Wszechstronny i stylowy: nowy Opel Vivaro

Stylowy i wszechstronny – taki właśnie jest nowy Opel Vivaro zaprezentowany dzisiaj przez niemiecką markę. Firmy i profesjonaliści mogą polegać na sprawdzonych zaletach wszechstronnego pojazdu użytkowego, a także korzystać z jego licznych, nowych funkcji. Po raz pierwszy Vivaro – podobnie jak inne modele marki Opel – posiada charakterystyczny pas przedni marki Opel Vizor, który płynnie łączy się w jedną całość z dostępnymi jako opcja reflektorami LED. Ponadto nowy Vivaro ułatwia pracę i realizację codziennych zadań; dzięki łącznie 18 najnowocześniejszym systemom wspomagającym, w tym dostępnemu wkrótce systemowi Dynamic surround Vision, każda podróż staje się bezpieczniejsza i przyjemniejsza. W środku, pasażerowie Opla Vivaro mają do dyspozycji nowy kokpit: nowe systemy informacyjno-rozrywkowe oparte na platformie Snapdragon® Cockpit firmy Qualcomm Technologies z dwoma 10-calowymi ekranami i bezprzewodową łącznością ze smartfonem oferują liczne opcje personalizacji.

Wprowadzając na rynek nowego Vivaro, marka Opel kontynuuje swoją ofensywę elektryfikacyjną – nowocześniejszą, bardziej ekologiczną, a przede wszystkim zapewniającą większy zasięg. Nowy Vivaro Electric oferuje lokalnie bezemisyjny zasięg do 350 km (zgodnie z cyklem testowym WLTP1). Unikalne w tym segmencie jest także rozwiązanie „e-Power Take-off Unit” służące do zasilania innych urządzeń elektrycznych energią z akumulatora trakcyjnego. Nowy Vivaro będzie również dostępny w wersji z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Każda firma może zatem wybrać preferowany typ układu napędowego.

Dyrektor generalny marki Opel, Florian Huettl powiedział: „Nasz bestseller, Opel Vivaro jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny, praktyczny i ekologiczny. Nowy, cyfrowy kokpit, jeszcze większy zasięg elektryczny i innowacyjny wariant HYDROGEN sprawiają, że ten wszechstronny model jest sercem naszej ofensywy LCV. Oznacza to, że każda firma może wybrać wersję Vivaro, która najlepiej odpowiada jej potrzebom.”


Stylowy, zelektryfikowany i praktyczny: Nowy Vivaro łączy w sobie cechy samochodu osobowego i dostawczego

Wszechstronny i praktyczny w codziennym użytkowaniu, nowy Vivaro wyróżnia się także atrakcyjnym wyglądem. Bestseller Opla w segmencie samochodów dostawczych – podobnie jak jego mniejszy brat Opel Combo – po raz pierwszy wprowadza do segmentu samochodów dostawczych charakterystyczny pas przedni Opel Vizor. Vizor płynnie przechodzi przez przód pojazdu, łącząc w jedną całość reflektory LED i centralnie umieszczony emblemat Opel Blitz.

Nowy Opel Vivaro Electric jest dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. Dzięki udoskonalonemu akumulatorowi o pojemności 75 kWh, nowy model oferuje zasięg do 350 km (WLTP*) bez przerwy na ładowanie – czyli o ponad 20 km więcej niż dotychczas. Aby zapewnić szczególnie energooszczędną jazdę, Vivaro Electric posiada układ hamulcowy z odzyskiem energii, który obsługuje się za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Do wyboru są trzy poziomy hamowania regeneracyjnego, w zależności od żądanego odzysku energii. Pojazd elektryczny można w szybkim czasie naładować, używając ładowarki pokładowej o mocy 11 kW. Na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania krótki postój na doładowanie od 5 do 80 procent pojemności akumulatora zajmuje około 38 minut w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh i 45 minut w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh.

Nowy Opel Vivaro Electric jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM. Maksymalny moment obrotowy 260 Nm jest dostępny zaraz po wciśnięciu pedału gazu, dzięki czemu lokalnie bezemisyjny van może szybko przyspieszyć, osiągając maksymalną prędkość 130 km/h. W zależności od preferencji, kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco lub Power.

Absolutną nowością jest możliwość wykorzystania akumulatora trakcyjnego jako źródła zasilania dla innych urządzeń elektrycznych. Działa to za pośrednictwem e Power Take-off Unitwysokonapięciowej przystawki odbioru mocy (początkowo o napięciu 400 V), którą można podłączyć do pojazdu. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie są wymagane żadne dodatkowe akumulatory czy generatory. Ponadto, przy wysokości około 1,90 metra, Vivaro Electric może parkować na podziemnych parkingach, a dzięki praktycznej konstrukcji umieszczonego pod podłogą akumulatora, samochód ten oferuje pełną wszechstronność w zakresie wykorzystania przestrzeni i pojemności bagażnika.

Dla tych, którzy chcą jeździć z zerową lokalną emisją spalin i „tankować” jeszcze szybciej, Opel w przyszłości będzie oferował cały czas opracowywany model Vivaro HYDROGEN. Pojazd z ogniwami paliwowymi ma zasięg ponad 400 km (WLTP*) i można go zatankować wodorem w zaledwie kilka minut. Dopełnieniem oferty są wysokowydajne silniki wysokoprężne o mocy od 88 kW/120 KM do 130 kW/177 KM.

Gama wariantów nadwozia jest równie szeroka, jak w przypadku układu napędowego: nowy Opel Vivaro dostępny jest w dwóch różnych długościach (4,98 m i 5,33 m), jako furgon, furgon z kabiną załogową oraz platforma do zabudowy dla różnych nadwozi. W zależności od wersji, nowy Vivaro oferuje do 6,6 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej i 1,4 tony ładowności.


Jak w samochodzie osobowym: nowy cyfrowy kokpit Vivaro 

Nowy kokpit Vivaro oferuje kierowcy i załodze ergonomię, komfort i styl jak w samochodzie osobowym. Nowe systemy informacyjno-rozrywkowy i nawigacyjny z cyfrowym 10-calowym kolorowym centrum informacyjnym kierowcy i 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym umieszczonym nad konsolą środkową wykorzystują – po raz pierwszy w lekkich samochodach użytkowych Opla – zintegrowaną platformę Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies*, oferując między innymi najnowocześniejsze funkcje graficzne, multimedialne i funkcje komputerowego widzenia obrazu. Kompatybilne smartfony można ładować indukcyjnie i łączyć bezprzewodowo z multimedialnymi systemami informacyjno-rozrywkowymi za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Osiemnaście zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy sprawia, że jazda do pracy i manewrowanie są łatwiejsze i bezpieczniejsze. Szczególnie przydatny, zwłaszcza w furgonach, jest nowy system Dynamic Surround Vision. System składa się z dwóch kamer, jednej umieszczonej nad tylnymi drzwiami i drugiej pod lusterkiem bocznym po stronie pasażera. Oba obrazy – widok z tyłu podczas jazdy oraz (po aktywacji za pomocą kierunkowskazu) z bocznego martwego pola – są wyświetlane w nowym cyfrowym lusterku wstecznym o wysokiej rozdzielczości. W porównaniu z tradycyjnymi lusterkami, system zapewnia lepszą widoczność, umożliwiając kierowcy bezpieczniejsze wykonywanie manewrów.

Systemy takie jak system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego, inteligentny tempomat, asystent utrzymania pasa, system wykrywania zmęczenia kierowcy, funkcja kontroli stabilności przyczepy oraz system wspomagający parkowanie/manewrowanie „flank guard” stanowią dopełnienie gamy elektronicznych systemów wspomagania. Jako nowa opcja dla Vivaro dostępny jest również adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go.

Ponadto powiększono schowki umieszczone wokół deski rozdzielczej i konsoli środkowej, ułatwiając tym samym przechowywanie przedmiotów codziennego użytku. Dzięki temu nowy Vivaro jest wszechstronnym „koniem roboczym” i transporterem, który oferuje również komfort i jakość prowadzenia porównywalne z samochodem osobowym, dzięki czemu czas spędzony za kierownicą jest przyjemniejszy i bardziej relaksujący. Wkrótce będzie można zamawiać nowego Opla Vivaro oraz Vivaro Electric.


* Zasięg określony zgodnie z metodologią badania procedury WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zakres może się różnić w warunkach codziennej eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od indywidualnego stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, stosowania ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego nagrzewania.
* Produkty marki Snapdragon są produktami firmy Qualcomm Technologies, Inc. i/lub jej spółek zależnych. Snapdragon jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Qualcomm Incorporate.

źródło:  Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Opel

Opel Mokka teraz dostępny także w wersji z 48-woltową technologią hybrydową
Opel Mokka teraz dostępny także w wersji z 48-woltową technologią hybrydową

Opel | Moc w dobrym stylu: Przyciągający wzrok SUV Opla po raz pierwszy z 48-woltową technologią hybrydową

ADAC Opel Electric Rally Cup: Opel Corsa Rally Electric stawia czoła Wogezom
ADAC Opel Electric Rally Cup: Opel Corsa Rally Electric stawia czoła Wogezom

OPEL | Ekscytująca walka zespołów rajdu samochodów elektrycznych podczas Rajdu Wogezów Grand-Est

Rajd Wogezów Grand-Est: ciężka próba dla Opla Corsy Rally Electric
Rajd Wogezów Grand-Est: ciężka próba dla Opla Corsy Rally Electric

Opel | W dniach 15 - 16 czerwca odbędzie się trzecia runda ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”. To pierwsze z trzech wydarzeń we Francji dla zespołów i Corsy Rally Electric

Najnowsze oferty

Opel Insignia ST Innovation 1.4T MT6
  • Model: Insignia
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 117433 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2015
Opel Mokka GS 1.2 Turbo Benzyna AT8 130KM S/S  | 674344
  • Model: Mokka
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Opel Astra Kupiony ,serwisowany w Polsce
  • Model: Astra
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 143432 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2018

Odwiedź nasze salony