NOWA HONDA GOLD WING 2018 - CENNIK

NOWA HONDA GL1800 GOLD WING 2018

Gruntownie przekonstruowana nowa Honda Gold Wing jest lżejsza i bardziej kompaktowa, a sześciocylindrowy silnik w układzie bokser otrzymał 4 zawory na cylinder i sterowanie w systemie "drive by wire", bez mechanicznego połączenia manetki z przepustnicą. Motocykl dysponuje 4 trybami jazdy, systemem sterującym momentem obrotowym (HSTC) i asystentem ruszania na wzniesieniu. Nowe podwozie wyróżnia aluminiowa rama belkowa, przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, z tyłu jednoramienny wahacz Pro-Arm z elektryczną regulacją tłumienia oraz napięcia wstępnego sprężyny. Elektroniczny ekran, inteligentny kluczyk (Smart Key) i system Apple CarPlay są wyposażeniem standardowym. Całkowicie nowa, unikalna, hondowska, dwusprzęgłowa przekładnia DCT trzeciej generacji – z siedmioma biegami.

Honda Gold Wing, od pojawienia się na rynku w 1975 roku, jako motocykl klasy Naked o pojemności 1000 cm3, niezmiennie pozostaje królem długodystansowych jednośladów. Jest to pojazd, który również konstrukcyjnie nie stoi w miejscu, rozwijając się, rosnąc fizycznie i zyskując kolejne centymetry pojemności skokowej. Przez dziesięciolecia swojej kariery motocykl zapracował na solidną i wręcz niezrównaną reputację luksusowego, niezawodnego i najbardziej komfortowego jednośladu świata. Teraz, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i ewolucję rynku motocyklowego, zespół odpowiedzialny za przyszłość Gold Winga zdecydował się na radykalne porzucenie kierunku, w którym już tradycyjnie zmierzał rozwój motocykla.

Tak więc na rok 2018 GL1800 Gold Wing musiał się zmienić od stóp do głów, by móc pojechać w nowym kierunku. Nie zrezygnowano z niepowtarzalnego, sześciocylindrowego boksera, który zapewnia lawinę momentu obrotowego i mocy, a Gold Wing nadal jest flagowym motocyklem turystycznym Hondy, wyposażonym w rozwiązania, które pozwalają dwóm osobom na jazdę w niemożliwym do podrobienia stylu. Nowy Gold Wing jest jednak mniejszy, lżejszy i zwinniejszy – jak przystało na prawdziwy „jednoślad dla motocyklisty".

-

HONDA GL1800 GOLD WING 2018 - CENA W POLSCE

Nowa Honda GL1800 Gold Wing dostępna jest od 110 300 PLN brutto za model podstawowy. Model GL1800 Gold Wing Tour ze skrzynią DCT dostępny jest w cenie 136 300 PLN brutto, a najbogatsza wersja GoldWing Tour DCT z nawigacją oraz airbagiem za 152 600 PLN

Model / Wersja / Wyposażenie Cena
GL1800 (bagger) MANUAL 110 300 PLN
GL1800 Tour DCT 136 300 PLN
GL1800 Tour DCT, NAVI, AIRBAG 152 600 PLN

* ceny detaliczne brutto; pierwsze dostawy motocykli na przełomie marca/kwietnia 2018

-

NOWY GOLD WING 2018 - W SKRÓCIE

Korzystając z tego samego silnika i podwozia, nowy Gold Wing będzie dostępny w wersji podstawowej GL1800 Gold Wing, a także w edycji "Tour" z kufrem centralnym oraz w wersji z przekładnią dwusprzęgłową DCT i poduszką powietrzną.

Zależnie od wariantu wyposażenia, oszczędności masowe w stosunku do poprzedniego modelu wynoszą nawet do 48 kg.

Silnik i podwozie zostały zaprojektowane łącznie, aby przesunąć pozycję kierowcy do przodu i uzyskać znacznie bardziej zwartą konstrukcję motocykla. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół zawieszenia przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi, jako że przednie koło porusza się w górę i w dół w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywność i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia. Tłumienie w przednim zawieszeniu może być regulowane elektrycznie.

Zoptymalizowany pod względem wielkości, nowy sześciocylindrowy silnik w układzie bokser nie tylko nie stracił mocy, momentu obrotowego i fascynującej charakterystyki, a wręcz oferuje jeszcze więcej. Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Hondowski system sterujący momentem obrotowym (HSTC) utrzymuje przyczepność tylnego koła, podczas gdy tłumienie w zawieszeniu kół i zintegrowany układ hamulcowy (CBS) zmieniają charakterystyki pracy w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla.

Klasyczna manualna skrzynia biegów dysponuje 6 przełożeniami. Nowa przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada 7 biegów, z czułością sprzęgła, szybkością zmiany biegów i zakresem prędkości obrotowych zmian w górę i w dół dostosowanymi specjalnie do każdego z trybów jazdy. Posiada również funkcję powolnej jazdy do przodu i do tyłu. Motocykl z klasyczną przekładnią dysponuje tym samym systemem jazdy do tyłu, jak stosowany poprzednio.

Najważniejsze jest jednak zupełnie nowe poczucie wolności, jakie zapewnia Gold Wing model 2018, dzięki wręcz skokowej zmianie w radości, jaką daje jazda na tym motocyklu. Poprawie osiągów towarzyszy jeszcze większa swoboda, z jaką Gold Wing ich dostarcza: stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektroniczny ekran dostosowany do preferencji kierowcy wyświetla to, czego życzy sobie użytkownik, siedzenie zapewnia komfort wymagany do całodziennych podróży. Nowe funkcje, jak system inteligentnego kluczyka, Apple CarPlay i łączność Bluetooth zapewniają jeszcze więcej komfortu i wygody.

Starannie rozważono też kolorystykę wykończenia Gold Winga. Zdecydowano się na głębsze barwy górnej części motocykla, z solidną warstwą lakieru bezbarwnego, uzupełniane wysokiej jakości materiałami obicia siedzeń o dużej ziarnistości faktury. Dolne fragmenty motocykla wyróżniają się żywymi teksturami, tworzącymi silne akcenty optyczne.

Oferowane wersje kolorystyczne:

GL1800 Gold Wing – srebrny Matte Majestic Silver.

GL1800 Gold Wing ‘Tour’ – czerwony Candy Ardent Red oraz biały Pearl Glare White.

GL1800 Gold Wing ‘Tour’ z DCT i poduszką powietrzną – czerwono/czarny Candy Ardent Red/Darkness Black oraz metalizowany czarny Darkness Black.

-

NOWY GOLD WIND: WYPOSAŻENIE I STYLIZACJA

  • Ostre, nowocześnie poprowadzone linie pokazują, co kryje się pod nimi.
  • Wyraźnie poprawiony komfort, także komfort termiczny oraz rozprowadzenie strumieni opływającego powietrza.
  • Szyba przednia z elektryczną regulacją kąta i wysokości.
  • Elektroniczne sterowanie przepustnicy (TBW) zapewnia płynną pracę tempomatu.
  • Duża objętość kufrów bagażowych przewidziana na potrzeby lekkiej turystyki, kufer górny mieści dwa pełne kaski.
  • 7-calowy wyświetlacz TFT zapewnia przejrzystość informacji nawigacyjnych oraz komunikatów systemu audio.
  • Apple CarPlay pozwala na bezproblemowe korzystanie z iPhone’ów.
  • Całe oświetlenie w technice LED, kierunkowskazy z automatycznym wyłączaniem.
  • System inteligentnego kluczyka ułatwia uruchamianie motocykla i dostęp do przewożonego bagaż

-

NOWY GOLD WIND: PODWOZIE

  • Łączna redukcja masy wynosi 48kg w stosunku do poprzedniego modelu.
  • Całkowicie nowa rama wykonana z aluminiowych profili pozwoliła przesunąć kierowcę i silnik ku przodowi.
  • Motocykl otrzymał zawieszenie przedniego koła na dwóch wahaczach i tylne zawieszenie Pro-Arm nowej konstrukcji.
  • Charakterystyki tłumienia z przodu i z tyłu są regulowane w zależności od wybranego trybu jazdy.
  • Napięcie wstępne sprężyny tylnego zawieszenia jest regulowane elektronicznie.
  • ABS oraz podwójnie zintegrowany układ hamulcowy (Dual-Combined Braking System, D-CBS)

-

SILNIK NOWEGO GOLD WINGA

  • Przekonstruowany sześciocylindrowy bokser ma o 6,2 kg mniejszą masę, wyposażony jest w 4 zawory na cylinder.
  • Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) umożliwiła dodanie 4 trybów jazdy różniących się między innymi charakterystykami silnika.
  • Wybór trybu jazdy wpływa także na pracę HSTC, siły tłumienia w zawieszeniu kół i na pracę hamulców.
  • System wyłączania silnika po zatrzymaniu (Idling Stop) oraz rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) są standardem w wersji z przekładnią DCT.
  • Asystent ruszania na wzniesieniu (HSA) .
  • 6-biegowa klasyczna przekładnia ze wspomaganym sprzęgłem antyhoppingowym.

-

PRZEKŁADNIA HONDA DCT

  • 7-biegowa przekładnia DCT trzeciej generacji.
  • Płynniejsza, cichsza praca z szybszymi zmianami biegów w górę i w dół.
  • Tryb wolnej jazdy umożliwia motocyklowi “pełzanie” do przodu lub do tyłu.
  • 4 tryby jazdy wpływają również na działanie DCT, optymalizując je pod kątem przeznaczenia każdego z trybów.

-

HONDA GL1800 GOLD WING 2018 - DANE TECHNICZNE

SILNIK

 

Typ

Bokser, chłodzony cieczą, 6-cylindrowy, 4-suwowy, 24-zawory, SOHC

Pojemność

1833 cm³

Ilość zaworów na cylinder

4

Skok i średnica tłoka

73mm x 73mm

Kompresja

10,5:1

Moc maksymalna

126 KM (93kW) /5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

170 Nm /4500 obr./min.

Pojemność miski olejowej

4,4 litra (manualny) / 5,6 litra (DCT)

Emisja CO2

Gold Wing i Gold Wing ‘Tour’ manual: 128 g/km

Gold Wing ‘Tour’ z DCT i poduszką powietrzną: 131 g/km

SYSTEM PALIWOWY

 

Wtrysk

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Przepustnica

50 mm

Filtr powietrza

Papierowy filtr kartridżowy

Pojemność zbiornika paliwa

21,1 litra

Zużycie paliwa

5,6 litra/100km

SYSTEM ELEKTRYCZNY

 

Zapłon

Zintegrowany rozrusznik/alternator (ISG)

Pojemność akumulatora

12V/20AH

Napięcie i natężenie

12V/120A

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Sprzęgło

Wersja manualna: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe, z antyhoppingiem

Wersja DCT: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe

Skrzynia biegów

Wersja manualna: 6 przełożeń (z nadbiegiem) i elektrycznym wstecznym

Wersja DCT: 7-biegowe DCT z biegiem wstecznym

Przełożenie wstępne

1,795 (79/44)

Przełożenia biegów

DCT: 1 bieg: 2,167; 2 bieg: 1,696; 3 bieg: 1,304; 4 bieg: 1,038; 5 bieg: 0,821; 6 bieg: 0,667; 7 bieg: 0,522; wsteczny: 1,190

Manual: 1bieg: 2,200; 2bieg: 1,417; 3bieg: 1,036; 4bieg: 0,821; 5 bieg: 0,667; 6bieg: 0,522

Przełożenie końcowe

Od strony silnika 0,972

Od strony tylnego koła 2,615

Przeniesienie napędu

Wał Kardana

RAMA

 

Typ

Aluminiowa, podwójna, kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł*szer*wys)

Gold Wing

dł: 2475mm

szer: 925mm

wys: 1340mm

Gold Wing ‘Tour’

dł: 2575mm

szer: DCT 905mm / Manual 925mm

wys: 1430mm

Rozstaw osi

1695mm

Kąt główki ramy

30,5°

Wyprzedzenie

109mm

Promień skrętu

3,4m

Wysokość siedziska

745mm

Prześwit

130mm

Masa własna (z płynami i paliwem)

Gold Wing: 365kg

 

Gold Wing ‘Tour’: Manual 379kg / DCT 383kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Podwójny wahacz

Tył

Pro Link

KOŁA

 

Przód

130/70R 18

Tył

200/55R 16

Felga przód

18 x MT3,5

Felga tył

16 x MT6,0

HAMULCE

 

System

D-CBS zintegrowany z ABS

Przód

Podwójne pływające tarcze 320mm x 4.5mm z 6-tłoczkowymi zaciskami

Tył

Tarcza wentylowana 316mm x 11mm z 3-tłoczkowym zaciskiem

-

źródło: Honda Poland Newsroom

Czytaj więcej o marce Honda

Jak przygotować motocykl do wyprawy?
Jak przygotować motocykl do wyprawy?

PORADNIK | Początek sezonu to czas planowania pierwszych dłuższych wycieczek przez miłośników jednośladów. Jeśli zaliczasz się do nich, musisz mieć świadomość tego, że przed wyruszeniem w dalszą trasę powinieneś wykonać przegląd swojego pojazdu i zająć się jego konserwacją.

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony