JAZDY TESTOWE TEAMU ALFA ROMEO RACING NA TORZE FIORANO

Atmosfera walentynkowego dnia udzieliła się zespołowi Alfa Romeo Racing, który spotkał się na torze Fiorano, by po raz pierwszy zobaczyć w akcji bolid 2019. Podczas gdy Kimi Räikkönen był zajęty przygotowywaniem specjalnego „walentynkowego" wystroju samochodu, jego Kolega z zespołu, Antonio Giovinazzi, pojechał na lotnisko po ostatni element potrzebny zespołowi do zmontowania samochodu i przetestowania go na torze.

-

-

Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing: „To był pozytywny dzień dla nas, tutaj na torze Fiorano. Po raz pierwszy ścigaliśmy się samochodem na sezon 2019 i mogliśmy ocenić postępy, jakie poczyniliśmy przed pierwszymi testami w Barcelonie w przyszłym tygodniu. Cały zespół ciężko pracuje, aby jak najlepiej rozpocząć sezon. Nasi kierowcy i zespół są zmotywowani i nie możemy się doczekać, by wystartować w mistrzostwach i osiągnąć dobry wynik".

Simone Resta, dyrektor techniczny Alfa Romeo Racing: „Po długiej zimie cieszymy się, że wreszcie jesteśmy na torze z naszym nowym samochodem. Dzisiaj zajęliśmy się kontrolą aerodynamiczną, sprawdzeniem ustawień i chłodzenia. Wykonaliśmy łącznie 33 okrążenia i wykorzystamy nasze dane, aby ustalić, w jaki sposób nowe przepisy wpłyną na zachowanie naszego pojazdu. Kolejne dwa tygodnie, które spędzimy w Barcelonie, będą bardzo pracochłonne i poświęcone przetestowaniu niezawodności i osiągów nowego samochodu".

Kimi Räikkönen (numer samochodu 7): „Mieliśmy znakomitą sesję na torze. Samochód sprawował się naprawdę dobrze, mogłem go poczuć i uzyskać pierwsze wrażenie balansu oraz osiągów modelu, którym będziemy się ścigać w tym sezonie. Musimy jeszcze popracować nad kilkoma szczegółami i udać się do Barcelony na dwa tygodnie testów. Nie mogę się doczekać, aby lepiej poznać samochód".

-

-

KIEROWCY ALFA ROMEO RACING NA TORZE W BALOCCO

Kierowcy zespołu Formuły 1 „Alfa Romeo Racing" przeżyli także dzień pełen wrażeń pod znakiem Alfy Romeo na słynnym torze Balocco Proving Ground, kultowym kompleksie testowym grupy FCA. To właśnie tutaj, w słynnym zakładzie Autodelta, powstały pierwsze modele Alfy Romeo. Od tamtej pory, sportowa legenda Alfy Romeo to pasmo zwycięstw i sukcesów w wielu międzynarodowych mistrzostwach, w tym w Formule 1. Marka zwyciężyła w pierwszej edycji Grand Prix w 1950 roku, z Nino Fariną za kierownicą Alfy Romeo 158. Rok później, Juan Manuel Fangio powtórzył zwycięstwo w Formuly 1, ścigając się Alfą Romeo 159.

Tym razem w świetle reflektorów pojawiły się nowe: Giulietta, Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio, i razem z kierowcami wzięły udział w ekscytujących jazdach testowych i sesji wideo na torze. Modele Quadrifoglio, noszące legendarny symbol czterolistnej koniczyny, który po raz pierwszy pojawił się na wyścigówce Alfa Romeo RLTF prowadzonej przez Ugo Sivocciego w 14. edycji legendarnego wyścigu drogowego Targa Florio w 1923 roku, są kwintesencją najlepszych osiągów i parametrów użytkowych. Są one wyposażone w ekskluzywny benzynowy silnik z podwójną turbiną BiTurbo 2.9 V6, wykonany w całości z aluminium i inspirowany technologią i możliwościami technicznymi Ferrari, który rozwija maksymalną moc 510 KM przy 6500 obr./min. i zapewnia maksymalny moment obrotowy 600 Nm między 2500 a 5000 obr./min.

Oprócz samochodów, które określiły nowy wzorzec marki i dały maksymalny wyraz „mechaniki emocji”, na torze pojawiła się także nowa kompaktowa Alfa Romeo. Giulietta ewoluowała, zachowując swój niepowtarzalny styl i mocno sportowy charakter. Jej nieodłączne wprawianie w zachwyt Klientów ceniących włoski styl i techniczną doskonałość, która pozwala czerpać przyjemność z jazdy w całkowitym bezpieczeństwie, nie zawiodła i teraz, na imponującym torze Balocco, w tym wyjątkowym dniu testów. Zwłaszcza wersja „Veloce" jest najlepszym wyrazem sportowego charakteru auta i dopełnia ofertę marki, oferując bardziej odważny wygląd i techniczne parametry wyścigowe samochodu, które zapewniają jego bezkompromisową jazdę.

-

___
źródło: Alfa Romeo Polska

Czytaj więcej o marce Alfa Romeo

Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed
Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje w Wielkiej Brytanii na Goodwood Festival of Speed

Alfa RomeoAlfa Romeo 33 Stradale debiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To pierwszy raz, kiedy ten model „fuoriserie” (zbudowany na zamówienie) bierze udział w międzynarodowym wydarzeniu otwartym dla publiczności organizowanym poza granicami Włoch.

Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280
Włoski zespół inżynierów Alfy Romeo odkrywa sekrety dynamiki jazdy nowego modelu Junior VELOCE 280

Alfa Romeo | PRZEGLĄD DYNAMIKI: kultowy ośrodek testowy Balocco jest miejscem długo wyczekiwanych testów z dynamiki jazdy (proces homologacji w trakcie) nowego modelu Junior w jego najbardziej sportowej wersji - 280 KM VELOCE - w 100% elektrycznej i wyposażonej w dedykowane rozwiązania tylko dla Alfy Romeo.

Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM
Alfa Romeo Junior VELOCE debiutuje z nowym, w 100% elektrycznym silnikiem zapewniającym moc 280KM

ALFA ROMEO | Na kilka dni przed testami drogowymi, prace nad Junior VELOCE – wersją wyposażoną w specjalne rozwiązania „made by and for” Alfa Romeo – dobiegają końca.

Najnowsze oferty

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale PHEV 1.3 280KM T4 - DEMO
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Alfa Romeo Tonale Sprint 1.5 T4 150KM DCT7 Mild-Hybrid
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony