Andrea Nucita, zwycięzca Rajdowego Pucharu Abartha 2019, w którym wystartował za kierownicą Abartha 124 rally i młody norweski kierowca, Dennis Hauger, zdobywca pierwszego miejsca we włoskich Mistrzostwach F4 Championship powered by Abarth 2019, rywalizowali za kierownicą Abartha 695 70° Anniversario, ubiegając się o tytuł „Mistrza Mistrzów”.
Rywalizacja była bardzo wyrównana, a mistrzowie ścigali się zarówno na torze wyścigowym, jak i na nawierzchni szutrowej. Każdy z nich uzyskiwał przewagę, prowadząc na ulubionym terenie. Skonfrontowano dwa różne style jazdy. Tor wyścigowy wymaga precyzji, ciągłości i umiejętności wykorzystania pełnej mocy silnika na precyzyjnym odcinku. Droga szutrowa wymaga natomiast umiejętności improwizacji, kontroli poślizgu i, pomimo trudnej nawierzchni, skuteczniejszego poszukiwania osiągów, wykorzystując jednocześnie właściwą stabilność i przyczepność. Mimo tego cel był tylko jeden: być szybszym niż przeciwnik.
Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA, powiedział: „Chcieliśmy zakończyć sezon 2019 i rozpocząć kolejny od niezwykłego wyzwania. Andrea i Dennis to dwóch różnych kierowców, jeśli chodzi o charakterystykę jazdy, styl i doświadczenie. Pochodzą z dwóch odmiennych kategorii sportów samochodowych, ale łączy ich wspólny mianownik: w sercu noszą Abartha. Umieściliśmy ich za kierownicą nowego Abartha 695 70° Anniversario z fantastycznym wynikiem”.
Napolitano kontynuował: „Wszyscy kierowcy i zespoły Abartha, zarówno Ci na torach, jak i Ci w rajdach, są niezwykle istotni dla naszych prac badawczo-rozwojowych. Dla nas wyścigi oznaczają rygorystyczne testowanie rozwiązań technologicznych, które czasem wykorzystywane są w produkcji seryjnej. W 2020 roku nadal będziemy angażować się w wyścigi zarówno na torze w Formule 4 we Włoszech i Niemczech, jak i w rajdach, podczas Rajdowych Mistrzostw Europy i Pucharu Rajdu Abarth. Bo my uwielbiamy codziennie się sprawdzać i doskonalić, tak jak uczył nas Carlo Abarth”.
Cały dzień upłynął pod znakiem widowiska za kierownicą supersamochodu Abartha 695 70° Anniversario. Obaj kierowcy pokonywali zakręty wymagającego toru Romagna z wielką wirtuozerią, hamując w ostatniej możliwej chwili i wchodząc w poślizgi podczas przyspieszania. Samochód udowodnił, że jest w stanie dostosować się zarówno do bardziej akrobatycznej jazdy Nucity, jak i do tej bardziej precyzyjnej w wykonaniu Haugera.
-