Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet

To było prawdziwe święto dla miłośników motocykli, które przyciągnęło do Zielonej Góry tłumy pasjonatów jednośladów. Pierwsza edycja Honda Motoday’24 zorganizowana przez Grupę Gezet przeszła do historii. Wydarzenie było pierwszym szkoleniem motocyklowym, organizowane przez salony Hondy Grupy Gezet. W weekend 29-30 czerwca miłośnicy motocykli mieli okazję doskonalić swoje umiejętności pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Jazdy MotoKenner z Wrocławia.

Wydarzenie odbyło się na torze WallraV Race Center w Zielonej Górze i było skierowane do wszystkich motocyklistów, niezależnie od tego, czy poruszają się po mieście, czy poza nim. Program szkolenia został opracowany tak, aby każdy uczestnik, bez względu na doświadczenie i posiadany motocykl, mógł z niego skorzystać. Na Honda MotoDay'24 uczestnicy mogli przyjechać dowolnym motocyklem, pod warunkiem, że był on sprawny technicznie i dopuszczony do ruchu publicznego. Dodatkowo, poziom hałasu generowanego przez układ wydechowy nie mógł przekraczać 100 dB, co jest wymogiem obiektu WallraV Race Center. Do udziału w szkoleniu wymagane było kompletne, certyfikowane wyposażenie motocyklisty, w tym kask, rękawice, kurtka z ochraniaczami, spodnie z ochraniaczami lub specjalistyczny kombinezon jednoczęściowy, buty motocyklowe oraz prawo jazdy.



Podczas dwudniowego wydarzenia uczestnicy doskonalili:

  • techniki poprawiające pozycję oraz balans ciałem na motocyklu,
  • techniki wykorzystywane podczas manewrów i sytuacji parkingowych,
  • manewry z użyciem hamulca tylnego i technikę „martwego ciągu”,
  • techniki ułatwiające parkowanie i poruszanie się z niskimi prędkościami,
  • łatwe zawracanie na wąskich ulicach i ciasnych placach,
  • hamowanie, omijanie przeszkód, hamowanie w zakręcie oraz hamowanie awaryjne,
  • prawidłową pozycję w zakręcie,
  • hamowanie przed zakrętem oraz opóźnianie hamowania,
  • wybór właściwego toru przejazdu,
  • płynną jazdę w zakrętach, technikę operowania gazem.

 Ponadto, realizowano również:

  • ćwiczenia poprawiające pozycję na motocyklu podczas ruszania i hamowania,
  • ćwiczenia rozluźniające,
  • naukę przyspieszania,
  • hamowanie przed zakrętem oraz opóźnianie hamowania,
  • techniki hamowania w zakręcie,
  • wybór właściwego toru przejazdu,
  • zmianę kierunku jazdy w łuku, a stabilność motocykla,
  • podstawy jazdy sportowej – zasady szybkiej jazdy,
  • optymalne wykorzystanie potencjału motocykla,
  • balans ciała oraz elementy jazdy „na kolanie”.

Wydarzenie było niezwykle udane i dostarczyło uczestnikom nie tylko praktycznej wiedzy, ale także wiele radości i satysfakcji z jazdy na motocyklu.


Instruktorami podczas Honda Motoday'24 byli między innymi:

Krzysztof - "Mały KRIS" - licencjonowany zawodnik i reprezentant Polski, Mistrz Świata w formule #Motostudent ROOKIE TEAM, zdobywca Pucharu Polski, Wyścigowy Wicemistrz Polski, wicemistrz Polski w Gymkhanie. W 2021 z zespołem LEM Wrocław wywalczył aż dwa międzynarodowe sukcesy: tytuł Mistrza Świata w formule #Motostudent ROOKIE TEAM oraz III miejsce na Moto Engineering Italy. W sezonie 2019 zdobył tytuł Wyścigowego Wicemistrza Polski w klasie Supersport300.

Marek Szkopek "Micro #33" - pięciokrotny mistrz Polski w różnych kategoriach (m.in. Superbike 2018,2022,2023, Supersport 2012,2017, dwa razy wygrał serię AlpeAdria 2012,2017, dwukrotnie stał na podium MŚ Endurance zawodnik wyścigów motocyklowych, trener, licencjonowany instruktor sportu motocyklowego oraz sędzia Polskiego Związku Motorowego. Kapitan reprezentant Polski i wielokrotny uczestnik w wyścigach motocyklowych formuły EWC (długodystansowych) w zespołach Wójcik Racing Team oraz Team LRP Poland.

Podczas imprezy nie zabrakło ryku silników, ostrych zakrętów oraz sportowej atmosfery – uczestnicy rywalizowali między sobą kto niżej zejdzie na kolano. Co ważne, na miejscu byli też i tacy, który schodzili do łokcia. Po udanych szkoleniach na torze, motocyklistów zabawiał patrol ESKA Summer City.

- Za nami pierwsze wydarzenie pod nazwą Honda MotoDay w Grupie Gezet. Oczywiście na szczegółowe wnioski i podsumowania będzie jeszcze czas, niemniej już teraz możemy powiedzieć, że wydarzenie z naszej perspektywy udało się wyśmienicie - mówi Piotr Kaźmierczak, marketing manager Grupy Gezet. - W zasadzie wszystko zagrało idealnie - uczestnicy, którzy stworzyli rewelacyjną atmosferę, kadra instruktorska, która w profesjonalny sposób potrafiła przeprowadzić zadania na torze, dopasowane do każdego poziomu zaawansowania jazdy na motocyklu, czy wreszcie pogoda, która przez dwa dni wydarzenia była wyśmienita. Mamy nadzieję, że dzięki temu Honda MotoDay na stałe wpisze się w kalendarz wydarzeń, być może nawet uda nam się zorganizować je więcej razy w sezonie.

- Za nami dwa intensywne dni szkolenia dla Hondy Gezet - dodaje Krzysztof Borys z Honda - Motokenner. - Cztery grupy zaawansowania, zaczynając od „baloników” - grupy podstawowej dochodząc do grupy sportowej prowadzonej przez Marka Szkopka i przeze mnie. Jesteśmy bardzo dumni z postępów poczynionych przez wszystkich uczestników. Progres był widoczny gołym okiem, a to wszystko odbyło się w bezpiecznych warunkach. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie, słowa wdzięczności i liczne uśmiechy! Dziękujemy Grupie Gezet za zaproszenie i zapraszamy wszystkich na kolejne edycje!

Czytaj więcej o marce Honda

Jak przygotować motocykl do wyprawy?
Jak przygotować motocykl do wyprawy?

PORADNIK | Początek sezonu to czas planowania pierwszych dłuższych wycieczek przez miłośników jednośladów. Jeśli zaliczasz się do nich, musisz mieć świadomość tego, że przed wyruszeniem w dalszą trasę powinieneś wykonać przegląd swojego pojazdu i zająć się jego konserwacją.

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Honda CRF110F na rok 2025
Honda CRF110F na rok 2025

HONDA MOTO | CRF110F na rok 2025 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci - CRF250R i CRF450R.

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony