NOWA ALFA ROMEO GIULIA I STELVIO 2023 - QUADROFOGLIO 100° ANNIVERSARIO

15 kwietnia 2023 roku mija dokładnie 100 lat, odkąd szczęśliwy znak Quadrifoglio, niezatarty symbol marki Alfa Romeo, pojawił się na wyścigowym modelu RL podczas XIV edycji wyścigu Targa Florio. Co więcej, to właśnie tego dnia sto lat temu Ugo Sivocci poprowadził auto z czterolistną koniczyną i podarował Alfie Romeo pierwsze zwycięstwo w historii.

Właśnie z okazji tej pamiętnej rocznicy Alfa Romeo przedstawia nową Giulię i Stelvio Quadrifoglio 2023 w ekskluzywnej, okolicznościowej wersji „Quadrifoglio 100th Anniversary” - limitowanej edycji zaledwie 100 egzemplarzy, zarówno dla Giulii, jak i Stelvio, będącej kwintesencją stuletniego rozwoju doskonałości technicznej stosowanej w samochodach wyścigowych i produkcyjnych. Ikoniczność i technologia łączą się, plasując oba modele na szczycie swoich segmentów, jako najlepsze w swojej klasie pod względem stosunku mocy do masy, zapewniając wyjątkowe, bezpośrednie i wciągające wrażenia z jazdy, jak przystało na prawdziwą Alfą Romeo. W limitowanej serii pojawiło się sporo nowych elementów, jak choćby specjalne, rocznicowe emblematy, adaptacyjne, w pełni LED-owe reflektory matrycowe i całkowicie cyfrowa tablica rozdzielcza w tradycyjnej, zaokrąglonej obudowie. 


Hołd dla legendy Quadrifoglio: premiera 100 ekskluzywnych samochodów tam, gdzie zaczęła się legenda

Aby uczcić stulecie czystego, sportowego charakteru, Quadrifoglio powraca do swojego ojczystego regionu, bowiem to Sycylia stała się tłem wybranym przez Alfę Romeo do uroczystej sesji fotograficznej, która oprócz bezpośredniego nawiązania do tradycji podkreśla także włoskie piękno i styl u jego źródła. To podróż, która po stu latach nie tylko się nie kończy, ale odkrywa na nowo, rzucając nowe modele Quadrifoglio w przyszłość, kultywując sukcesy z przeszłości.


U źródeł mitu

Legendarne Quadrifoglio, symbol szlachetnego włoskiego sportowca, zawsze identyfikował najbardziej wyjątkowe modele marki - nie tylko te biorące udział w wyścigach, ale także najmocniejsze i najbardziej ekskluzywne samochody drogowe. Z okazji setnej rocznicy symbol został przeprojektowany i zaproponowany w uroczystej wersji, dzięki nowoczesnej reinterpretacji Centro Stile Alfa Romeo, które przenosi graficznie historyczne logo w przyszłość, zachowując jej solidność i elegancję oraz ewoluując w zakresie kolorystyki.


Quadrifoglio
towarzyszy sportowej historii Alfy Romeo od samego początku. Legenda narodziła się 15 kwietnia 1923 r., z okazji 14. edycji jednego z najstarszych wyścigów samochodowych na świecie, Targa Florio, wydarzenia, które na początku ubiegłego wieku raz w roku zmieniało Sycylię w jeden z najbardziej znanych europejskich „salonów”. Emocjonujący, ale bardzo wymagający z technicznego punktu widzenia wyścig stanowił jeden z najważniejszych celów tamtych czasów dla kierowcy, który był w stanie ponownie poprowadzić do zwycięstwa nie tylko ówczesne modele samochodów, ale i całe marki do sukcesu rynkowego.

Z tego powodu w 1923 roku Alfa Romeo skupiła bardzo dużo uwagi do wyścigu na Sycylii, opracowując specjalną wersję RL i zatrudniając utalentowanych kierowców. Jedne z nich, Ugo Sivocci, uznany kierowca tamtych czasów, przywiezie do domu zwycięstwo. Dzięki swoim umiejętnościom i serii szczęśliwych zdarzeń sprawi, że czterolistna koniczyna zostanie na zawsze symbolem sportowej rywalizacji na maskach samochodów wyścigowych Alfy Romeo. Tym triumfem Alfa Romeo została wręcz katapultowana na Olimp producentów samochodów, nieodwołalnie łącząc symbol Quadrifoglio z legendarnymi samochodami marki i robiąc miejsce długiej serii sukcesów osiągniętych przez niezapomnianych kierowców.

Od pierwszych Mistrzostw Świata samochodowego Grand Prix w 1925 roku, poprzez Mille Miglia, Targa Florio i „24-godzinny wyścig Le Mans”, Alfa Romeo dominowała w świecie zawodów sportowych. Jednak szczęśliwy symbol szybko zaczął wyróżniać także najbardziej ekskluzywne samochody drogowe. Po raz pierwszy emaliowany znaczek z Quadrifoglio pojawi się na Giulii Sprint GT Veloce. W ten sposób rozpoczęła się tradycja, która trwa do dziś, charakteryzując najmocniejsze wersje samochodów, przeznaczone dla koneserów kochających sportową jazdę.


NOWA ALFA ROMEO GIULIA I STELVIO QUADROFOGLIO 2023

Giulia i Stelvio „Quadrifoglio 100° Anniversario” są wynikiem stuletniego dążenia do doskonałości technicznej stosowanej w samochodach wyścigowych i produkcyjnych. Silnik 2.9 V6 został wzmocniony do 520 KM (dla Europy, Wielkiej Brytanii i Chin) i jest połączony z nowym mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Jest to bardzo istotny element, który dzięki specyficznemu zestrojeniu wywodzącemu się z doświadczenia projektowego Giulii GTA pomaga poprawić prowadzenie i trakcję samochodu, optymalizując przenoszenie momentu obrotowego, zwiększając stabilność, zwinność i prędkość na zakrętach. Najlepsza w swojej klasie dynamika jazdy jest wynikiem zaskakującej lekkości, dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak aluminium w silniku i włókno węglowe w wale napędowym, masce, spojlerze i progach. W Giulii zastosowano też element aktywnej aerodynamiki w postaci przedniego spojlera z włókna węglowego: po jego aktywacji kontroluje on jakość przepływu powietrza pod pojazdem, zwiększając stabilność i osiągi. Zastosowano także układ wydechowy firmy Akrapovic, który nadaje obu modelom niepowtarzalny dźwięk.


Silna osobowość na zewnątrz w odświeżonej Giulii i Stelvi charakteryzuje się lampami typu „3+3”, z nowymi reflektorami Full-LED Matrix, które oferują adaptowalne strumienie światła dla optymalnego oświetlenia drogi w każdych warunkach, gwarantując z jednej strony oszczędność energii, a z drugiej dużą poprawę bezpieczeństwa i mniejsze zmęczenie oczu. Wyjątkowość wersji podkreślają również koła: 19-calowe, polerowane, sportowe felgi aluminiowe z 5 otworami dla Giulii i 21-calowe dla Stelvio z nowymi i ekskluzywnymi zaciskami hamulcowymi w kolorze złotym. Ten sam kolor wyróżnia emblemat upamiętniający 100. rocznicę Quadrifoglio, który umieszczony został na błotnikach obu samochodów. Aby nadać jeszcze więcej sportowego charakteru, zarówno w przypadku Giulii, jak i Stelvio, osłona chłodnicy i obudowy lusterek są wykonane z włókna węglowego z widoczną strukturą. Dostępne są trzy kolory nadwozia: Rosso Etna, Verde Montreal i Nero Vulcano.


Ten sam sportowy charakter można znaleźć we wnętrzu, w którym dominuje ekskluzywne połączenie czarnej skóry i Alcantary, dodatkowo ozdobione ekskluzywnymi, złotymi przeszyciami, a także elementy deski rozdzielczej i tunelu środkowego wykonanego z prawdziwego włókna węglowego. Na desce rozdzielczej obok czterolistnej koniczyny dominuje wyszycie z rocznicowym numerem „100”, także w charakterystycznym, złotym kolorze. Kierownica pokryta jest skórą i Alcantarą z czarnymi przeszyciami i wstawkami z włókna węglowego.


Nowa jest także tablica przyrządów, choć nadaj charakteryzująca się historycznym, "tubowym" designem. W miejscu analogowych zegarów pojawił się zupełnie nowy, 12,3-calowy ekran TFT, z którego można uzyskać dostęp do wszystkich informacji o samochodzie i parametrach związanych z systemami jazdy autonomicznej. W Quadrifoglio, oprócz trzech możliwych układów wyświetlania treści dostępnych w całej gamie Alfa Romeo, debiutuje ekskluzywna konfiguracja „Race”. Tryb „Race” gromadzi na centralnym ekranie najważniejsze informacje, które każdy kierowca chce mieć pod kontrolą: obrotomierz, prędkościomierz i aktualnie wybrany bieg w czasie jazdy z dźwignia zmiany biegów ustawioną do ręcznej zmiany przełożeń. Układ wyświetlania treści można dostosować, umieszczając dodatkowe informacje w bocznych sekcjach - w tym również informacje dotyczące wydajności pojazdu i układu napędowego.


ZOBACZ WIĘCEJ NA KANALE:

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat
Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

ALFA ROMEO | Zaprezentowana w wersji Sprint podczas Salonu Samochodowego w Turynie 21 kwietnia 1954 roku, legendarna Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - ma już 70 lat Z okazji tej rocznicy, Centro Stile Alfa Romeo stworzyło specjalne jubileuszowe logo. Oficjalne obchody odbędą się w pierwszy weekend czerwca w Muzeum Arese, a towarzyszyć im będzie parada, konferencja Backstage i specjalna wystawa

Od DTM do Super 2000 - legendy na scenie Muzeum Alfy Romeo
Od DTM do Super 2000 - legendy na scenie Muzeum Alfy Romeo

Alfa Romeo | Od 1992 do 2007 roku Alfa Romeo wiodła prym w wyścigach samochodowych w klasie Touring, najpierw dzięki modelowi 155, a następnie modelowi 156 stuningowanemu przez Sergio Limone z „nowej” Alfy Corse

Alfa Romeo: Milano Name is not OK? “Alfa Romeo Junior” then!
Alfa Romeo: Milano Name is not OK? “Alfa Romeo Junior” then!

Alfa Romeo | Podczas jednego z najważniejszych tygodni dla przyszłości Alfy Romeo, włoski urzędnik państwowy oświadczył, że używanie nazwy „Milano” - wybranej przez markę dla niedawno zaprezentowanego nowego kompaktowego samochodu sportowego - jest prawnie zabronione.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Tonale Veloce 1.5 160KM + 20KM  Mhev, 2024
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Tonale NOWOŚĆ Tributo Italiano 160+20KM MHEV 2024
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Tonale Veloce MHEV 1.5 180KM AT7 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2022

Odwiedź nasze salony