Alfa Romeo 33 Stradale powraca na tor Monza, miejsce swojego debiutu 56 lat temu

Po światowej premierze nowej 33 Stradale, która odbyła się wczoraj w Muzeum Alfy Romeo, marka oferuje pasjonatom światowych sportów motorowych jeszcze silniejsze emocje: powrót do „Świątyni prędkości” na torze Monza podczas Grand Prix Włoch. Dokładnie 31 sierpnia 1967 roku, na kilka tygodni przed oficjalną prezentacją na Targach Motoryzacyjnych w Turynie kultowy samochód zadebiutował na legendarnym torze.

Wybór lokalizacji nie był przypadkowy, uosabiał bowiem związek między światem samochodów wyścigowych i drogowych, a także oznaczał oficjalny powrót marki Alfy Romeo do rywalizacji w zawodach wraz z projektem 33. Powstała na bazie samochodu wyścigowego Tipo 33, Alfa 33 Stradale natychmiast wzbudziła podziw ze względu na swoje porywające osiągi i rzeźbione nadwozie zaprojektowane przez Franco Scaglione.

Dzisiaj, tuż przed boksem zespołu Alfa Romeo F1 Team, można było poczuć te same silne emocje, kiedy w świetle reflektorów znalazła się nowa 33 Stradale: prawdziwy „manifest” możliwości włoskiej marki – teraz i w przyszłości – w zakresie wzornictwa, stylu i wrażeń z jazd. Wyprodukowane w zaledwie 33 ekskluzywnych egzemplarzach, w unikalnym procesie rzemieślniczym, nowe „dwumiejscowe” coupé łączy w sobie tradycję i przyszłość, przenosząc Alfę Romeo w XXI wiek. A jej debiut nie mógł się odbyć gdzie indziej, jak tylko na tym samym torze, na którym 56 lat temu narodziła się jej legenda. To ten sam tor, na którym 3 września 1950 roku Alfa Romeo zdobyła pierwszy tytuł w historii Formuły 1, z Nino Fariną za kierownicą Tipo 158 „Alfetta”.



Z tej niezwykłej okazji, bolidy zespołu Alfa Romeo F1 Team zostaną ozdobione specjalnym malowaniem, aby uczcić debiut nowej 33 Stradale, widocznym w złotym kolorze felg oraz nazwie umieszczonej z boku i na tylnym skrzydle. Nie mogło zabraknąć także emblematu Quadrifoglio, w odświeżonej wersji przygotowanej z okazji setnej rocznicy jego powstania. Oznaczenie po raz pierwszy użyte przez Ugo Sivocciego w 1923 roku i przyjęte od lat 60. jako oficjalny emblemat Alfy Romeo wyróżniający modele o największych osiągach, do których należy również nowa kreacja Alfy Romeo.

Ponadto włoskie barwy narodowe umieszczone na masce bolidów Valtteriego Bottasa i Zhou Guanyu zmieniono na zielony kolor „Quadrifoglio” z białymi akcentami, uzupełniając czerwony kolor nadwozia. Flagę, która jest umieszczona z boku samochodu, ożywiono mocną ukośną linią, jeszcze bardziej podkreślając dynamiczny wygląd bolidu. Podobne odświętne akcenty, zarówno pod względem stylu, jak i kolorystyki, odnajdujemy na kombinezonach wyścigowych dwóch kierowców zespołu Alfa Romeo F1 Team: włoska flaga ożywa w asymetrycznym połączeniu czerwieni z przodu i zieleni z tyłu, z pionowym konturem samochodu biegnącym od klatki piersiowej do ramion kierowców. Ponadto nazwiska Bottasa i Zhou są w kolorze złotym, a na ich ramionach wyróżnia się nowy emblemat „Quadrifoglio 100 Anniversario”.



źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed
Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed

Alfa RomeoAlfa Romeo 33 Stradale debiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To pierwszy raz, kiedy ten model „fuoriserie” (zbudowany na zamówienie) bierze udział w międzynarodowym wydarzeniu otwartym dla publiczności organizowanym poza granicami Włoch.

Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280
Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280

Alfa Romeo | PRZEGLĄD DYNAMIKI: kultowy ośrodek testowy Balocco jest miejscem długo wyczekiwanych testów z dynamiki jazdy (proces homologacji w trakcie) nowego modelu Junior w jego najbardziej sportowej wersji - 280 KM VELOCE - w 100% elektrycznej i wyposażonej w dedykowane rozwiązania tylko dla Alfy Romeo.

Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM
Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM

ALFA ROMEO | Na kilka dni przed testami drogowymi, prace nad Junior VELOCE – wersją wyposażoną w specjalne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Sprint 1.5 T4 150KM DCT7 Mild-Hybrid
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony