Trzecie miejsce dla zespołu Mitsubishi Ralliart w ASIA CROSS COUNTRY RALLY

Firma Mitsubishi Motors poinformowała, że zespół Mitsubishi Ralliart, któremu zapewniała wsparcie techniczne, wywalczył trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu Asia Cross Country 2023 (dalej: AXCR). Rajd odbył się w Tajlandii i Laosie w dniach 13-19 sierpnia. Na trasy rajdu AXCR 2023 wystartowały trzy nowe Mitsubishi L200 (prototypy cross-country T1), pokonując łączny dystans 2033,42 km, w tym 973,98 km odcinków specjalnych (OS). Ostatecznie 3. miejsce w klasyfikacji generalnej zajął były mistrz AXCR Chayapon Yotha (Tajlandia) z zespołu Mitsubishi Ralliart. Katsuhiko Taguchi (Japonia), startujący po raz pierwszy w AXCR w barwach zespołu Mitsubishi Ralliart, zajął 8. miejsce w klasyfikacji generalnej, a Rifat Sungkar (Indonezja) uplasował się na 32. pozycji. Co więcej, team Mitsubishi Ralliart zdobył nagrodę zespołową, która jest przyznawana zespołowi, który zgłosił co najmniej dwie załogi i wszystkie ukończyły rajd, osiągając najlepszy czas łączny liczony dla dwóch najlepszych pojazdów.


*Rzeczywisty dystans został skrócony z powodu zmian na trasie.



Podobnie jak w poprzednich latach, AXCR 2023 odbył się w porze deszczowej, a uroczyste rozpoczęcie miało miejsce 13 sierpnia na Walking Street, słynnym punkcie widokowym w Pattaya w Tajlandii. Od etapu 1. w dniu 14 sierpnia do etapu 3., który odbywał się 16 sierpnia, zawodnicy rywalizowali na odcinkach specjalnych (OS) w Tajlandii, a 17 sierpnia podczas etapu 4. przekroczyli granicę do Champasak w Laosie. 18 sierpnia, w czasie etapu 5., uczestnicy dotarli do Paksong, wyżynnego obszaru w Laosie. Po przejechaniu odcinków specjalnych podczas etapu 6., uczestnicy dotarli 19 sierpnia do mety w pobliżu Prasat Wat Phu, obiektu wpisanego na listę światowego dziedzictwa. Samochody rajdowe były podczas jazdy pokryte drobnym pyłem, który utrudniał kierowcom obserwację drogi i pojazdów jadących przed nimi. Druga połowa rajdu w Laosie była serią stromych tras z dużymi wybojami, błotnistymi drogami i przeprawami przez rzeki, których nie było na odcinku w Tajlandii, co dodatkowo utrudniało kierowcom poprawianie wyników.

Chayapon Yotha w samochodzie 101, który miał ambicję, by sięgnąć po drugie z rzędu mistrzostwo AXCR, zademonstrował możliwości nowego rajdowego Tritona/L200, ustanawiając drugiego dnia drugi czas przejazdu OS2. Dzięki równej jeździe, Yotha zakończył pierwszą połowę rywalizacji w swojej ojczyźnie, Tajlandii, na 4. miejscu w klasyfikacji generalnej. Utrzymał doskonałe czasy w drugiej połowie i awansował na 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, plasując się na 3. miejscu w OS4. Utrzymał czołową pozycje w kolejnych OS-ach i w efekcie doprowadził nowego Tritona/L200 na podium.

Dla startującego po raz pierwszy w AXCR Katsuhiko Taguchi z samochodu 112 był to pierwszy rajd terenowy. Pomimo to, umiejętności precyzyjnego prowadzenia i wysoka prędkość, pozwoliły mu ustanowić najlepszy czas na OS 1 pierwszego dnia. Zwiększenie tempa utrudniał mu rywal, blokujący drogę, a skomplikowane, rozgałęziające się drogi w dżungli sprawiły, że zakończył swój pierwszy start w AXCR na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Rifat Sungkar w samochodzie 106 stracił dużo czasu na pierwszym odcinku specjalnym pierwszego dnia z powodu problemów z układem chłodzenia. Spowodowała je roślinność w dżungli, która blokowała przepływ powietrza przez kratę chłodnicy. W efekcie Sungkar otrzymał 8-godzinną karę, co znacznie oddaliło go w klasyfikacji. Co prawda nadal startował z końca stawki, gdzie trudno było finiszować w czołówce, ale dobrze się spisał, notując najszybszy czas na OS5 i zajmując 32. miejsce w klasyfikacji generalnej. Trasa była wyczerpująca, ze względu na intensywne letnie upały i niewielkie opady, choć panowała pora deszczowa, a także szybką jazdę na najtrudniejszych odcinkach drogowych w ostatnich latach. Zespół Mitsubishi Ralliart wystartował w tym rajdzie nowym Tritonem/L200, który oparty był na nowej generacji modelu, który ewoluował pod każdym względem. „Musieliśmy skonstruować samochody rajdowe w krótkim czasie, na bazie nowego modelu, który dopiero co został wprowadzony na rynek, jednak byliśmy w stanie zademonstrować jego osiągi w wielu sytuacjach i zajęliśmy 3.. miejsce w klasyfikacji generalnej" - powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. „Nie wygraliśmy mistrzostw drugi rok z rzędu, ale zdołaliśmy ukończyć rajd wszystkimi trzema Tritonami/L200, nie tracąc ani jednego samochodu, stosując prawie takie same specyfikacje jak w samochodach produkowanych seryjnie i używając części z samochodów seryjnych, co przekonało nas, że obrany przez nas kierunek produkcji samochodów jest właściwy. Mogliśmy również uzyskać przydatne informacje techniczne, które powinniśmy uwzględnić w pojazdach seryjnych, a także dowiedzieć się, jak podnieść konkurencyjność naszych samochodów rajdowych, co czyni to wydarzenie bardzo znaczącym. Zespół Mitsubishi Ralliart chciałby podziękować naszym sponsorom za hojne wsparcie, a fanom na całym świecie za entuzjastyczny doping.”



Klasyfikacja generalna w kategorii samochodów AXCR 2023

1 Takuma Aoki (Toyota Fortuner) 11:46:22
2 Tubagus Moerinsyahdi (Toyota Fortuner) 11:50:50
3. Chayapon Yotha (Mitsubishi Triton/L200) 12:00:40
4. Yehoshua Heymann (Segal Segal) 13:10:40
5. Pittiphon Promchotikul (Toyota Hilux REVO) 13:30:59
6. Mana Pornsiricherd (Toyota Hilux) 13:33:25
8. Katsuhiko Taguchi (Mitsubishi Triton/L200) 13:49:31
32. Rifat Sungkar (Mitsubishi Triton/L200) 30:22:29




źródło: Mitsubishi Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
 

Czytaj więcej o marce Mitsubishi

Mitsubishi - wiosenna bezpłatna kontrola pojazdów
Mitsubishi - wiosenna bezpłatna kontrola pojazdów

Zanim rozpocznie się sezon wakacyjnych podróży i dłuższych wycieczek w ciepłe weekendy, Mitsubishi Motors zaproponowało klientom nieodpłatną kontrolę stanu technicznego pojazdów

Bartłomiej Topa ambasadorem nowego Mitsubshi Outlandera PHEV
Bartłomiej Topa ambasadorem nowego Mitsubshi Outlandera PHEV

Ambasador Mitsubishi Bartłomiej Topa odebrał nowy hybrydowy model Outlander PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross z napędem elektrycznym 2025
Mitsubishi Eclipse Cross z napędem elektrycznym 2025

MITSUBISHI Motors zaprezentuje we wrześniu nowy, w pełni elektryczny rodzinny SUV o nazwie Eclipse Cross

Najnowsze oferty

Mitsubishi ASX 2018r. używany
  • Model: ASX
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 89190 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2018
Mitsubishi Outlander Intense Comfort 4WD 2.0 CVT
  • Model: Outlander
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 65200 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2018
Mitsubishi ASX Invite MY25 Opony zimowe gratis
  • Model: ASX
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 9500 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony