorzystać te trzy dni, sprawdzając czy rzeczywistość odpowiada naszym oczekiwaniom i poznać, jak sprawdzają się nowe opony. Jesteśmy gotowi na nowy sezon i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć nasz nowy bolid na torze”.
-
ANTONIO GIOVINAZZI