Alfa Romeo 33 Stradale powraca na tor Monza, miejsce swojego debiutu 56 lat temu

Po światowej premierze nowej 33 Stradale, która odbyła się wczoraj w Muzeum Alfy Romeo, marka oferuje pasjonatom światowych sportów motorowych jeszcze silniejsze emocje: powrót do „Świątyni prędkości” na torze Monza podczas Grand Prix Włoch. Dokładnie 31 sierpnia 1967 roku, na kilka tygodni przed oficjalną prezentacją na Targach Motoryzacyjnych w Turynie kultowy samochód zadebiutował na legendarnym torze.

Wybór lokalizacji nie był przypadkowy, uosabiał bowiem związek między światem samochodów wyścigowych i drogowych, a także oznaczał oficjalny powrót marki Alfy Romeo do rywalizacji w zawodach wraz z projektem 33. Powstała na bazie samochodu wyścigowego Tipo 33, Alfa 33 Stradale natychmiast wzbudziła podziw ze względu na swoje porywające osiągi i rzeźbione nadwozie zaprojektowane przez Franco Scaglione.

Dzisiaj, tuż przed boksem zespołu Alfa Romeo F1 Team, można było poczuć te same silne emocje, kiedy w świetle reflektorów znalazła się nowa 33 Stradale: prawdziwy „manifest” możliwości włoskiej marki – teraz i w przyszłości – w zakresie wzornictwa, stylu i wrażeń z jazd. Wyprodukowane w zaledwie 33 ekskluzywnych egzemplarzach, w unikalnym procesie rzemieślniczym, nowe „dwumiejscowe” coupé łączy w sobie tradycję i przyszłość, przenosząc Alfę Romeo w XXI wiek. A jej debiut nie mógł się odbyć gdzie indziej, jak tylko na tym samym torze, na którym 56 lat temu narodziła się jej legenda. To ten sam tor, na którym 3 września 1950 roku Alfa Romeo zdobyła pierwszy tytuł w historii Formuły 1, z Nino Fariną za kierownicą Tipo 158 „Alfetta”.



Z tej niezwykłej okazji, bolidy zespołu Alfa Romeo F1 Team zostaną ozdobione specjalnym malowaniem, aby uczcić debiut nowej 33 Stradale, widocznym w złotym kolorze felg oraz nazwie umieszczonej z boku i na tylnym skrzydle. Nie mogło zabraknąć także emblematu Quadrifoglio, w odświeżonej wersji przygotowanej z okazji setnej rocznicy jego powstania. Oznaczenie po raz pierwszy użyte przez Ugo Sivocciego w 1923 roku i przyjęte od lat 60. jako oficjalny emblemat Alfy Romeo wyróżniający modele o największych osiągach, do których należy również nowa kreacja Alfy Romeo.

Ponadto włoskie barwy narodowe umieszczone na masce bolidów Valtteriego Bottasa i Zhou Guanyu zmieniono na zielony kolor „Quadrifoglio” z białymi akcentami, uzupełniając czerwony kolor nadwozia. Flagę, która jest umieszczona z boku samochodu, ożywiono mocną ukośną linią, jeszcze bardziej podkreślając dynamiczny wygląd bolidu. Podobne odświętne akcenty, zarówno pod względem stylu, jak i kolorystyki, odnajdujemy na kombinezonach wyścigowych dwóch kierowców zespołu Alfa Romeo F1 Team: włoska flaga ożywa w asymetrycznym połączeniu czerwieni z przodu i zieleni z tyłu, z pionowym konturem samochodu biegnącym od klatki piersiowej do ramion kierowców. Ponadto nazwiska Bottasa i Zhou są w kolorze złotym, a na ich ramionach wyróżnia się nowy emblemat „Quadrifoglio 100 Anniversario”.



źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA
Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną INTENSA

Alfa Romeo | Nowa seria specjalna Intensa jest dostępna na wszystkich modelach Alfy Romeo i oddaje hołd tożsamości marki poprzez ekskluzywne elementy i wykończenia, które w połączeniu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi zapewniają wyjątkowe i emocjonujące wrażenia z jazdy.

Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności
Alfa Romeo ujawnia szczegóły innowacyjnego systemu Q4, projektu opartego na wydajności

Alfa Romeo | Właśnie zakończyły się międzynarodowe testy prasowe modelu Junior Ibrida Q4 – wersji z napędem na wszystkie koła, która zapewnia ekstremalną kontrolę i wysokie osiągi w każdych warunkach, bez kompromisów w zakresie masy i efektywności

Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie
Innowacyjna technologia Q4 debiutuje w Alfie Junior, teraz z najszerszą gamą w segmencie

Alfa Romeo | Junior Ibrida Q4 dodatkowo uzupełnia gamę nowego modelu, który jest już dostępny w sprzedaży w 38 krajach. W zaledwie kilka miesięcy od swojej premiery klienci złożyli już ponad 27 000 zamówień na całym świecie, z czego znaczącą część, aż 19% stanowi wersja z napędem elektrycznym (BEV).

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 GME 280 KM Q4 ALFA RED
  • Model: Giulia
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano 1.5MHEV 180KM DCT7 Alfa Red + CZARNY DACH
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2 136KM MHEV eDCT6 szary Arese + SZKLANY DACH
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony