-
Płynne przechodzenie pomiędzy trzema trybami nawiewu zapewnia fizyczne pokrętło. Użytkownicy mogą wybrać pomiędzy normalnym nadmuchem, skierowanym na wprost, systemem Air Diffusion, który wytwarza delikatny strumień powietrza oraz trzecim trybem zamykającym nawiew. W opcji Air Diffusion, strumień powietrza, przypominający lekką bryzę, kierowany jest delikatnie wzdłuż bocznych szyb oraz linii dachu i nie uderza bezpośrednio w pasażerów. Ciepło, przenikające latem przez szyby boczne, podobnie jak chłód w zimie, są izolowane przez kurtynę powietrzną, która tworzy się wokół pasażerów obu rzędów siedzeń. Pasażerowie z tyłu kabiny również będą mogli korzystać z wentylacji, dzięki nawiewom w tylnej konsoli. Połączenie wszystkich funkcji zapewnia utrzymanie stałej temperatury wewnętrznej w każdych warunkach pogodowych.
-
Tworzenie poczucia przestrzeni i komfortu
Projektanci wnętrza HR-V skoncentrowali się na interakcji pomiędzy pasażerami a samochodem. Pojazd miał być jak najbardziej funkcjonalny i dawać najlepsze wrażenia w codziennym użytkowaniu od momentu wejścia do kabiny, aż do jej opuszczenia. Każdy element stylistyczny wnętrza, łącznie ze strukturą kokpitu, został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu odczucia przestronności, przewiewności i kontaktu z przestrzenią zewnętrzną. Wrażenia te potęgują okna, które zostały zaprojektowane tak, by przepuszczały jak najwięcej światła. Kierowca zyskuje doskonałą widoczność dzięki płaskiej masce, która ułatwia precyzyjne określenie pozycji pojazdu na drodze. Podstawową kwestią związaną z komfortem użytkowania wnętrza było optymalne rozmieszczenie elementów sterujących. Ich przejrzysty, prosty w obsłudze układ daje poczucie harmonii. Pokrętła i przełączniki systemów audio i wentylacji wraz z deską rozdzielczą są umieszczone jak najbliżej pola widzenia kierowcy. Intuicyjne elementy sterowania zapewniają łatwą i bezpieczną obsługę. Aby zachować kompromis pomiędzy stylistyką SUV-a klasy premium, a wyjątkową przestronnością wnętrza, inżynierowie Hondy umieścili wszystkie elementy hybrydowego układu napędowego w obrębie płyty podwoziowej i komory silnika, a zbiornik paliwa znalazł się pod przednimi fotelami. U źródeł tego podejścia leży przestrzegana przez Hondę zasada tworzenia pojazdów "Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny" (M/M). Opiera się ona na przekonaniu, że celem techniki i projektowania jest spełnianie potrzeb kierowcy i pasażerów. Podejście takie pozwoliło na przesunięcie o 30 mm do tyłu nowo zaprojektowanych tylnych siedzeń, które zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, w porównaniu z poprzednią generacją HR-V. Choć dystans od siedziska do podsufitki jest porównywalny ze standardem w tym segmencie, to dzięki pozycji przypominającej jazdę we wnętrzu sedana uzyskano dodatkowe 35 mm miejsca na nogi i przestrzeń na ramiona porównywalną z SUV-ami wyższego segmentu. Aby poprawić komfort pasażerów podróżujących z przodu, w nowym HR-V wprowadzono przednie fotele z podparciami stabilizującymi ciało, korzystające ze struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży i zwiększa komfort w codziennym użytkowaniu.
Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku. Klienci mogą już zgłosić zainteresowanie zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy:www.formularz-hrv.honda.pl
-
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.