Współpraca dwóch najbardziej rozpoznawalnych marek w sportach motorowych rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy marka Alfa Romeo dołączyła do zespołu w charakterze sponsora tytularnego. Wierna swojej wieloletniej tradycji w duchu współzawodnictwa, Alfa Romeo ponownie podjęła wyzwanie.
Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „Przedłużenie naszej współpracy z Alfą Romeo to prawdziwe oświadczenie woli obu stron. W zespole Sauber, Alfa Romeo znalazła zaangażowanego, zorientowanego na wyniki partnera, któremu mogła powierzyć swoją markę: jesteśmy zaszczyceni, mogąc nieść w przyszłość dziedzictwo marki i być częścią przeszłych sukcesów Alfy Romeo. Obie strony zawsze dążyły, aby współpraca ta przyniosła efekty w dłuższej perspektywie: w ostatnich trzech sezonach położyliśmy pod to solidny fundament i zamierzamy czerpać korzyści z tej pracy w sezonie 2021 i kolejnych”.
Mike Manley, dyrektor generalny FCA: „Wyścigi i osiągi są głęboko zakorzenione w DNA Alfy Romeo. Marka narodziła się praktycznie na torze wyścigowym i dzisiaj nadal rywalizuje na najbardziej zaawansowanym technologicznie poziomie sportów motorowych. Współpraca z zespołem Sauber pozwala również naszym Klientom korzystać z ekskluzywnego know-how w dziedzinie wyścigów, jak ma to miejsce w przypadku nowych modeli Giulia GTA i GTAm, w projektowaniu których brał udział zespół techniczny Sauber Engineering, szczególnie w zakresie zaawansowanej aerodynamiki”.
-
SPECJALNA GRAFIKA NA GRAND PRIX IMOLA 2020
Aby uczcić kontynuację współpracy i oddać hołd wszystkim fanom włoskich samochodów wyścigowych, Alfa Romeo przygotowała ekskluzywną grafikę nadwozia bolidu C39, które zostanie zaprezentowane na zbliżających się Mistrzostwa Imola Grand Prix, ważnym wydarzeniu i miejscu zarówno dla marki, jak i włoskiej tradycji sportów motorowych. Zaprojektowane przez Centrum Stylu, przedstawia włoską flagę na górnej części pokrywy silnika i tylnym skrzydle, wtapiającą się w koloryt o nazwie „Speed-Pixel” wyróżniający się dynamiczną linią.
Logo przygotowane z okazji 110. rocznicy powstania marki Alfa Romeo pojawia się w widocznym miejscu, również na pokrywie silnika, wraz z napisem „Welcome back, Imola”, potwierdzając tym samym, że tor w Imoli to jeden z najbardziej ikonicznych i znakomitych torów wyścigowych we Włoszech. Od kategorii Touring i Sport po Formułę 1, Imola była miejscem wielkich zwycięstw Alfy Romeo we wszystkich trzech kategoriach.
-

-
KIMI RAIKKONEN I ANTONIO GIOVINAZZI KIEROWCAMI ALFA ROMEO RACING ORLEN W 2021
Marka Alfa Romeo z zadowoleniem przyjmuje przedłużenie kontraktów Kimiego Räikkönena i Antonio Giovinazziego na 2021 rok w Formule 1 z zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN.
Antonio Giovinazzi, pierwszy od ośmiu lat włoski kierowca, który zapewnił sobie stabilną pozycję za kierownicą samochodu Formuły 1 i odegrał kluczową rolę w rozwoju zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Jego postępy i osiągi w pierwszych dwóch sezonach były znaczące i konsekwentne, a ta ostatnia cecha jest fundamentalnym czynnikiem sukcesu w Formule 1. W bieżącym sezonie Antonio zaliczył wiele dobrych występów w poszczególnych wyścigach. Zespół zawsze wspierał włoskiego asa z wielką determinacją. Dla Alfy Romeo, bycie świadkiem stałego postępu w dążeniu do coraz wyższych i lepszych wyników jest misją, ale przede wszystkim źródłem wielkiej dumy. Więź między włoskimi kierowcami a Alfą Romeo wywodzi się z historii sportów motorowych od momentu, gdy w 1950 roku producent Alfa Romeo zwyciężył podczas inauguracyjnego sezonu najważniejszej kategorii wyścigów samochodowych z Nino Fariną za kierownicą Alfy Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta".
Antonio Giovinazzi: „Przez ostatnie dwa sezony Alfa Romeo Racing ORLEN była moim domem w Formule 1 i cieszę się, że współpraca ta może trwać jeszcze przez kolejny rok. Zespół pokłada we mnie dużo wiary, a ja zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, by odwdzięczyć się za to zaufanie ciężką pracą i zaangażowaniem: osiągnęliśmy sporo dobrych wyników i czuję, że wykonaliśmy swoją robotę, aby osiągnąć postępy w zespole. Ale droga przed nami jest jeszcze długa i chcemy wspólnie osiągnąć znacznie więcej. Między tym i następnym sezonem będzie duża ciągłość, więc wszystko, nad czym będziemy pracować od teraz do końca roku, będzie się już liczyło w następnym sezonie i jesteśmy gotowi dać z siebie wszystko”.
Mike Manley, dyrektor generalny FCA: „Z radością informujemy o przedłużeniu kontraktu Antonio Giovinazziego z Alfa Romeo Racing w roku 110-lecia istnienia Alfy Romeo. Jego pasja i zaangażowanie naprawdę uosabia wartości marki. Dzięki swoim solidnym występom, Antonio odegrał kluczową rolę w podtrzymaniu entuzjazmu fanów i przyczynił się do tego, że zespół Alfa Romeo Racing ORLEN stał się ambasadorem tradycji europejskiej doskonałości technicznej i włoskiego ducha. Po przedłużeniu kontraktu Antonio, spodziewamy się dalszych postępów zarówno technicznych, jak i na torze, które zapiszą nowe rozdziały do długiej i wspaniałej historii Alfy Romeo w Formule 1”.
Jeden z najbardziej doświadczonych kierowców w historii Formuły 1, Kimi Räikkönen będzie nadal wnosił do zespołu znakomitą mieszankę umiejętności, rzemiosła wyścigowego i wiedzy technicznej, dzięki której zadebiutował w F1 w 2001 roku, startując w Sauber F1 Team. 41-letni Fin, Mistrz Świata z 2007 roku, wielokrotnie demonstrował swoje zaangażowanie w tę dyscyplinę sportu.
Kimi, jeden z najpopularniejszych kierowców Formuły 1, mający rzeszę kibiców na całym świecie, większość swoich uwag przekazuje bezpośrednio na torze, ale także w biurze inżynieryjnym, gdzie jego opinie techniczne i imponująca spostrzegawczość były cennym wkładem w zespół w ciągu ostatnich dwóch sezonów.
Kimi Räikkönen: „Alfa Romeo Racing ORLEN to dla mnie więcej niż tylko zespół, to druga rodzina. Tak wiele osób, które towarzyszyły mi podczas mojego debiutu w Formule 1 w 2001 roku, nadal tu jest, a wyjątkowa atmosfera tego zespołu jest dla mnie dodatkową motywacją, by kontynuować karierę w przyszłym roku, który będzie już moim 19. sezonem. Nie byłoby mnie tutaj, gdybym nie wierzył w projekt zespołu i w to, co uważamy, że możemy razem osiągnąć. To zespół, który ceni ciężką pracę bardziej niż słowa, a ta postawa pasuje do mojego stylu. Nie mogę doczekać się przyszłego roku i mam nadzieję, że razem uda nam się przesunąć o kilka pozycji w górę”.
Ta deklaracja podkreśla zaangażowanie zespołu, a Kimi i Antonio są zgranym duetem kierowców, który zapewnia zdrową mieszankę doświadczenia i młodzieńczego entuzjazmu. Dzięki przedłużeniu współpracy z kierowcami, zespół Alfa Romeo Racing ORLEN kładzie solidne podwaliny pod sezon 2021, w którym będzie mógł nadal koncentrować się na wynikach.
Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „Bardzo się cieszę, że zespół może kontynuować współpracę z Kimim i Antonio przez kolejny sezon. Kimi to kierowca, którego nie trzeba przedstawiać, jego talent podziwiamy już od 2001 roku i wciąż widzę w nim pasję i motywację za każdym razem, gdy siada za kierownicą. Można ufać, że wydobędzie z samochodu 100% jego możliwości. To prawdziwy lider dla osób, które z nim pracują. Antonio dobrze zakończył ubiegłoroczną kampanię i kontynuował swoją pracę, doskonaląc umiejętności przez cały sezon 2020. Zarówno na torze, jak podczas briefingu inżynierów, Antonio odgrywa kluczową rolę dla naszego zespołu i w pełni zasługuje na nowy kontrakt na sezon 2021. Jego postawa, zaangażowanie i zaraźliwy entuzjazm to ogromny atut dla zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN”.
-

-
Alfa Romeo i Sauber Group: techniczne i biznesowe partnerstwo.
Partnerstwo Alfy Romeo i Grupy Sauber wykracza poza świat wyścigów. Współpraca ta pozwala na przeniesienie wiedzy technicznej Sauber Engineering do seryjnej produkcji samochodów Alfy Romeo, z wykorzystaniem wiedzy działów inżynierii i aerodynamiki firmy Sauber oraz jej kompetencji w produkcji kompozytów i dodatków. Alfa Romeo powierza również firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego zastosowanych w modelach GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę. Należą do nich: nowy przedni zderzak i regulowany przedni splitter, listwy progowe, wlot powietrza, spojler GTA, a także aerodynamiczne skrzydło GTAm. Ze względu na ręcznie regulowane skrzydła, przednie i tylne, Giulia GTAm może dostosować swoje aerodynamiczne możliwości do każdego rodzaju toru lub drogi, dokładnie według życzeń i preferencji kierowcy. Pomiary w tunelu aerodynamicznym nie ograniczyły się tylko do wykończenia skrzydeł, ale zostały również rozszerzone na podwozie, które, jak w przypadku Giulii Quadrifoglio, jest w pełni zabezpieczone osłoną. GTA i GTAm mają również specjalny, nowy dyfuzor, który może zwiększyć docisk samochodu, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność na drodze przy dużych prędkościach. W przypadku Giulii GTAm, duża siła aerodynamiczna jest w stanie zapewnić imponujący współczynnik docisku, 2 razy większy niż w GTA i 3 razy większy niż w Giulii Quadrifoglio, który już teraz wyznacza standardy w swojej klasie.
110 lat historii na torach całego świata.
Rok po rozpoczęciu działalności 24 czerwca 1910 roku, marka Alfa Romeo oficjalnie zadebiutowała w świecie zawodów motorowych, wygrywając swój pierwszy wyścig w Modenie. Od tamtej pory jej sportowa legenda wzbogaciła się o zwycięstwa i podia w wielu międzynarodowych mistrzostwach. Związek Alfy Romeo z Formułą 1 zapisał się w historii sportów motorowych: „Biscione”, jak Alfę Romeo nazywa się we Włoszech, zwyciężyło w pierwszych Mistrzostwach Grand Prix inauguracyjnego sezonu najważniejszej kategorii wyścigów samochodowych w 1950 roku, z Nino Fariną za kierownicą Alfy Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta". Sukces ten został powtórzony w 1951 roku przez Juana Manuela Fangio za kierownicą Alfetty 159. Odnowienie tego zaangażowania jest także idealnym sposobem na kontynuowanie obchodów 110-lecia marki.
___
źródło: Alfa Romeo Polska.