-
W ofercie dostępne są również: stylowa wersja Titanium, sportowa ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i pierwszy crossover - Focus Active. Opcje układu napędowego obejmują kolejną zoptymalizowaną wersję wielokrotnie nagradzanego silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra i nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost. Walory użytkowe obu silników zostały zwiększone za sprawą pierwszego w całej branży systemu dezaktywacji jednego z cylindrów trzycylindrowych silników Forda. Nowe 1,5-litrowe silniki EcoBlue i oraz znane już 2,0-litrowe silniki EcoBlue zapewniają wyjątkową oszczędność paliwa, a nowa inteligentna ośmiostopniowa przekładnia automatyczna dostosowuje zmiany biegów do stylu jazdy i jest sterowana za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów.
-
NOWY FORD FOCUS HATCHBACK - CENNIK
Inauguracyjna cena promocyjna nowego Forda Focusa hatchback dla Klienta detalicznego w wersji Trend z silnikiem 1.0 EcoBoost 100KM i ręczną skrzynią biegów wynosi 63 900 PLN brutto. Pełny cennik wszystkich wersji znajduje się poniżej. Nowy Ford Focus w wersji kombi wymaga dopłaty 4 000 PLN w stosunku do wersji hatchback. Podane ceny są cenami brutto z uwzględnieniem aktualnej promocji.
-
NOWY FORD FOCUS HATCHBACK - SILNIKI BENZYNOWE |
SKRZYNIA BIEGÓW |
TREND |
TREND EDITION |
TITANIUM |
ST-LINE |
1.0 EcoBoost (100 KM) |
M6 |
63 900 PLN |
69 400 PLN |
- |
- |
1.0 EcoBoost (125 KM) |
M6 |
67 900 PLN |
72 900 PLN |
79 000 PLN |
79 000 PLN |
A8 |
77 850 PLN |
82 850 PLN |
88 950 PLN |
- |
1.5 EcoBoost (150 KM) |
M6 |
- |
76 400 PLN |
82 500 PLN |
82 500 PLN |
A8 |
- |
86 350 PLN |
92 450 PLN |
92 450 PLN |
1.5 EcoBoost (182 KM) |
M6 |
- |
- |
- |
86 000 PLN |
NOWY FORD FOCUS HATCHBACK - SILNIKI DIESLA |
SKRZYNIA BIEGÓW |
TREND |
TREND EDITION |
TITANIUM |
ST-LINE |
1.5 EcoBlue (95 KM) |
M6 |
73 000 PLN |
78 000 PLN |
- |
- |
1.5 EcoBlue (120 KM) |
M6 |
76 500 PLN |
81 500 PLN |
87 600 PLN |
87 600 PLN |
A8 |
86 450 PLN |
91 450 PLN |
97 550 PLN |
97 550 PLN |
2.0 EcoBlue (150 KM) |
M6 |
- |
- |
91 800 PLN |
91 800 PLN |
A8 |
- |
- |
101 750 PLN |
101 750 PLN |
-
-
NOWY FORD FOCUS KOMBI - CENNIK
Nowy Ford Focus w wersji kombi wymaga dopłaty 4 000 PLN w stosunku do wersji hatchback. Podane ceny są cenami brutto z uwzględnieniem aktualnej promocji.
NOWY FORD FOCUS KOMBI - SILNIKI BENZYNOWE |
SKRZYNIA BIEGÓW |
TREND |
TREND EDITION |
TITANIUM |
ST-LINE |
1.0 EcoBoost (100 KM) |
M6 |
67 900 PLN |
73 400 PLN |
- |
- |
1.0 EcoBoost (125 KM) |
M6 |
71 900 PLN |
76 900 PLN |
83 000 PLN |
83 000 PLN |
A8 |
81 850 PLN |
86 850 PLN |
92 950 PLN |
- |
1.5 EcoBoost (150 KM) |
M6 |
- |
80 400 PLN |
86 500 PLN |
86 500 PLN |
A8 |
- |
90 350 PLN |
96 450 PLN |
96 450 PLN |
1.5 EcoBoost (182 KM) |
M6 |
- |
- |
- |
90 000 PLN |
NOWY FORD FOCUS KOMBI - SILNIKI DIESLA |
SKRZYNIA BIEGÓW |
TREND |
TREND EDITION |
TITANIUM |
ST-LINE |
1.5 EcoBlue (95 KM) |
M6 |
77 000 PLN |
82 000 PLN |
- |
- |
1.5 EcoBlue (120 KM) |
M6 |
80 500 PLN |
85 500 PLN |
91 600 PLN |
91 600 PLN |
A8 |
90 450 PLN |
95 450 PLN |
101 550 PLN |
101 550 PLN |
2.0 EcoBlue (150 KM) |
M6 |
- |
- |
95 800 PLN |
95 800 PLN |
A8 |
- |
- |
105 750 PLN |
105 750 PLN |
-
-
NOWY FOCUS - SPORTOWY I PRZESTRONNY
Stworzona od podstaw sportowa sylwetka Focusa jest wzorem aerodynamiki w swojej klasie. Sportowy i dynamiczny, z wyciągniętą maską i muskularnymi tylnymi nadkolami Focus, został zaprojektowany z uwzględnieniem zróżnicowania wersji nadwozia i linii gamy poprzez wprowadzenie różnorodnych, charakterystycznych elementów, jak matowione aluminiowe detale karoserii Vignale, duży spoiler i oszczędniej osłonięte przednie wloty powietrza dla ST-Line oraz kontrastowe, srebrne przednie i tylne osłony zderzaków dla Focusa Active.
Wewnątrz poprowadzono proste, klarowne linie, zastosowano pełne ekspresji materiały oraz płynnie łączone powierzchnie, co sprawia, że podróżowanie w Focusie jest relaksującym doświadczeniem. Boki przednich drzwi łączą się teraz płynnie z deską rozdzielczą, tworząc wizualnie efekt przestrzennego „owinięcia” kierowcy i pasażerów, a miękkie materiały zapewniają efekt wnętrza segmentu premium.
Nowoczesny design produktów z najwyższej półki osiągnięto wprowadzając lustrzane polerowane płaszczyzny i matowione wykończenia detali. Wnętrza nowego Focusa wzbogacono w unikalne elementy i materiały, wstawki imitujące drewno o gęstych słojach i skórę w Vignale, sportowe wykończenie z włókna węglowego i czerwone przeszycia dla ST-Line oraz bardziej wytrzymałe, teksturowane materiały i powierzchnie dla wersji Active.
Nowy Focus zapewnia również więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Ponad 5 centymetrów większy rozstaw osi zapewnia największą w klasie przestrzeń dla kolan pasażerów tylnej kanapy, a wszyscy pasażerowie korzystają z szerszego wnętrza - szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększono o 6 centymetrów. Wrażenie przestronności poprawia też konstrukcja tylnych drzwi - z oknami, które ciągną się dalej do tyłu, dzięki czemu uzyskano wrażenie bardziej otwartej przestrzeni. Dodatkowe rozświetlenie wnętrza daje również otwierany panoramiczny dach.
Bagażnik pomieści duży kojec dla psa bez potrzeby składania tylnych siedzeń. Właściciele nowego Focusa uzyskali bezdotykowy dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą otwierającego klapę prostego ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Składanie tylnych siedzeń jest również prostsze - opadają po zwolnieniu przełącznika znajdującego się od strony bagażnika.
-
TECHNIKA BUDZĄCA ZAUFANIE
Zaawansowane układy wspomagające kierowcę sprawiają, że prowadzenie Forda Focusa na autostradzie i w ruchu miejskim pełnym korków jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Zostały stworzone, aby każda podróż była bardziej komfortowa, mniej stresująca i bezpieczniejsza.
Adaptacyjny tempomat pozwalający utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu jest uzupełniany przez:
- System Stop & Go, który umożliwia pełne automatyczne zatrzymanie Focusa w ruchu miejskim, na przykład w korku. Samochód bez udziału kierowcy ruszy, jeśli czas zatrzymania był krótszy niż 3 sekundy, jeśli zatrzymanie przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia
- Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości może dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących lokalnie znaków, a także wykorzystując informacje z pokładowego systemu nawigacyjnego
- System utrzymania na pasie ruchu pozwala zmniejszyć stres podczas długich podróży, umożliwiając utrzymanie pojazdu w osi pasa ruchu
- System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe po raz pierwszy dostosowuje model oświetlenia drogi, w celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda. System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 metrów, wykrywającą znaki: rondo, stop i ustąp pierwszeństwa. Nowy Focus oferuje również automatyczne światła drogowe zapobiegające nieumyślnemu przypadkowemu oślepianiu innych użytkowników drogi i pozwalające kierowcy widzieć więcej w czasie nocnej jazdy.
Focus jest pierwszym Fordem dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD) – dysponujący jednym z najjaśniejszych ekranów na rynku i jednym z największych pól widzenia – umożliwiający kierowcy utrzymanie wzroku na drodze, dzięki wyświetlanym w jego polu widzenia przydatnym informacjom.
System wspomagający parkowanie 2 zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Niezależnie od kierowcy steruje kierownicą, korzysta z gazu i hamulca, dokonuje wyboru biegu do przodu i wstecznego. Kierowca może sterować ruchem pojazdu, wybierając położenie neutralne przekładni i przytrzymując przycisk umieszczony w konsoli centralnej.
Inne rozwiązania zaprojektowane tak, by pomóc kierowcy Focusa w unikaniu wypadków i skupieniu uwagi obejmują:
- Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów;
- System aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody;
- System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego;
- System ostrzegania przed jazdą pod prąd i awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji oraz Szerokokątną kamerę cofania.
-
POŁĄCZONY ZE ŚWIATEM
Nowy Focus przedstawia europejskim klientom wbudowaną technikę modemową FordPass Connect, zamieniającą pojazd w mobilny hotspot WiFi z możliwością podłączenia do 10 urządzeń. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu podróży, dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji, FordPass pozwala poprzez aplikację mobilną łatwo zlokalizować samochód na rozległych parkingach w centrach handlowych, sprawdzić poziom paliwa, zdalnie zablokować i odblokować samochód, a nawet zdalnie go uruchomić.
Nowy bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego oznacza, że kierowcy zapomną o plątaninie kabli na konsoli środkowej, a ładowane urządzenia mogą pozostać podłączone przez Bluetooth do systemu łączności i rozrywki SYNC 3. System SYNC 3, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™, wyposażony jest w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Umożliwia on też kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją, a także podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Nowy system audio B&O PLAY o mocy 675 watów pozwoli pasażerom uzyskać najlepszą jakość odtwarzania muzyki przesyłanej strumieniowo przez FordPass Connect lub przez smartfony.
-
-
źródło: Ford Polska