Alfa Romeo i mistrz świata DTM Nicola Larini wracają razem na 1000 Miglia 2024

Odbywająca się od 11 do 15 czerwca 42. edycja wyścigu 1000 Miglia jest historyczną rekonstrukcją „najpiękniejszego wyścigu na świecie”, jak określił to wydarzenie Enzo Ferrari. W będącym od zawsze trochę wyścigiem, a trochę przygodą, tegorocznym wydarzeniu weźmie udział ponad 400 modeli samochodów zabytkowych. Ponad 50 z nich to Alfy Romeo, co czyni z nich największą reprezentację, a markę niekwestionowaną ikoną włoskich sportów motorowych. Dwa z nich to prestiżowe modele z zabytkowej kolekcji Alfy Romeo, zwykle prezentowane w muzeum w Arese: 1900 Super Sport (1954) i 1900 Super Sprint (1956).

Za kierownicą pierwszego zasiądzie Nicola Larini, mistrz DTM z 1993 roku prowadzący wtedy Alfę Romeo 155 V6 TI, wraz z pilotem rajdowym Giacomo Ciucci, co z pewnością zaowocuje silnymi emocjami dla wszystkich fanów sportów motorowych, a zwłaszcza dla miłośników Alfy, którzy pamiętają jego wyczyny w klasie Touring w latach 90. Z takim samym entuzjazmem zostanie powitany model 1900 Super Sprint (1956), który prowadzony będzie przez Andreę Farina, dziennikarza i eksperta od samochodów zabytkowych, któremu towarzyszyć będzie pilot Davide Cironi, influencer i youtuber, którego pasją są silniki.
 
Dwóm niezwykle rzadkim zabytkowym samochodom towarzyszyć będą nowe Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport, w specjalnej limitowanej serii, którą marka dedykuje pierwszemu zwycięstwu Alfy Romeo w wyścigu 1000 Miglia w 1928 roku, odniesionemu modelem 6C 1500 Super Sport. Odwiedzający będą mogli również po raz pierwszy zobaczyć Alfę Romeo Junior w ruchu; nowy kompaktowy samochód przywraca Alfie Romeo sportowy charakter w tym największym segmencie na rynku europejskim. To urzeczywistnienie wspólnych cech, które od zawsze łączą samochody z przeszłości z tymi produkowanymi obecnie przez markę Alfa Romeo.


Dwie prestiżowe Alfy Romeo w wyścigu

W legendarnym wyścigu 1000 Miglia wezmą udział dwa prawdziwe dzieła sztuki na czterech kołach należące do kolekcji Heritage, będącej częścią działu Stellantis zajmującego się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek Grupy. Model 1900 Sport Spider (1954) to niezwykle rzadki wyścigowy spider, wyprodukowany w liczbie zaledwie dwóch egzemplarzy, wyposażony w czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami. Samochód rozwija maksymalną moc 138 KM, co pozwala rozpędzić to ważące zaledwie 880 kg auto o efektywnej aerodynamice do prędkości 220 km/h. Wyróżniający się innowacyjną stylistyką, zaprojektowany przez Franco Scaglione dla atelier Carrozzeria Bertone, 1900 Sport Spider wyposażony jest w pięciostopniową skrzynię biegów oraz most tylny De Dion. W rezultacie jego osiągi i właściwości jezdne porównywalne są ze współczesnymi samochodami: auto na polecenia reaguje szybko i płynnie oraz znakomicie trzyma się drogi. 
Ten niezwykły samochód będzie rywalizował z numerem startowym „289”. Z numerem startowym „392” w wyścigu weźmie udział fascynująca Alfa Romeo 1900C Super Sprint (1956), eleganckie coupé , które stanowi odmianę „gran turismo" XX wieku. Model stał się sławny w latach 50. XX wieku, dzięki hasłu „rodzinny sedan, który zwycięża w wyścigach”. Alfa Romeo 1900 Super Sprint powstała na bazie skróconego podwozia Alfy Romeo 1900 sedan i została wyposażona w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik (z typowym dla marki podwójnym wałkiem rozrządu) o mocy 115 KM przy 5500 obr./min. Jak to było przyjęte w latach 50. ubiegłego wieku, wielcy włoscy projektanci kupowali podwozia od Alfy Romeo i tworzyli nadwozia zaprojektowane i wyprodukowane we własnym atelier. Tak też uczyniła mediolańska firma Touring, która w latach 1954-1955 zbudowała prawie 300 modeli opartych na Alfie Romeo 1900C Super Sprint.


Nicola Larini i legendarne zwycięstwa Alfy Romeo w klasie Touring

W latach 1992-2007 Alfa Romeo zdominowała wyścigi samochodowe w klasie Touring, najpierw dzięki modelowi 155, a następnie Alfie 156, zapisując niezapomniane rozdziały w historii sportów motorowych dziesiątkami zwycięstw w mistrzostwach we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Pierwsze sukcesy pojawiły się już w 1992 roku wraz ze zwycięstwem Nicoli Lariniego w mistrzostwach Włoch Superturismo za kierownicą Alfy 155 GTA, a rok później w Mistrzostwach Niemiec Samochodów Turystycznych (DTM) za kierownicą 155 V6 TI, bijąc wszelkie rekordy w najbardziej prestiżowych wówczas mistrzostwach samochodów turystycznych.
Na początku lat 90-tych, lista uczestników Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM) składała się wyłącznie z niemieckich producentów. Trwało to do 1993 roku, kiedy to marka Alfa Romeo zdecydowała o oficjalnym uczestnictwie Alfy 155 V6 Ti prowadzonej przez kierowców Alessandro Nanniniego i Nicolę Lariniego oraz innych samochodów powierzonych półamatorskim zespołom. Początki były niesamowite: podczas pierwszego spotkania w Zolder w Belgii, 155 V6 Ti odniosła zwycięstwo w obydwu wyścigach. W całym sezonie, na 20 wyścigów, Larini wygrał aż 10, które dodane do 2 zwycięstw Nanniniego i w połączeniu z licznymi miejscami na podium oraz wysokimi lokatami tych dwóch włoskich kierowców, dało Alfie Romeo tytuł zwycięzcy w klasyfikacji konstruktorów, a Lariniemu tytuł mistrzowski serii DTM. Było to prawdziwym szokiem dla niemieckiej konkurencji, która musiała pogodzić się ze zdobyciem miana Mistrza DTM 1993 przez włoską markę, debiutującą w tych wysokiej rangi zawodach. 
Następnie Alfa Romeo triumfowała w Mistrzostwach Wielkiej Brytanii Samochodów Turystycznych w 1994 r. oraz odniosła wiele zwycięstw w każdej części świata. Po wyczynach 155, w 1998 r. przyszła kolej na Alfę 156, która kontynuowała swoją drogę do sukcesu, zdobywając 13 tytułów mistrzowskich w klasyfikacji producentów i zespołów w ciągu swojej 10-letniej kariery, a nawet odnosząc zwycięstwo w swoim ostatnim wyścigu w 2007 r., kiedy model 156 został już wycofany z produkcji.


Alfa Romeo Junior, sportowy charakter w kompaktowym wydaniu

Sportowy charakter, kompaktowe wymiary i włoski styl rozpoznawalne już od pierwszego wejrzenia. Nowa Alfa Romeo Junior jest proponowana jako modny i wyjątkowy model, łączący urzekający styl z najbardziej zaawansowaną technologią w zakresie komfortu, łączności i dynamiki jazdy. Bezkompromisowy komfort, o czym świadczy najbardziej pojemny bagażnik wśród konkurentów klasy premium (400 l). 
Nowy model jest również dostępny w wersji hybrydowej i elektrycznej, bez rozróżnienia pod względem estetyki czy wyposażenia, ponieważ liczy się tylko fakt, że jest to w 100% Alfa Romeo. Nowa Alfa Romeo Junior, która diametralnie odmieni koncepcję sportowego charakteru w największym segmencie w Europie, opiera się na wyraźnym pragnieniu stworzenia kompaktowego samochodu o długości nieco ponad 4 metry, o zupełnie nowym, nowoczesnym sportowym charakterze, który wykracza poza same osiągi i zmierza w kierunku wyraźnego sportowego pozycjonowania charakterystycznego dla Alfy Romeo. Oczywiście jest to śmiały i ambitny cel, możliwy do osiągnięcia tylko przez markę, która może poszczycić się ponad stuletnią historią w sportach motorowych, zapisaną na torach wyścigowych i na codziennych drogach. Krótko mówiąc, nowy model to swego rodzaju „przewodnik” włoskiej marki poświęcony zaspokojeniu zmysłów, ponieważ samochód jest i pozostaje ekscytującym produktem, którego można doświadczać z pasją i zaangażowaniem.


Więcej informacji na temat Alfy Romeo Junior można znaleźć tutaj 

Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport, hołd dla 6C 1500 SS i jej legendarnego zwycięstwa w rajdzie Mille Miglia w 1928 roku

W 42. edycji rajdu 1000 Miglia nie mogło zabraknąć dwóch ważnych modeli: Giulii i Stelvio Quadrifoglio Super Sport z nowej, limitowanej serii specjalnej (zaledwie 450 sztuk dostępnych na całym świecie), która jest ukłonem w stronę legendarnego modelu 6C 1500 Super Sport prowadzonego przez Campariego i Ramponiego, zwycięzcy rajdu Mille Miglia w 1928 roku. Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport będące odważną reinterpretacją Quadrifoglio, po raz pierwszy oferowane w kolorze czarnym, to ambasadorzy kultowego sportowego charakteru, doskonałości technicznej i technologii, które zawsze plasowały te dwa modele na szczycie swoich segmentów pod względem zachowania na drodze i stosunku mocy do masy, zapewniając wyjątkowe, bezpośrednie i wciągające wrażenia z jazdy jakie oferuje tylko prawdziwa Alfa Romeo. Oba modele z limitowanej serii są również wyposażone w potężny silnik V6 o pojemności 2,9 litra generujący moc 520 KM i połączony z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Wzorcowa w swojej klasie dynamika jazdy Giulii i Stelvio Quadrifoglio Super Sport jest wynikiem zaskakującej lekkości, dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak: aluminium w przypadku silnika i włókna węglowego w przypadku wału napędowego, pokrywy silnika, tylnego spojlera i bocznych, zewnętrznych listew progowych


źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed
Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed

Alfa RomeoAlfa Romeo 33 Stradale debiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To pierwszy raz, kiedy ten model „fuoriserie” (zbudowany na zamówienie) bierze udział w międzynarodowym wydarzeniu otwartym dla publiczności organizowanym poza granicami Włoch.

Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280
Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280

Alfa Romeo | PRZEGLĄD DYNAMIKI: kultowy ośrodek testowy Balocco jest miejscem długo wyczekiwanych testów z dynamiki jazdy (proces homologacji w trakcie) nowego modelu Junior w jego najbardziej sportowej wersji - 280 KM VELOCE - w 100% elektrycznej i wyposażonej w dedykowane rozwiązania tylko dla Alfy Romeo.

Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM
Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM

ALFA ROMEO | Na kilka dni przed testami drogowymi, prace nad Junior VELOCE – wersją wyposażoną w specjalne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Sprint 1.5 T4 150KM DCT7 Mild-Hybrid
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony