-
Dbałość o szczegóły, badania i nowoczesna wizja umożliwiły poprawę jakości poprzez wprowadzenie ukierunkowanych, istotnych zmian: całkowicie zmieniona została nowa konsola centralna, która teraz może pomieścić większe, łatwiej dostępne schowki, a także nową, bezprzewodową ładowarkę. Również nowa jest dźwignia zmiany biegów ze skórzanym poszyciem i świecącymi elementami, dzięki czemu nie tylko dobrze wygląda, ale i jest przyjemna w dotyku. U podstawy selektora znajduje się podpis w kolorach włoskiej flagi. Wreszcie, pokrętło sterujące systemem informacyjno-rozrywkowym, przy każdym dotknięciu daje wrażenie precyzji i solidności.
Kierownica zasługuje na odrębny rozdział: każdy element wykończenia wykonany jest z wyjątkowych materiałów i detali nieustannie zachęcających do kontynuowania jazdy, czułego dotykania perforowanej lub gładkiej skóry oraz podziwiania błyszczących i chromowanych elementów. Oczywiście, została ona również przeprojektowana pod kątem dopasowania urządzeń do autonomicznej jazdy. Całość dopełnia oferowany jako standard w całej gamie 7-calowy ekran TFT pomiędzy zegarami i 8,8-calowy ekran dotykowy z przeprojektowanym układem graficznym.
W nowej Giulii i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych systemów ADAS (Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy), który umożliwia pojazdom zapewnienie najwyższego poziomu autonomicznej jazdy z idealną równowagą między przyjemnością prowadzenia a systemami wspomagania.
Autonomiczność jazdy obejmuje poziom 2, który z definicji jest osiągany, gdy samochód może samodzielnie kontrolować w określonych warunkach przyspieszenie, hamulec i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne, które wymagają ciągłego monitorowania przez kierowcę, jednakże wspierają go, by zapewnić mu większy komfort na długich trasach. We wszystkich przypadkach kierowca powinien być oczywiście czujny i zawsze trzymać ręce na kierownicy.
Główne systemy technologiczne zastosowane w MY20 to:
Lane keeping assist (System utrzymywania na pasie ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu, ostrzegając kierowcę przez sygnały wizualne i delikatny ruch kierownicy, który powoduje powrót na właściwy pas.
Active blind spot (Aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
Active cruise control (Aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych umożliwia regulację ustawionej prędkości w zależności od ograniczeń, co zapewnia spokojniejszą jazdę.
Traffic Sign Recognition i Intelligent Speed Control (System rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do znaków odczytanych przez system: jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
Traffic jam assistant (System wspomagający jazdę w korku) i highway assist (System wspomagania jazdy na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również sektory boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także regulując prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
Driver attention assist (Asystent wspomagania koncentracji): analizuje parametry pod kątem przemęczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.
-
NOWA STRUKTURA GAMY
Ta bogata, unowocześniona oferta, bezwzględnie wymagała nowej struktury gamy odnoszącej się do historycznych nazw marki, aby w jeszcze lepszy sposób wyrazić wszystkie emocjonalne niuanse, typowe dla modeli Alfa Romeo. Dlatego klienci mogą łatwo znaleźć drogę do świata Giulii i Stelvio i wybrać model najlepiej odzwierciedlający ich potrzeby i osobowość. Bezpośrednio nad wersjami podstawowymi znajduje się wersja wyposażenia Super, która stanowi bazę dla flotowej wersji Business. Następnie gama ewoluuje, w kierunku jeszcze większej, typowej włoskiej elegancji i ekskluzywności, do wersji Ti, podkreślonej legendarnymi inicjałami „Turismo Internazionale", nazwy, która zawsze odnosiła się do najbogatszych modeli. Alternatywnie Klienci ceniący sobie bardziej sportowy duch mogą podążyć w kierunku sportowej wersji Sprint i Veloce czy też wersji topowej Veloce Ti (Giulia).
Nowa wersja Quadrifoglio MY20 będzie dostępna w przyszłym roku.
-
NOWA ALFA ROMEO GIULIA MY2020
Każdy poziom wyposażenia ma swój wyrazisty charakter: w przypadku podstawowej wersji Giulii występują 16-calowe felgi aluminiowe oraz tapicerka z tkaniny, w wersji Super tapicerka ma odnowiony i nowy wzór, i jest oferowana wraz z 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, co jest również cechą wyróżniającą wersje Business. Wersja „Ti" oferuje z kolei 18-calowe koła, drewniane elementy wykończenia wnętrza oraz skórzane fotele o wysokiej jakości, by spełnić oczekiwania osób poszukujących luksusu i elegancji. Atrakcyjna i sportowa wersja wyposażenia Sprint oferuje tapicerkę skórzaną w połączeniu z tkaniną, 18-calowe koła i aluminiowe elementy wykończenia wnętrza, natomiast wersja Veloce wyróżnia się swoimi wyjątkowymi sportowymi fotelami ze skóry. W wersji Veloce Ti nie ma mowy o kompromisach: znajdziemy tu19-calowe koła, wykończenie wnętrza elementami z włókna węglowego, karbowane elementy zewnętrzne (przedni grill, lusterka) oraz siedzenia pokryte Alcantarą.
-