Zespół HRC wystartuje na motocyklu trialowym RTL ELECTRIC

RTL ELECTRIC to pierwszy elektryczny motocykl wyścigowy Hondy, opracowany na nowo w oparciu o technologię i wiedzę zdobytą na podstawie fabrycznego motocykla Montesa COTA 4RT, który pomógł Toniemu Bou zdobyć 18 tytułów z rzędu w Trialowych Mistrzostwach Świata FIM. Przy rozwoju RTL ELECTRIC bazowano również na rozwiązaniach elektrycznych (silnik, akumulator) z CR ELECTRIC PROTO, który rozpoczął rywalizację w tegorocznym Pucharze Świata FIM E-Xplorer, światowych zawodach dla elektrycznych motocykli terenowych.

Zwycięzca Trialowych Mistrzostw Świata FIM z 2004 r. i obecny menedżer zespołu Repsol Honda, Takahisa Fujinami (Mie, Japonia, wiek: 44 lata), pełni funkcję kierowcy rozwojowego modelu RTL ELECTRIC i wystartuje w rundzie 6, w Yuasa.

Honda zobowiązuje się do elektryfikacji motocykli jako podstawy swojej przyszłej strategii ochrony środowiska, dążąc do osiągnięcia neutralności węglowej we wszystkich swoich produktach i działaniach korporacyjnych do 2050 r., a we wszystkich swoich produktach motocyklowych do lat 40. Aby odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby klientów, Honda będzie dalej rozwijać swoją technologię, podejmując wyzwanie elektryfikacji zarówno w trialu, jak i motocrossie.

Takahisa Fujinami, kierowca rozwojowy modelu RTL ELECTRIC

„Bardzo się cieszę, że mogę uczestniczyć w działaniach Hondy mających na celu osiągnięcie neutralności węglowej. Elektryczne motocykle trialowe mają nieograniczone możliwości i chciałbym wykorzystać swoje doświadczenie motocyklisty we współpracy z zespołem ds. rozwoju, aby uczynić tę maszynę jeszcze lepszą. Obecnie pełnię rolę kierowcy rozwojowego, jednak nie mogę się doczekać startu przed moimi japońskimi fanami!”

Koji Watanabe, prezes Honda Racing Corporation

„W tym roku Honda rozpoczęła rywalizację w FIM E-Xplorer World Cup, nowej kategorii wyścigów elektrycznych motocykli terenowych. Teraz postanowiliśmy wziąć udział w All Japan Trial Championship z motocyklem RTL ELECTRIC. Zwiększając liczbę kategorii, w których ścigamy się elektrycznymi motocyklami, będziemy doskonalić nasze umiejętności, gromadzić wiedzę i know-how oraz jeszcze bardziej przyspieszać rozwój naszych zasobów ludzkich. Na koniec chciałbym wyrazić swoją szczerą wdzięczność Takahisie Fujinami za pełne wsparcie w tym projekcie!”



źródło: Honda  Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CBF1000F 2026 w Polsce
Honda CBF1000F 2026 w Polsce

Opracowany zgodnie z koncepcją stworzenia „najlepiej wyważonego roadstera”, CB1000F prowadzi się tak łatwo jak motocykl średniej klasy, ale daje wrażenie jazdy na dużej maszynie.

Honda ADV350 na rok 2026 w Polsce
Honda ADV350 na rok 2026 w Polsce

ADV350 łączy surowy styl adventure swojego krewniaka X-ADV z solidnym podwoziem, które obejmuje rurową stalową ramę i 37-milimetrowy widelec USD

Najnowsze oferty

Honda PCX 125 DX, Wyświetlacz TFT, Nawigacja *dostępne inne kolory* PROMOCJA
  • Model: PCX
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda CRF 300 Rally ABS Nowy,  *dostępne* PROMOCJA
  • Model: CRF
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda X-ADV 350 ABS, Kontrola trakcji, Model 2025, Nowy  *dostępne* PROMOCJA
  • Model: X-ADV
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony