-
DLACZEGO ARTYŚCI ZAANGAŻOWALI SIĘ W TEN PROJEKT?
Karolina Bryłka, Alfa Romeo Marketing Manager: - Do kampanii „Powered by emotions" poszukiwaliśmy bohaterów, dla których każdy nowy projekt jest początkiem nowej przygody. Osób pełnych pasji, nietuzinkowych, innowacyjnych. Utalentowanych i wyjątkowych, którzy tak jak Alfa Romeo wytyczają nowe drogi i wyróżniają się na tle ogółu. Zależało nam, żeby w ich DNA były siła i twórczość, a do działania napędzały ich emocje, pasja oraz dążenie do doskonałości - tak samo jak inżynierów oraz projektantów Alfy Romeo. Dlatego wybraliśmy bohaterów, których prace zachwycają, czasem onieśmielają, ale obok których na pewno nie można przejść obojętnie. Tak jak nie można być obojętnym wobec Alfy Romeo.
Artyści z kolei zwracają uwagę na to, czym dla nich jest marka Alfa Romeo i co ich przekonało do zaangażowania się w kampanię.
Oskar Zięta: - Jako dla miłośnika motoryzacji, marka Alfa Romeo jest dla mnie bardzo ważnym symbolem. Jej legenda, ponadczasowy design i kultowe modele miały ogromny wpływ na historię motoryzacji. Sam osobiście poluję na Alfę Romeo GTV 2000 z 1975 roku, czyli najlepszego rocznika. Zuza Krajewska: - Nie musiałam udawać, byłam sobą. Fotografka. Kobiety, które są tak często tematem moich zdjęć, ich siła, piękno, temperament, plus opowieść o mocnej maszynie o imieniu Giulia. Myślę, że to zagrało razem. Bez naciągania i reklamowej sztuczności.
Zuza Krajewska: - Nie musiałam udawać, byłam sobą. Fotografka. Kobiety, które są tak często tematem moich zdjęć, ich siła, piękno, temperament, plus opowieść o mocnej maszynie o imieniu Giulia. Myślę, że to zagrało razem. Bez naciągania i reklamowej sztuczności.
PUNKTY WSPÓLNE MIĘDZY ARTYSTAMI A ALFĄ ROMEO
Oskar Zięta: - Mimo że Alfa Romeo jest częścią wielkiego Koncernu, kierujemy się podobną filozofią - czujemy potrzebę dynamicznego rozwijania się, dopasowywania produktów do potrzeb szybko zmieniającego się świata. Podobnie jak w przypadku wielkich koncernów motoryzacyjnych zarówno nasza firma, jak i nasze produkty oceniane są w kontekście wysokich technologii, innowacyjności oraz nowych materiałów. Z myślą o środowisku naturalnym kierujemy się wyborem ekologicznych rozwiązań, kultywując ideologię „circular economy".
Zuza Krajewska: - Punkty wspólne między mną a Alfą? Może to, że staram się nie zawodzić i dbam o każdy detal w tym, co robię. I jestem samicą Alfa:)
Karolina Bryłka, Alfa Romeo Marketing Manager podsumowuje: - Właśnie to wszystko sprawiło, że uznaliśmy, iż nie kto inny, tylko tych dwoje artystów najlepiej wyraża esencję marki Alfa Romeo, na którą składają się: pasja, zaangażowanie i bezkompromisowe dążenie do doskonałości. A rezultatem naszego spotkania są dwa filmy, w których Zuza Krajewska i Oskar Zięta, opowiadając o swoim podejściu do pracy, pozwalają jednocześnie odczuć, co ich łączy z twórcami Alfy Romeo Giulia i Stelvio - podkreśla.
TO EMOCJE NAPĘDZAJĄ DO BYCIA LEPSZYM
Bohaterką pierwszego filmu jest Zuza Krajewska. Obserwując ją przy pracy i słuchając jej opowieści o tym, jak wielką rolę odgrywają u niej prawdziwe emocje, ludzie, z którymi pracuje, poszukiwanie w nich siły i wyrazistości, zaczynamy rozumieć, że są to jednocześnie cechy Alfy Romeo Giulii, która w filmie towarzyszy jej na drugim planie. Dla twórców Giulii oraz dla Krajewskiej piękno to stanowczo za mało, najważniejszy jest charakter. „(Kiedy) Patrzę na ludzi - mówi Krajewska - zawsze szukam czegoś, co jest mocne, co ma jakiś power. Obraz, który mnie nie porusza, mnie nie interesuje". To samo podejście doprowadziło do powstania Alfy Romeo Giulii, z logo Veloce, czyli „szybkiej", w której mocne sportowe zacięcie łączy się z niepowtarzalnym wdziękiem. Od jej wyrazistej sylwetki poruszającej się w miejskiej przestrzeni trudno oderwać oczy, jednocześnie wyobrażając sobie, czym musi być znalezienie się za jej kierownicą.
W drugim filmie spotykamy Oskara Ziętę, któremu w oddali towarzyszy dynamiczna Alfa Romeo Stelvio. Jego również widzimy przy pracy, projektant pochłonięty tworzeniem opowiada o uzależniającej sile bycia prekursorem innowacyjnych rozwiązań: „Jeżeli zrobisz coś oryginalnego, to nigdy nie będziesz podrabiał - mówi Zięta. - To jest jak narkotyk, coś w organizmie się uwalnia i motywuje dodatkowo do tego, żeby to dalej robić". Nie bez powodu w tle partneruje mu właśnie Stelvio, który przez Alfę Romeo został oznaczony symbolem Quadrifoglio - czterolistnej koniczynki - którym od 1923 roku marka wyróżnia swoje najbardziej fascynujące i przełomowe modele, będące znakiem rozpoznawczym bezkompromisowych osiągów i włoskiej pasji do wyścigów samochodowych. Pierwszy SUV Alfy Romeo, niezwykle dynamiczny, łączący w sobie jednocześnie moc i lekkość, jest pod tym względem idealnym urzeczywistnieniem filozofii projektowej Alfy Romeo „La Meccanica delle Emozioni".
Kampania Alfy Romeo „Powered by emotions" niezwykle sugestywnie opowiada o roli emocji w projektowaniu ich samochodów oraz o sile pasji, której efektem są ponadczasowe dzieła. Zapraszając do kampanii Zuzę Krajewską i Oskara Ziętę przedstawiciele marki pokazali, że swoje samochody tworzą z myślą o osobach, które żyją z pasją, nieustannie szukają dla siebie nowych wyzwań i dla których motorem dążeń zawsze są emocje.
___
źródło: Alfa Romeo Polska