112. ROCZNICA MARKI ALFA ROMEO

Dla miłośników Alfy data 24 czerwca jest szczególna: w tym dniu w Mediolanie, w 1910 roku, została założona Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, spółka, która wkrótce potem stała się marką Alfa Romeo i podbiła serca wielu pokoleń kierowców. We wszystkich regionach na świecie z okazji tej właśnie rocznicy organizowanych będzie wiele uroczystych imprez.

W Muzeum Alfy Romeo od piątku 24 czerwca do niedzieli 26 czerwca zaplanowano weekend imprez poświęconych właśnie fanom - „Plemieniu” tej marki. Wszystko jest gotowe na przyjęcie miłośnikom Alfy Romeo, którzy co roku zjeżdżają się do Arese z całego świata, aby dzielić się swoją dumą i zamiłowaniem do marki. Chlubą jest zasiadać za kierownicą własnej Alfy Romeo i jechać po wewnętrznym torze Muzeum, w paradach, które rozpoczynają i kończą każdy dzień obchodów. Pasja ta jest wspólna dla wszystkich Klubów, które są prawdziwymi ambasadorami marki.

Z okazji 112. rocznicy swojego istnienia, Alfa Romeo składa hołd swoim Klubom, poświęcając im część Muzeum: stałą ekspozycję, która poprzez serię filmów nakręconych bezpośrednio przez Kluby i wyświetlanych na dwóch ekranach opowiada o życiu i pasji miłośników Alfy. Zdjęcia napływające z każdego kontynentu, od Chin po Amerykę Łacińską, od Nowej Zelandii po Afrykę Południową, świadczą o stałym zaangażowaniu w promowanie marki i produktów Made in Italy na całym świecie.

Na zewnątrz, na zielonym terenie przed wejściem do Muzeum, zainaugurowano akcję Trees4Clubs: na każdym drzewie zostanie umieszczona tabliczka przygotowana przez jeden z Klubów, potwierdzając w ten sposób silną więź i głębokie korzenie łączące je z marką. Tabliczki zostaną odsłonięte w sobotę 25 czerwca o godz. 11.00, a następnie o godz. 15.00 w Sali Giulia odbędzie się Club Meeting, doroczne spotkanie Klubów Alfy Romeo, na którym w tym roku pojawi się kilkadziesiąt Klubów z całego świata.

Niedziela, 26 czerwca, będzie poświęcona innej ważnej rocznicy – 60. urodzinom modelu Giulia. Zarówno we włoskich rodzinach, jak i na torze wyścigowym czy w barwach włoskiego munduru, Giulia jest symbolem Alfy Romeo i ikoną pewnej epoki. Liczne egzemplarze modeli z lat 60. i 70. pojawią się na wewnętrznym torze Muzeum, aby wziąć udział w niezwykłym zlocie i paradzie. Następnie, w Sali Giulia odbędzie się konferencja z cyklu „Backstage”, podczas której odbędzie się rewia różnych wersji i odmian tego legendarnego samochodu. Zobaczymy m.in. Alfę Giulię należącą do włoskiej Policji Państwowej (Polizia di Stato) wypożyczoną z Autocentro w Turynie, która pasuje idealnie do modelu znajdującego się na ekspozycji w Muzeum w sekcji „Alfa w mundurze” („Alfa in divisa”).

-

-

Ponadto, przez cały weekend będzie można podziwiać dwa egzemplarze furgonetek Alfa Romeo z lat 50. XX w.: „455” i „Mille” należące do kolekcji zabytkowych samochodów Marazzato w Stroppiana (prowincja Vercelli). Kolekcja składa się z ponad 200 pojazdów, ale większość stanowią zabytkowe furgonetki i autobusy.

Pełny program obchodów na zbliżający się weekendu (24-26 czerwca) w Muzeum Alfa Romeo można zobaczyć na stronie www.museoalfaromeo.com.

___
źródło: Alfa Romeo Polska.

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior debiutuje w Paryżu w wersji IBRIDA -  Najszersza gama w segmencie
Alfa Romeo Junior debiutuje w Paryżu w wersji IBRIDA - Najszersza gama w segmencie

Alfa RomeoAlfa Romeo powraca na paryski salon Mondial de l'Auto z kompletną ofertą modeli i trzema bardzo ważnymi premierami na ekskluzywnym stoisku, zabierając odwiedzających we wciągającą podróż do samego serca Made in Italy, celebrując doskonałość rzemiosła i tradycję kulturową. 

Ruszyła produkcja w pełni zelektryfikowanych i hybrydowych wersji Alfy Romeo Junior
Ruszyła produkcja w pełni zelektryfikowanych i hybrydowych wersji Alfy Romeo Junior

ALFA ROMEO Junior – sportowy charakter, kompaktowe wymiary i włoski styl rozpoznawalne już od pierwszego spojrzenia

Aktor Pedro Alonso w kampanii reklamowej nowej Alfy Romeo Junior
Aktor Pedro Alonso w kampanii reklamowej nowej Alfy Romeo Junior

Alfa Romeo Międzynarodowy aktor, który zyskał światową sławę dzięki roli Berlina w filmie Dom z papieru, występuje w reklamie nowego modelu Alfa Romeo Junior.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2.0 280KM AT8 Alfa Red
  • Model: Giulia
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano 1.5 180KM MHEV Alfa Red
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Junior Ibrida 164KM MHEV A6 Czerwony Brera + czarny dach
  • Model: Junior
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony