Chęć korzystania z życia i ponownego odkrycia przyjemności z rzeczy dużych i małych przenosi nas do atmosfery włoskiego „dolce vita” z przełomu lat 50. i 60. XX w., kiedy Rzym, Cortina d’Ampezzo, Portofino i Capri były scenerią dla życia międzynarodowej śmietanki towarzyskiej, która spotykała się tutaj, aby spędzić chwile w całkowitym oderwaniu się od rzeczywistości, pod znakiem elegancji i włoskiego smaku.
„1 lipca to ważna data o dużej wartości symbolicznej. To zielone światło dla ożywienia gospodarczego, ponownego otwarcia Europy, powrotu do swobody przemieszczania się i podróżowania, a także w pewnym sensie dla typowej dla wakacji beztroski. Marka Fiat chce uczcić ten dzień filmem „Welcome back dolce vita"” - mówi Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata i CMO Stellantis. „Film, który został nakręcony na Capri, miejscu, w którym toczy się „słodkie życie”, jest peanem na cześć wolności i beztroski. Przywołuje i czerpie inspirację z lekkości typowej dla lat 50. i 60. XX w., znanych wszystkim jako lata „dolce vita””.
I to właśnie te wartości zainspirowały nas do stworzenia nowego Fiata 500X Yachting, pierwszej wersji 500X „open air", bo wiatr we włosach kojarzy nam się właśnie z wolnością i radością. Nowe nadwozie Yachting dołącza do nadwozi Cross i Sport i jest silnie inspirowane luksusowymi jachtami: premierowa seria specjalna nie mogła być zatem niczym innym, jak hołdem dla miejsca tak ikonicznego, jak Yacht Club Capri". Reżyserem filmu „Welcome back dolce vita" jest młody, utalentowany William 9, który zadebiutował jako reżyser teledysków, a następnie zajął się reklamą. W filmie zrealizowanym dla Fiata wniósł rytm i interesujący sposób narracji typowy dla klipów muzycznych, połączony z językiem, który stanowi doskonałą mieszankę elegancji, stylu, lekkości i radości życia. Bohaterami teledysku jest trójka młodych ludzi, którzy rezygnują z regat, by na jeden dzień oderwać się od rzeczywistości i zafundować sobie dzień pełen atrakcji: biegów, kąpieli w morzu, tańca i zabawy. Mała ucieczka od konwenansów i zasad w stronę autentycznej wolności. Nowy Fiat 500X Yachting jest ich idealnym towarzyszem podróży. I to właśnie „wiatr we włosach" „zdradzi" trójkę bohaterów... Wybór ścieżki dźwiękowej padł na francuską piosenkę Bon Entendeur vs Mouloudji „L'amour", utwór z lat 60. XX w., epoki „słodkiego życia”, który w zremiksowanej wersji przenosi nas w wyrafinowany świat z nutą ponadczasowego romantyzmu. Film jest pochwałą swobody, współczesną interpretacją wielkiego klasyka Truffauta „Jules et Jim”, ale także włoskiego „Dolce Vita”, rozumianego, jako sztuka odnajdywania przyjemności nawet w najmniejszych elementach codzienności.
-